Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää mitä ultrauksessa löytyy !

28.12.2016 |

Ajattelin tänne kirjoittaa, kun mulla on 3.1 ultraus ja en millään jaksais oottaa mitä siellä käynnillä selviää, kun oireita on ollut monta eri sorttia.

Mirena kierukka asetettiin mulle reilu kaks vuotta sitten. Enkä ole koskaan ollut raskaana, menkat ovat olleet säännölliset kierukan laitosta asti. Mutta kolmisen viikkoa sitten huomasin, ettei kierukan lankoja enää tunnu.

Edelliset menkat alkoi 22.11. Ja ovulaatio tuli oikeaan aikaan. Oireina olivat alavatsan nipistely oikealta puolelta, alaselkää jomotti (edelleen on kipeä), ja limaista vuotoa, jossa oli sipaisu verta.

Näiden jälkeen masua alkoi päivä päivältä enemmän turvottamaan, nenä meni tukkoon (on edelleen), alkoi paksu valkovuoto, nipistelyä tuntui vähän väliä. Päätin varata ajan ehkäisyneuvolaan. Siellä terveydenhoitajakaan ei löytänyt lankoja. Noh, hän sanoi että tee viikon päästä testi jos menkat ei ala.

Kotiin päästyäni mulla alkoi verinen vuoto, jota tuli 4 päivää niin vähän ettei edes sidettä tarvinut käyttää. Normaalisti menkkani kestää 5-6 päivää ja vuoto on runsasta. Joten en laskisi niitä menkoiksi. Vuodon ajankohta kyllä oli juuri menkkojen oletetusta alkamispäivästä lähtien.

Mulla on ensi viikon alussa aika ihan neuvolan lääkärille, jossa ultrataan. Edelleen masua turvottaa, ja on alkanut menkkamaiset kivut. Alaselkä on jumissa, eikä auta hieronta. Valkovuoto on kellertävää, runsasta ja todella vetistä. Väsymys on jotain aivan kamalaa. Niin ja tietenkin se tärkein; kolme testiä tehty, ja kaikki näytti negaa.

Mitä te veikkaatte, että mistä voisi olla kyse? :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla