Erosin miesystävästä 15v seurustelun jälkeen. Miehen vanhemmat heti ostamassa omistusasuntoa pojalleen.
Asuttiin siis vuokralla tämä aika, ja minä olin 70% kulujen maksaja kokoajan.
Reilu kuukausi erosta, ja tämän vanhemmat on jo ostamassa pojalleen omistusasuntoa uudesta valmistuvasta yhtiöstä. Täh? Jokin täkykö uudelle, vai mitä? Minä jätin miehen. Eivät kyllä avustaneet mitenkää meidän yhdessäolon aikana. Tunnen oloni tosi hyväksikäytetyksi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä röllääkö ap vai ei :(
No tuskin. Voin hyvin kuvitella ihmisiä, jotka kokisivat noin.
Vierailija kirjoitti:
Ruoat, laskut, vaattet maksoin pääsääntöisesti minä, koska mies ei n.523e/kk, kelan rahasta voinut näitä maksaa.
Ap.
Mies oli siis 15 vuotta työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Mies makoi siis vain tuon n.30% osan vuokrasta.
Ap.
Mutta eikö se ollut ihan ok, jos sulla oli isommat tulot?
No jos ap on tosissaan niin sinuna en miettisi tuota juttua yhtään. Ihan turhaa touhua.
UNOHDA!
Ei asioita voi ajatella noin. Sä itse olet päättänyt parisuhteen aikana kustantaa valtaosan elämisestä, jotta teillä olisi tasa-arvoinen suhde. Vanhempien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Ajattele positiivisesti, nyt sinun elämisesi halpenee ja voit keskittyä itse oman asunto-osakkeen hankkimiseen.
Minullakin on vuosia työtön ollut mies. Tuskin aikoo koskaan mennäkään töihin. Minä silloin työssäkäyvänä maksan valtaosan. Mutta minulla on myös pääsääntöinen päätäntävalta, mihin meidän yhteiset varat käytetään. Mies tietää, että hänellä henkilökohtaisen rahan käyttö lisääntyisi, jos menisi töihin, tai aktivoituisi muuten. Vähemmän hänellä nyt jää henkilökohtaiseen elämiseen, kuin mitä aikoinaan toimeentulotuessa yksin asuessaan. Silti samaan aikaan hänen elämisen tasonsa taloudellisesti parantunut. Toivottavasti myös mentaalinen taso.
Mutta joo, elämä on valintoja täynnä.
Hätääntyivät miten poikansa nyt pärjää, lohdutus. Näin ainakin tapahtui meidän suvussa mun pikkuveljen sössittyä suhteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ja munko piti eläättää heidän poikaansa nämä vuodet? Aika outo ajatusmaailma musta.
Ap.
Ei sun ole mitään pitänyt vaan olet ihan itse valintasi tehnyt. Se, miten jaatte sitäpaitsi talouden parisuhteessa, ei liity kyllä miehen vanhempiin mitenkään. Ei kannata tehdä valintoja elämässä, jotka katkeroiduttavat jälkikäteen. Itsekin maksan 70-80% kaikista meidän menoista, koska tienaan miestäni huomattavasti enemmän. Se on oma valintani eikä kenenkään muun vastuulla eikä liity mitenkään siihen, miten mieheni mahdollisen eron jälkeen raha-asiansa järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät taineet pitää susta, kun palkinnon hankkivat heti kun suhde kariutui.
Elätin heidän poikaansa 15 vuotta. ?? Olenko paha ihminen?
Et, vaan tyhmä. Asiahan ei enää sinulle edes kuulu, koska olette eronneet.
Sinä et enää huolla, niin äiti rientää apuun. En ymmärrä, mitä sinä muka hävisit, paitsi että katselit renttua liian pitkään.
Et paha, vaan tyhmä.