Teinin rumat amisviikset, huono hygienia ja yleinen saamattomuus ärsyttävät
Olen varta vasten ostanut pojalle parranajovälineet, jotta siistisi naamansa mutta ei. Hirveää katsella noita haivenia, kun ollaan esim. ruokapöydässä. Muutenkin teinin hygienia on murkkuikään tultua alkanut mennä retuperälle, esim. kun käyn pojan huoneessa, niin siellä leijailee usein pistävä hien haju. Hygieniavälineistä meillä ei todellakaan ole pulaa. Kyse on mielestäni enemmänkin pojan viitsimisestä. Nytkin istui joulun pyhät vain tietokoneen ääressä pelaamassa huoneessaan. Kuka tyttökään kohta huolii tuollaista epäsiistiä haisulia vaivoikseen? Olen yrittänyt sanoa asiasta mutta pojalle kaikki tuntuu hänelle olevan yhdentekevää, kunhan saa pelata. Koulu (yläaste 8lk) on mennyt syksyn aikana siinä rimaa hipoen, kun seiskaa ja kutosta tullut kokeista. Kavereita pojalla on koulussa mutta vapaa-aikaa kuluu tosiaan lähinnä kotona neljän seinän sisällä. Eikö tässä nyt muu auta kuin vain katsoa kun poika hiljalleen syrjäytyy?
Kommentit (6)
Pelit pois, niin minä tein 12 vuotiaalle ja vuorokaudessa muutos oli huima POSITIIVISEEN! =)
Tuleva uli-kilttimies siellä. Sano sille terveisiä av:lta että nähdään vauvalla parin vuoden päästä.
Anna haiventen kasvaa jos teini niin haluaa. Sehän on merkki siitä, että hän hyväksyy itsessään sen. Juttele avoimesti hygieniasta paasaamatta. Anna nuorellesi kasvurauha, mutta ole kuulolla. Nyppivää aikuista ei kukaan nuori kaipaa! 🙂
Uhkaile adoptiolla tai ulos heittämisellä niin eiköhän ala tulla poitsuun vauhtia.
Haha, ihan kuin omalta näppikseltäni, mutta mun syrjäytynyt on jo 18-vuotias... Ei siis muutosta parempaan luvassa, sori.
Suurimmalle osalle teinipoikia juuri tuo 8-luokka on se murkkuiän hankalin. Murrosiän merkit näkyvät mutta mieli on vielä lapsen. Hankalaa itsensä kanssa, kun tuntuu epävarmalta omien muutosten kanssa