Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sellaista, että lapsi jotenkin nolostelee haalarin pukemista, vaikka itse sellaisen on halunnut?

Vierailija
27.12.2016 |

Meillä 11-vuotias tyttö itse sai valita, haluaako vielä talvihaalarin vapaa-ajan käyttöön ja kyllä halusi ja siis ostettiin. Olen huomannut nyt monta kertaa uloslähtiessä, että hän jotenkin nolostelee sitä, että rupeaisi oma-aloitteisesti laittamaan haalaria ja tavallaan vihjailee minulle, että minä sitten lopulta sanoisin, että laita haalari. Ääh, vaikea selittää näin kirjoittamalla, mutta toivottavasti ymmärsitte.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ikätoverit ovat haukkuneet niitä jotka käyttävät haalaria ja hän pelkää että häntäkin kiusataan?

Vierailija
2/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä enää ekaluokan jälkeen kellään ole ollut haalaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalari on nolo 11-vuotiaalla. Varhaisteini.

Vierailija
4/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole enää 11vuotiaan juttu haalarit. Meillä ei 3 lapsella ole ollut haalaria kouluiässä. Takki ja housut parempi.

Vierailija
5/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä haalarissa on muka noloa? Helppo pukea, lämmin eikä mene selkään lunta touhutessa ulkona...

Vierailija
6/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä41 kirjoitti:

Ei mielestäni ole enää 11vuotiaan juttu haalarit. Meillä ei 3 lapsella ole ollut haalaria kouluiässä. Takki ja housut parempi.

Meillä ekaluokkalainen itse halusi haalarin mieluummin. On monella muullakin ala-asteelaisella. Nopea kiskaista päälle välkälle mennessä.

Vierailija
7/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ikätoverit ovat haukkuneet niitä jotka käyttävät haalaria ja hän pelkää että häntäkin kiusataan?

Ei kun nimenomaan siis niin, että hän haluaa kyllä käyttää sitä, mutta jotenkin ei silti kehtaa oma-aloitteisesti pukea sitä. Miten nyt sen selittäisin järkevästi... esim. tulee sanomaan, että nämä toppahousut on vielä märät (kun kokeilen, niin ihan pikkuisen kosteat pinnasta) ja sitten kun sanon, että no laita sitten haalarit, niin sitten rupeaa laittamaan niitä ihan mielellään. Mutta ei kuitenkaan itse kehtaa pukea suoraan niitä haalareita tai kysyä, että voiko laittaa haalarit, vaan kierrellen antaa ymmärtää, että minun pitäisi sanoa, että laita haalarit. Onpas nyt kankeaa selittää tätä!

Vierailija
8/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan lapsena kiukutelleeni aina kurahousuista, vaikka kuitenkin oli kivaa leikkiä kuraleikkejä, kun ne oli pitänyt pukea. Ehkä jotain samaa taustalla? Kuuluu vaan asiaan kiukutella?

Vierailija
9/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan lapsena kiukutelleeni aina kurahousuista, vaikka kuitenkin oli kivaa leikkiä kuraleikkejä, kun ne oli pitänyt pukea. Ehkä jotain samaa taustalla? Kuuluu vaan asiaan kiukutella?

Ääh, en siis osannut selittää tätä oikein. Ei ole kiukuttelua, enkä pakota pukemaan. Minä näen, että hän tykkää käyttää haalaria, mutta jostain syystä ei kehtaa vaan ottaa sitä ja pukea, vaan keksii syitä, miksi muut vaatteet ei käy ja minun pitää sitten ehdottaa, että laitapa haalari. Tajusitteko nyt?