Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko Englannista tilattu hiustenkuivaaja suomalaiseen pistorasiaan?

Vierailija
30.12.2016 |

Kokemuksia? Tuotetiedoissa ei sanota mitään :/
http://www.lookfantastic.com/babyliss-elegance-2100-hair-dryer-raspberr…

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pistotulppa itse. Leikkaa ensin vanha pistotulppa pois hohtimilla tai saksilla. Sitten Biltemasta "maadoitettu pistotulppa" 1.99 € tai Clas Ohlsonilta 2.79 €. Lisäksi tarvitset uuteen tulppaan sopivan ruuvimeisselin. Kuorintapihdit auttavat johdon päiden kuorimiseen, mutta selviää siitä veitselläkin. Jos menee huonosti, lyhennä johtoa ja yritä uudestaan.  

Ole kuitenkin äärimmäisen tarkka, että kytket johdot oikein. Se on täysin sallittua tehdä itse, mutta ainoastaan jos teet oikein! 

https://www.stek.fi/Sahkoturvallisuus/Sallitut_sahkotyot_ohjeistuksi/fi_FI/Liitanta_ja_jatkojohtojen_korjaus/

Sähköverkon jännite on Suomessa ja Englannissa hiukan eri, mutta kaikki myytävät uudet laitteet toimivat molemmissa maissa ongelmitta, kiitos EU-normien. 

Vierailija
42/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuilo, Motonet, Hong Kong... Kaikista löytyy irtopistokkeita.

Koska muovikuoriset nykylaitteet ovat suojaeristettyjä, ei niissä ole edes suojamaadoitusta, joten kytkentää ei voi tehdä väärin. Kahdelle johdolle on aivan sama kummin pöäin ne ovat pistokkeessa.

Johto vain poikki saksilla pistokkeen vierestä. terävällä veitsellä kuorii kaapelia jonkin matkaa(niin vähän että suojakuori ylettää tulevan uuden pistokkeen kuorien sisään, vedonestopuristimeen saakka. sitten kuoritaan veitsellä johtimien kuoria noin 8-10mm paljaaksi ja kytketään ne pistokkeen terminaaleihin. Lopuksi kuori puristetaan vedonestopuristimeen ja kootaan pistoke.

Pistoke maksaa noin 2€

En ikinä, hui! Sinä varmaan osaat, sähkömiehen koulutuksellasi.

Tarvitset varmaan sähkömiehen myös vaihtamaan sulakkeen ja laittamaan lampun kattoon. Me normaalit ihmiset teemme tällaiset pikkuaskareet ihan itse.

Ehei, kyllä minä sentään nuo osaan. Sinä puhuit kaapelin kuorimisesta ja se menee jo off-limits meikäläiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuilo, Motonet, Hong Kong... Kaikista löytyy irtopistokkeita.

Koska muovikuoriset nykylaitteet ovat suojaeristettyjä, ei niissä ole edes suojamaadoitusta, joten kytkentää ei voi tehdä väärin. Kahdelle johdolle on aivan sama kummin pöäin ne ovat pistokkeessa.

Johto vain poikki saksilla pistokkeen vierestä. terävällä veitsellä kuorii kaapelia jonkin matkaa(niin vähän että suojakuori ylettää tulevan uuden pistokkeen kuorien sisään, vedonestopuristimeen saakka. sitten kuoritaan veitsellä johtimien kuoria noin 8-10mm paljaaksi ja kytketään ne pistokkeen terminaaleihin. Lopuksi kuori puristetaan vedonestopuristimeen ja kootaan pistoke.

Pistoke maksaa noin 2€

En ikinä, hui! Sinä varmaan osaat, sähkömiehen koulutuksellasi.

Tarvitset varmaan sähkömiehen myös vaihtamaan sulakkeen ja laittamaan lampun kattoon. Me normaalit ihmiset teemme tällaiset pikkuaskareet ihan itse.

Ehei, kyllä minä sentään nuo osaan. Sinä puhuit kaapelin kuorimisesta ja se menee jo off-limits meikäläiselle.

Tai siis en osaa laittaa lamppua kattoon jos siinä ei ole sellaista valmista pistoketta.

Vierailija
44/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse välttämättä adapteria. Joissakin brittimallissa oli siellä 3-piikkisen mötikän sisällä ihan tavallinen pistoke. Pitää avata se mötikkä ensin ja sieltä sitten paljastuu se meille tutumpi kaksipiikkinen. Eli joissakin malleissa se 3-piikkinen mötikkä on itsessään se adapteri. Ja tiedän tämän, koska tein tuon tempun suoristusrautaan, jonka vaimo tilasi Briteistä.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/Euro_converte…

Vierailija
45/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse välttämättä adapteria. Joissakin brittimallissa oli siellä 3-piikkisen mötikän sisällä ihan tavallinen pistoke. Pitää avata se mötikkä ensin ja sieltä sitten paljastuu se meille tutumpi kaksipiikkinen. Eli joissakin malleissa se 3-piikkinen mötikkä on itsessään se adapteri. Ja tiedän tämän, koska tein tuon tempun suoristusrautaan, jonka vaimo tilasi Briteistä.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/Euro_converte…

Joo, meillä myös mies kaivoi sieltä sisältä sen "oikean" mötikän adapterin alta! Ja pelasti mun päivän :)

Vierailija
46/46 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia fööni pitää tilata jostain Englannista?? Tuon värinkö takia? Jo-oh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi