Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhdistää uusperhe kun asutaan eri paikkakunnilla?

Uusperhe yhteen
27.12.2016 |

Kertokaahan kokemuksianne miten olette onnistuneesti yhdistäneet uusperheen saman katon alle kun olette aluksi asuneet eri paikkakunnilla? Meillä on molemmilla kouluikäisiä lapsia ja molemmat töissä "omilla" paikkakunnillaan. Onneksi välimatka ei ole kuin reilu 30km mutta silti tuntuu vaikealta päätää mihin yhteinen koti perustetaan. Kumman lapset joutuvat jättämään ystävät, koulut yms ja muuttamaan paikkakuntaa. Olisi ihana kuulla miten muilla samanlainen tilanne on ratkaistu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pakottaisi lapsia vaihtamaan koulua ja kauas kavereista. Ettekö voi seurustella eri asunnoista käsin?

Vierailija
2/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako. Ajatelkaa lapsia ja ei siitä mitään kuitenkaan tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää yhdistää? Haluavatko lapset todella saman katon alle uusien vanhempien ja sisarusten kanssa?

Vierailija
4/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäytyisin vain seurustelussa.

Vierailija
5/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisia kommentteja ja kokemuksien jakamista kaipaan - enkä " ei siitä kuitenkaan mitä tule" -tyyppisiä...

Vierailija
6/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset voi jättää toisen vanhemman luo nykyselle kotipaikkakunnalla asumaan? Aika karua riistää lapsilta tutut harrastukset, ystävät, koulu, elinpiiri ja toinen vanhempi. Ihan vaan sen takia kun "mamilla on uusi rakkaus".

Vierailija
7/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa yhtälössä ole kun häviäjiä, jos lapsia ajatellaan. :(

Vierailija
8/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia ja miten usein kotona (että ovatko esim välillä toisella vanhemmallaan)?

Vierailija
9/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni perhe muutti puoleen väliin. Lapset jatkoivat vanhoissa kouluissaan, koulumatkaa oli n oin 20 km.

Vierailija
10/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, 11,  pari ekaluokkalaista

kyllähän lapset joutuvat muuttamaan paikkakuntaa muutoinkin kuin tällaisissa tilanteissa esim itse olen muuttanut kun vahemmat saivat uudet työpaikat eri paikkakunnalta.

Vierailija
11/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja toiset lapset ovat vain joka toinen viikonloppu pois ja toiset viikko/viikko systeemillä

Vierailija
12/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperhe yhteen kirjoitti:

niin ja toiset lapset ovat vain joka toinen viikonloppu pois ja toiset viikko/viikko systeemillä

Vuoroviikot käy ainakin aika lailla mahdottomaksi jos asutaan eri paikkakunnilla. Mäkin olisin samaa mieltä kuin muut että omat kodit, mutta jos jompi kumpi pitää valita niin sitten muutto sinne, jossa nämä vuoroviikkolaiset ovat.

Vierailija
13/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan perässä muuttaminen on hieman eri asia. Se on yleensä pakko. Kukaan ei kuitenkaan pakota muuttamaan yhteen.

Vierailija
14/14 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperhe yhteen kirjoitti:

13, 11,  pari ekaluokkalaista

kyllähän lapset joutuvat muuttamaan paikkakuntaa muutoinkin kuin tällaisissa tilanteissa esim itse olen muuttanut kun vahemmat saivat uudet työpaikat eri paikkakunnalta.

Sinä olet repimässä useamman lapsen elämän riekaleiksi itsesi takia! Jos oma äitini tai isäni olisi tehnyt nuin kun olin lapsi, niin kunnioitukseni olisi kadonnut iäksi. Nuin ajattelematon teko on anteeksiantamaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä