Vauvan tekemisen ihanuus ja vaikeus
Olen kolmekymppinen neito ja teemme vauvaa puolisoni kanssa. Miksi tämä on niin vaikeaa? 😂
Mulla ei ollut kuukautisia, joten kierto käynnistettiin primolut nor 3kk kuurilla. Nyt tuo kuuri on syöty ja nätisti on menkat tullu ajallaan. Kierto on tasan 28 päivää ja kerta kerralta on menkat runsautuneet.
Taustalla ei ole hormonaalista ehkäisyä. Ollaan yritetty nyt 4kk, siitä 3 olen syönyt primolutia ja vasta vimeisimmällä kierrolla olen todistettavasti ovuloinut.
Gyne ultrasi ja sanoi kaiken olevan kunnossa pois lukien säälittävän ohuen limakalvon. Muutaman millin oli paksuus. Menkkoja mulla ei ole ollut kunnolla pariin vuoteen. Syynä tuo limakalvo, mikä taas johtuu liian alhaisesta keltarauhashormoniarvosta. Alhaisen arvon syy puolestaan on stressi, liika liikunta ym.
Nyt mulla on ensimmäinen kierto ilman primolutia alkuvaiheessa ja toivon toki että ovuloisin taas. Toivottavasti kiertokin säilyy... tai pikemminkin, toivottavasti tulen raskaaksi! Seksin määrä ja ajoitus ei ole ongelma, varmuuden vuoksi vielä testaan ovulaatiota tikuilla.
Onko teillä kokemuksia menkkojen käynnistämistämisestä lääkkeillä? Säilyikö kierto ja tuliko ovulaatioita?