Tekisitkö töitä 1200e/kk?
Kommentit (36)
Enpä taitaisin, jos 800€/kk saa kotona ollessa. Töihin meno vaatisi lapsille hoitopaikan ja taitaisi vain takkiin tulla kun 4 veisi hoitoon.
Teen osa-aikaisesti. Kokopäivätyötä en tekisi tuolla palkalla.
Jos olisin työtön, niin joo, jos tuollaista tarjottaisiin. Mä olen ottanut vastaan työn sen verran kaukaa kotoa, että käytännössä nettona onkin jäänyt alle tonni verojen ja työssä käynnistä aiheutuvien kulujen jälkeen.
Todellakin. Eipä olla huolittu niihinkään töihin, joista tuon verran maksettaisiin. Nuorena jäi kesätyöt saamatta ja valmistumisen jälkeen en mihinkään ole päässyt, vaikka kuinka monta hakemusta on tullut näpyteltyä. Nyt pitäisi sitten keksiä, mille alalle seuraavaksi kouluttautua - nykyiseltä alalta turha haaveilla töitä.
En, ellei tuota summaa tule muutamista tunneista viikossa. Eihän tuollaisessa palkassa olisi mitään järkeä. Orjaksi en ala.
Tekisin kunhan olisi lähellä ettei matkakustannukset söisi osaa pienestä palkasta. Aiemmin kun lapset oli pieniä niin en olisi tehnyt, nyt pärjäävät jo itsekseen kotona koulun jälkeen.
Tossa mun bruttotulot/kk aika monelta vuodelta.Mieluummin otin ne kuin olin työtön.Summassa siis palkkaa ja soviteltu päiväraha kolmen vuoden ajalta. Puolet meni matkakuluihin.
Joo, tekisin 1,5 pv/ vko tai kolme nelituntista päivää ilman taukoja.
Tekisin ja olen tehnyt, tosin n. 70% työajalla tein joten kokopäivätyössä palkka olisi ollut suurempi. Mutta tekisin kyllä alle 1500 ainakin lähes kokopäivätyötäkin omalla alallani, mulla yliopistokoulutus ja ns. oma ala ei ole suoraan koulutustani vastaavaa työtä.
Mutta mulla on pienet menot, hyvätuloinen puoliso, jo kouluikäiset lapset ja asuntolaina melkein maksettu. Ymmärrän hyvin että jollekin toisenlaisessa elämäntilanteessa tuo tuntuisi mahdottomalta.
Teen tälläkin hetkellä, mutta tunteja viikossa 25. En tekisi kokopäivätyötä tuolla palkalla.
Teen. T: Akateeminen pätkätyöläinen (joita jostain käsittämättömästä syystä niin usein kadehditaan tällä palstalla..Huokaus.)
Tekisin, mutta riippuu hiukan, mitä pitäisi tehdä ja paljonko.
en koska saan nyt tekemättä mitään (paitsi niitä asioita mitä tietysti itse haluan tehdä) nettona 1400e / kk.
Tekisin Moraaliniu ei salli käydä naapurin rahapussilla.
Vierailija kirjoitti:
En, ellei tuota summaa tule muutamista tunneista viikossa. Eihän tuollaisessa palkassa olisi mitään järkeä. Orjaksi en ala.
Orjaksi et ala, mutta muiden veromaksajien rahapussille tuleminen ei häiritse. Häpeä!
Tekisin