Nauhoittaako poliisi koko ajan?
Ei tullut katsottua Poliisit-sarjaa ja tänään liikenteessä tuli poliisiauto vastaan. Aloin miettiä, että onko poliisiautossa koko ajan sellainen dash camera päällä, eli kuvaako kaikki vastaantulijat/liikennevirran? Ihan todella random kysymys mutta mietin vaan että aika creepy jos ne voi myöhemmin kattoa että jaahas rouva virtanen on ollut taas liikenteessä...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Joo no jollainhan niitten on pystyttävä todistamaan jos esim tulee ylinopeussakko kun ajat poliisia vastaan. Eli ei siis tutkaan vaan että tulee myöhemmin vaan postissa saako. Näin olen kuullut. Eli vastaan että nauhoittavat koko ajan.
Lukitsetko vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no jollainhan niitten on pystyttävä todistamaan jos esim tulee ylinopeussakko kun ajat poliisia vastaan. Eli ei siis tutkaan vaan että tulee myöhemmin vaan postissa saako. Näin olen kuullut. Eli vastaan että nauhoittavat koko ajan.
Lukitsetko vastauksen?
En lukitse.. Mietin vaan että jotain todisteita niillä on oltava. Vai olenko väärässä ttei sakkoja tule jos poliisi ei pysäytä (eli ole todisteena ns. rysän päältä jääminen?)
Poliisiautoissa on nykyään kamera joka lukee autojen rekkarit, jos on vaikka vakuutus maksamatta niin poliisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Poliisiautoissa on nykyään kamera joka lukee autojen rekkarit, jos on vaikka vakuutus maksamatta niin poliisi tietää.
Tallentuuko tää tieto johonkin, vai onko vaan sellanen että lukee läpi ja jos ei mitään ole niin ei tallennu? Vai käykö esim todisteena just sakkotapauksissa/ liikennerikkomuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Hyi missä poliisivaltiossa eletään..