Mikä olisi sopiva korvaus?
Vanhuksen omaiset (tuttavia) ottivat yhteyttä toiselta paikkakunnalta, jos alkaisin käymään heidän vanhan isänsä luona päivittäin noin tunniksi ihan vain juttelemaan, kun on yksinäinen eikä jaksa enää lähteä ulos. Itse olen varhaiseläkkeellä.
No, ajattelin että mikäs siinä. Aluksi riitti ja sovittiin josko kerran pari per viikko käynti.
Nyt vanhus haluaakin, että kävisin joka päivä, kerta pari ei riitäkään enää ja se alkaa häiritsemään jo omaa elämääni.
Jos ilmoitan etten ehdi huomenna tulla, alkaa valitus siitä kuinka päivät tuntuu pitkiltä ja voisinko kuitenkin tulla vaikka vähäksi aikaa.
Nyt tunnen olevani jumissa tämän asian kanssa. Jokapäiväiseksi muodostunut "tunti" vaikeuttaa jo omia menojani, sillä vanhus haluaa juuri puolenpäivän aikaan sen juttelusession.
Omaiset sanoivat silloin, kun sovittiin tästä käymisestä isänsä luona, että korvaisivat kyllä ja ilmoittivat maksavansa 12 e /käynti. Aikaa menee kuitenkin matkoineen (aika lähellä kotiani) melkein kaksi tuntia.
Vanhus on kaikin puolin mukava enkä hennoisi enkä näemmä saa sanotuksi etten joka päivä joutaisi.
Omaiset ovat delegoineet homman näemmä kokonaan minulle, vaikka asuvat ainoastaan 40 km päässä eivätkä koskaan "ehdi" isää katsomaan. Näin ostavat sen palvelun, mutta korvaus on alkanut tuntumaan riittämättömältä. On aika haastavaa keskustella ja pyöritellä samoista asioista joka luojan päivä.
Kommentit (4)
Sinuna koittaisin kuitenkin pysyä siinä alkuperäisessä suunnitelmassa ja sanoa rohkeasti mitä ajattelet. Ilman muuta vanhus tahtoo nähdä useinkin, jos olet oikein mukavaa seuraa, mutta onhan sinulla tosiaan omakin elämä. Pystytkö soittamaan joskus viikolla tälle henkilölle, vaikka kolmannen kerran viikon aikana? Matkat ainakin kyllä tulisi maksaa lisäksi.
Jos saat pimeenä niin ihan sopiva korvaus. 5 päivänä /vko niin tekee jo 240e. Mitä valitat?
Vaikuttaa siltä, että kyse ei lopulta ole rahasta, vaan ajasta. Lopeta tuo, ennen kuin hermo menee.
mitä sitten lapsenvahti saa per tunti. eikö sama korvaus vähintääm