Kerro miten Sinusta kasvoi itsenäinen Nainen.
Kommentit (8)
ja tilalla on vain ovimattona toimiva piika...
ja ilmoitin miehelle että tämä ei ole minun elämäni, haluan eron. Mies halusi yrittää uudelta pohjalta Itsenäisen Naisen kanssa. Sitä tässä nyt molemmat opetellaan. Kovan kriisin ja monen itkun ja nöyryytyksen kautta. Ilmaiseksi ei tule, sitä ei kukaan anna ellei pakota.
1. askel: Kun muutin pois kotoa tyrannimaisen isän katseen alta poikaystävän kanssa...
2. askel: kun tajusin, että em. poikaystävä oli valehteleva pettävä sekopää...
Kun jäin asumaan yksin niin silloin minusta tuli vihdoin MINÄ!
heti 18 vuotta täytettyäni, ilman penninhyrrää ja ilman mitään riitaa.. pakko oli suunnitella itse tulevaisuutensa.
vaikeavammainen veljeni vei kaiken vanhempien huomion. Ja oli se omaa ylpeyttäkin, kun halusin hyvin aikaisin tienata omat käyttörahani ja etsiä omat kesäduunini.. Täyttelin lomakkeeni ja tilailin lääkärinaikani.. 17-vuotiaana muutin kotoa pois, enkä ole sen perään jeesiä kotoa kaipaillut. On ollut kamalia rahavaikeuksia miehen kanssa vuosien varrella ja minä ne olen pääasiassa hoidellut, siis sovitellut velkojien kanssa, mies on tienannut rahat maksuihin.. Kovaa koulua, mutta erittäin opettavaista. Nyt tällä hetkellä, työssäkäyvänä äitinä olen mielestäni erittäin itsenäinen.. tulisin toimeen omillanikin, mutta onneksi on tuo mies arkea jakamassa..
Muutin pois minua henkisesti kiusaavien vanhempien luota, mukanani vain kassillinen tavaraa.
Minulla ei ollut senttiäkään rahaa, enkä tiennyt minne mennä.
En saanut mistään mitään tuloja, en ollut oikeutettu mihinkään tukeen, edes toimeentulotukeen. Sosku kieltäytyi auttamasta.
Se kyllä kasvatti minusta nopeasti aikuisen! Selvisin, jotenkuten...
Nyt 16-vuoden kuluttua voin ylpeästi sanoa onnistuneeni aika hyvin :-)
Eikä ketään ketä olis auttanu. Oli pakko opetella itsenäiseksi joka suhteessa.