Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nää oireet refluksia vai mitä?

Vierailija
28.12.2016 |

Viikkoja on ollut outo fiilis. Heti aamusta on hieman kuvottava olo. Tuntuu, että vatsa on liian tyhjä, mutta kun syö tai juo jotain tulee siitäkin kuvottava tunne. Vesi, maito, vissy, kahvi yms. aiheuttavat kaikki samaa oloa. Ruoka tekee samaa. Tuntemus on ikävä, mutta siedettävä.

Samalla olen huomannut muita oireita. Vasen korva ja nenä on ollut viikkoja tukossa. Pystyn hengittämään, mutta samalla huomaan, että olen koko ajan vähän "hengästynyt", ihan kuin keho ei saisi happea tai hengittäisin pinnallisesti. Kiinnitänkin hengitykseen huomiota.

On myös ollut viime viikkoina flunssaa ja stressiä. Onko keho mennyt niistä jotenkin sekaisin?

Kellään muulla samaa? Ikää 30 ja olen nainen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantapaisia oireita mutta en minäkään tarkalleen tiedä mistä on kyse, en kuitenkaan usko että refluksista. Epäilen stressiä. Ja olen kohta 50 v. nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla refluksioireita aiheuttaa stressaavan tilanteen korostama kahvi, ruisleipä, hapokkaat juomat sekä chili, paprika. Yhteisvaikutus on, että alkaa korventamaan yläkropasta. Nyt kun tietää, niin osaa vältellä nuita. Ja joo lääkäri on asian tutkinut myös, ettei muutakaan syytä löytynyt.

Vierailija
4/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Isälläni on refluksi, joten voi kai tulla mullekin. Pitää kysyä työterveydestä jos jatkuu.

Ap

Vierailija
5/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi on poltetta rintakehässä. Se ei tuki neniä eikä korvia. Ei kuulosta sinun oireiden mukaiselta. Veikkaan ihan stressiä, esim. tuo hengityksen tarkkailu sopii siihen.

Vierailija
6/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksi on poltetta rintakehässä. Se ei tuki neniä eikä korvia. Ei kuulosta sinun oireiden mukaiselta. Veikkaan ihan stressiä, esim. tuo hengityksen tarkkailu sopii siihen.

Pitkäaikaisena happovaivoista ja refluksista kärsivänä sanoisin että höpö höpö, kyllä refluksi aiheuttaa noita siinä vaiheessa kun öisin vatsahappo pääsee nousemaan sinne ihan kurkkuun asti. Tällöin tosiaan on turvotusta, äänen käheyttä, kurkkukipua, korvavaivoja, hengen ahdistusta, kuvotusta ja ties mitä. 

Ap, sinun on helppo kokeilla onko tuo refluksia. Osta vaikka Somac-nimistä tehokasta itsehoitolääkettä ja syö 2 viikon kuuri. Jos se auttaa, kyseessä on vatsan happamuuteen ja happojen ylös nousemiseen liittyvät vaivat. Jos ei auta, lääkekokeilusta ei ollut sinulle mitään haittaa ja sitten voit lähteä lääkäriin selvittelemään muita syitä.

Vierailija
7/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaisena happovaivoista ja refluksista kärsivänä sanoisin että höpö höpö, kyllä refluksi aiheuttaa noita siinä vaiheessa kun öisin vatsahappo pääsee nousemaan sinne ihan kurkkuun asti. Tällöin tosiaan on turvotusta, äänen käheyttä, kurkkukipua, korvavaivoja, hengen ahdistusta, kuvotusta ja ties mitä. 

Ap, sinun on helppo kokeilla onko tuo refluksia. Osta vaikka Somac-nimistä tehokasta itsehoitolääkettä ja syö 2 viikon kuuri. Jos se auttaa, kyseessä on vatsan happamuuteen ja happojen ylös nousemiseen liittyvät vaivat. Jos ei auta, lääkekokeilusta ei ollut sinulle mitään haittaa ja sitten voit lähteä lääkäriin selvittelemään muita syitä.

Toki. Mutta jos ap:llä ei ole ollenkaan poltetta rintakehässä niin tuskin hänellä on niin paha refluksi että se tukkii jopa nenän? Aika erikoista jos happoisuus skippaa koko rintakehän alueen mutta tuntuu siitä ylöspäin.

Vierailija
8/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengästyneisyys ilman ns. varsinaista syytä ja jatkuva kuvotus voivat olla myös sydämen vajaatoiminnan oireita! Eli jospa kuitenkin kävisit lääkärissä..? Tsemppiä! 

Vierailija
9/10 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Hengästyneisyys ilman ns. varsinaista syytä ja jatkuva kuvotus voivat olla myös sydämen vajaatoiminnan oireita! Eli jospa kuitenkin kävisit lääkärissä..? Tsemppiä! 

Hui! Viimeksi oikein paha stressi teki minulle sydämeen happivajetta, joka sitten parissa kuukaudessa hävisi oireena. Tuntui silloin rintakipuina, jotka pakottivat makuulle. Juhlimisen jälkeen oireet olivat pahimmat.

Sekin vielä, että kilpirauhasarvoista T4V on "kontrollissa", koska arvo oli alakanttiin. Oireiden ei pitäisi kyllä tähänkään suuntaan viitata.

No, ostan tuota yhden vinkkaamaa Somacia.

Ap

Vierailija
10/10 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys. Tuskin on mulla refluksia. Epäilen stressin aiheuttaneen hengenahdistusta, koska jännittäessäni huomaan pidättäväni hengitystä.

Kuvotus voi myös liittyä tuohon ja siihen, että en ole syönyt kovin hyvin loppuvuodesta ja olen laihtunutkin. Lepäilen nyt enemmän ja syön hyvin niin ehkä se siitä.

Ap