Onnistuin sit suututtamaan isäni.
Isä kysyi meidän uudenvuodensuunnitelmista ja sanoin etten vielä tiedä, mut oli puhetta että kaveripariskunnan kanssa tehtäis jotain. Mutta emme ole vielä puhuneet tarkemmin mitä.
Isäni sit suutahti "jaa no, menkää te sit vaan. Minä istun sit yksin kotona". Ensin oli pyytämässä siskonsa kylään mutta he lähtevät seuraavana päivänä reissuun eivätkä viitsisi mennä kun taksin saaminen on niin hankalaa.
Sanottakoon että isäni jäi leskeksi reilu 2kk sitten äitini kuoltua. Nyt mulla paha mieli ja huono omatunto kun isä on yksin. Muut isän lapset(sisapuoleni) eivät välitä onko isällä seuraa juhlapyhinä vai ei. Asuvat myös hieman kauempana (50-60km päässä). Minä ja perheeni 7km päässä.
Kommentit (8)
Jos ei ole provo niin aika outoa ettette halua olla yksinäisen leski-isänne kanssa. Etenkin kun leskeyskin on noin tuore.
Oisko "suutahti" vähän liian karkeasti ilmaistu? Ehkä oli kuitenkin pettynyt, kun on yksin ja kuolemasta vasta 2kk.
Vähän empatiaa!
Nyt vaikuttaa, että on sisaruuskateutta liikkellä, marttyyritaudin lisäksi. Olisiko myös kaunoja isää kohtaan? Miten otit itse äitisi kuoleman? Entä isä?
Ei varmaan tarvi sitoutua isän kanssa viettämään nuorisojuhlia lopuksi ikää. Nyt on ehkä kuitenkin poikkeustilanne?
Mieti itsesi isäsi tilanteeseen. Varmaan aika kurjaa ja surullista olla yksin.
Jos teillä kerran on lapsiakin, niin ei varmaan ole mitään nuorison ryyppäjäisiä tiedossa, eli olisiko paha kutsua isäsi mukaan myös, vaikka teille? Isäsi on vasta jäänyt leskeksi eli on varmasti muutenkin yksinäinen, ja nyt vielä raskan joulun aika takana, osoita nyt hyvä ihminen edes vähän empatiaa.
Äitisi kuoli vasta ja nyt hylkäät isäsi
Perheeni on ollut isälle tukena koko äidin sairauden ajan (1,5v) sekä sen jälkeen. Olemme hoitaneet äitiä jotta isä pääsi rentoutumaan, olemme käyneet heillä syömässä melkein joka viikonloppu niin että olemme tehneet ruoan, olemme hoitaneet pyykinpesut. Äidin kuoleman jälkeen olemme pyytäneet isää syömää melkein joka viikonloppu sekä auttaneet asioiden hoitamisessa. Autoin isää jouluvalmisteluissa ja hän oli meillä viettämässä joulua.
Yritin ehdottaa veljelleni että pyytäisi isää yhtenä päivänä jouluna heille. Ei käynyt kun tulee muita vieraita. Sisko ei kuulemma jaksanut ruveta kestitsemään.
Joo, ketuttaa kun mun/meidän pitää jaksaa. Kaikki kaatuu mun/meidän niskaan.
Meillä myös evakkoonmuutto tulossa päivänä minä hyvänsä, joten sekin sotkee/voi sotkea suunnitelmat.
Ap
Ap lisää
Onko mun ja perheeni pakko viettää kaikki juhlapyhät isäni kanssa? Eikö meillä saa olla omaa elämää?