Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailu lapsiperheen luo

Vierailija
28.12.2016 |

Mitä olette mieltä, onko itsekästä jättää menemättä vierailulle sen takia, että perheen lapsi sairastaa? Vierailu on sovittu kauan sitten toiselle puolelle Suomea ja kestäisi muutaman päivän.

Olemme itse lapsettomia, mutta emme haluaisi itse sairastua, jos sen mitenkään pystyy välttämään.

Vierailu olisi viikonloppuna eli parin päivän päästä ja lapsi on nyt ollut kuumeessa useamman päivän. Vanhempien mukaan olemme edelleen tervetulleita ja toivottuja vieraita.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet ovat sellaisia tautipesäkkeitä, että olette sairastumisriskissä joka tapauksessa. Miksi ylipäätään pitää mennä lapsiperheeseen usean päivän vierailulle?

Vierailija
2/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet ovat sellaisia tautipesäkkeitä, että olette sairastumisriskissä joka tapauksessa. Miksi ylipäätään pitää mennä lapsiperheeseen usean päivän vierailulle?

Meidät on kutsuttu hyvien ystävien luo viikonloppua viettämään ja matkaa on sen verran paljon, ettei yhdeksi yöksi kannata mennä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Miten sä pystyt olemaan sellaisessa kuplassa, ettet ole kenenkään " lapsellisen" kanssa tekemisissä?

Meen tänään töihin 9.ksi tunniksi ja siellä meitä räkäryysiä on nyt 4 ihmistä töissä joista kaksi perheellisiä...

Vierailija
4/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät on kutsuttu hyvien ystävien luo viikonloppua viettämään ja matkaa on sen verran paljon, ettei yhdeksi yöksi kannata mennä.

Ap[/quote

Nii paitsi että niissä hyvissä ystävissä on se vika, et on tehneet kakaran. Voisko sen ällön kakaran viedä siksi aikaa pois?

Vierailija
5/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. Miten sä pystyt olemaan sellaisessa kuplassa, ettet ole kenenkään " lapsellisen" kanssa tekemisissä?

Meen tänään töihin 9.ksi tunniksi ja siellä meitä räkäryysiä on nyt 4 ihmistä töissä joista kaksi perheellisiä...

En elä kuplassa, mutta pohdin tässä sitä, onko minulla lapsettomana "oikeutta" tehdä kyseistä ratkaisua? Jos minulla olisi lapsia, niin varmasti olisi ymmärrettämpää perua vierailu, etteivät lapset sairastu.

Ap

Vierailija
6/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä lisääntyjien kanssa tekemisissä mutta en heidän jälkikasvunsa.

Vierailija
7/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette tavallisia terveitä ihmisiä ja lapsella kuumetta/flunssaa, niin en näkisi mitään syytä olla menemättä. Näitä samoja tauteja kiertää koko ajan ja tartunnan voi yhtä lailla saada kauppareissulta, kuin vierailultakin. Valitettava tosiseikka on, että monessa lapsiperheessä nenä valuu syykuun ja toukokuun välisenä aikana useampana päivänä, kun on vuotamatta.

Vierailija
8/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap[/quote

Nii paitsi että niissä hyvissä ystävissä on se vika, et on tehneet kakaran. Voisko sen ällön kakaran viedä siksi aikaa pois?

Lapsi ei ole ällö vaan mielestäni ihana :) Kyse on pelkästään sairastamisesta - ei itse lapsesta.

Ap

Vierailija
9/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo useamman päivän kuumeillut lapsi ei tartuta enää ketään viikonloppuna. Todennäköisemmin saat sen räkätaudin lähikaupan kassasta tai vaikka työpaikaltasi, jos sulla sellainen on.

Vierailija
10/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen taudin voi saada mistä vain.

Mut älä mene, ettet vain sairastu.

Mitä tuohon sanomaan. Kuvitteletko aikoinasi, jos sulle raukalle kakaroita pukkaa, pääseväsi tuolla syyllä mihinkään? Tai että enää ikinä kukaan tulisi teille?

Vierailija
11/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanomaan. Kuvitteletko aikoinasi, jos sulle raukalle kakaroita pukkaa, pääseväsi tuolla syyllä mihinkään? Tai että enää ikinä kukaan tulisi teille?

Minulle ei tule lapsia eli älä siitä kanna huolta :)

Ap

Vierailija
12/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi ollut useaamman päivän kuumeessa olisin pelkästään hyvilläni että meillä ei silloin tule vieraita vaikka periaatteessa vieraat olisivatkin tervetulleita.

Vierailija
13/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tavallisia terveitä ihmisiä ja lapsella kuumetta/flunssaa, niin en näkisi mitään syytä olla menemättä. Näitä samoja tauteja kiertää koko ajan ja tartunnan voi yhtä lailla saada kauppareissulta, kuin vierailultakin. Valitettava tosiseikka on, että monessa lapsiperheessä nenä valuu syykuun ja toukokuun välisenä aikana useampana päivänä, kun on vuotamatta.

Tämä on ihan ihme argumentti. Ihan niinkuin tautiriskiä ei voisi mitenkään pienentää. Kyllä kuule voi, ja erittäin hyvä keino on juurikin välttää sairaita ihmisiä. Tietysti unohtamatta käsien pesua, jne jne. Meillä lapsettomassa perheessä ollaan kipeänä ehkä 2-3 vuoden välein. Eli pienet keinot todellakin toimivat, eikä talviflunssa ole mikään vastustamaton pakko jokaiselle. Sitä voi ja kannattaa välttää.

Ap, tottakai saatte perua/siirtää vierailun jos haluatte!! Ei siihen muiden lupaa tarvita. En itsekään suostuisi kyläilemään sairashuoneelle.

Vierailija
14/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! Nyt on influenssakausikin kiivaimmillaan, joten on paras pysyä kotona kuplamuoviin kääriytyneenä ja tilata ruoka vakuumipakattuna kotiin toimitettuna. Ettei vaan sairastu mihinkään ällöön (lapsiperhe)tautiin.

Vierailija
15/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vierailun peruminen on itsekästä! Sinä itse päätät ettet halua vierailulle perheeseen jossa tartuntatautia sairastutaan, jotta sinä itse et saisi kyseistä tautia. Mitä muuta se voi olla kuin itsekkyyttä? 

Vierailija
16/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vitun hymiö lumppu taas.

Koitapa jättää noita pois ja keskustella kuten ihminen.

Älä mene sinne, itse en jaksaisi sua sekuntiakaan.

Vierailija
17/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vitun hymiö lumppu taas.

Koitapa jättää noita pois ja keskustella kuten ihminen.

Älä mene sinne, itse en jaksaisi sua sekuntiakaan.

Miten niin "taas"? En ole tälle foorumille montaakaan viestiä lähettänyt ennen tätä keskustelua.

Ap

Vierailija
18/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä. Ei kukaan järkevä ihminen moisesta loukkaannu.

Vierailija
19/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sairastumisen mahdollisuus olisi realistinen, jättäisin menemättä. Tuossa tapauksessa lapsen vanhemmat osaavat varmaankin määritellä sen tarttuuko sairaus vielä vai veteleekö viimeisiään, jos jo useita päiviä ollut kipeänä.

Itse olen peruuttanut lapsiperhetapaamisia juuri tällä syyllä, eikä kukaan ole siitä hernettä minnekään kiskaissut. Tunnet varmasti itse parhaiten kyseisen perheen jäsenet, joten osaat myöskin tulkita miten he suhtautuisivat siihen.

Lapsen sairastaessa kannattaa myös muistaa, että silloin lapsi tarvitsee enemmän huomiota kuin muuten. Onko vierailu juuri silloin kenenkään osapuolen kohdalla mukavaa? Se on sinun, kavereidesi ja kaverien lapsen päätettävissä ja siihen osaan ei meistä palstalaisista voi olla sinulle apua.

Vierailija
20/33 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista viesteistä.

Toivon, ettei perhe pahastu, jos jätämme menemättä. Minullakin kävi mielessä se, että ehkä heillekin olisi helpointa olla oman perheen kesken sairastumisen jälkeen. Ja voihan tässä käydä vielä niinkin, että perheen muut lapset tai vanhemmat sairastuvat ennen viikonloppua, jolloin vierailu viimeistään joudutaan perumaan ja siirtämään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi