Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollakulla voi olla niin huono tuuri/ huonot geenit? Vai missä vika?

Vierailija
27.12.2016 |

Joulunpyhinä tuli pitkästä aikaa istuttua kahvipöydässä yhden viisikymppisen sukulaistädin kanssa. Ja voi apua; onko tosiaan toivottomia tapauksia, joille lääketiede ei voi mitään?

On osa-aikatöissä terveyssyistä (15h/vko) ja silti on lopen uupunut omien sanojensa mukaan. On kilpirauhasongelmia, joihin mikään lääkitys ei auta. On välilevyn pullistumataipumus, johon lääkäri on kieltänyt kaiken liikunnan ja rasituksen (oikeasti, eikö nykyään suositella liikuntaa ja kuntoutusta?) On paha migreeni mutta täsmälääkitystä ei voida antaa halvausoireiden takia ja estolääkitys madaltaa verenpainetta liikaa. On huono vatsa - mitään ei voi syödä kun aina on vatsan kanssa ongelmia. On uniapneaa mutta ylipainehoito ei sovi vatsaongelmien takia. On vaan kertakaikkisen sairas ja mistään ei saa apua. Ei saa nukuttua ja päivärytmi on ylösalaisin. Syödä voi kourallista ruoka-aineita kun kaikesta muusta tulee jotain manhanväänteistä, kipuihin, näppylöihin tai ilmavaivoihin. Kipulääkkeet ei tehoa ollenkaan ja ylipäätään lääkkeet ei auta mihinkään. Erilaisia tutkimuksia on koko ajan menossa mutta mitään selitystä ei löydy millekään. On kuvattu ja tutkittu ja otettu kokeita enemmän kuin olen ikinä kuullut kenestäkään otettavan. Mutta mitään ei selviä ja yleensä lääkärit on kuulemma täysin ymmärtämättömiä/tietämättömiä tai tyhmiä.

Äärettömän raskas ihminen kaikin puolin; koko olemassaolo pyörii noiden sairauksien ympärille ja niistä puhuessa :( Voiko noin huono terveys olla totta ja todella kaiken avun ulottumattomissa? Minkä ikäisiksi tälläiset yleissairaat elävät?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö muistiinpanoja?

Vierailija
2/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että teillä oli mukava joulu, hehe. Olen myös kohta viisikymppinen ja voin sanoa että INHOAN jutella sairauksista ja vaivoista enkä jaksa kuullakaan niistä. Ihmisen asenne ratkaisee paljon minkälainen hän on, tämä täti ilmeisesti marttyyri / negatiivinen ihminen joka rakastaa kertoa muille vaivoistaan. Sitten ihmetellään miksi kukaan ei kutsu kylään.....

Vierailija
4/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on samankaltainen kaveri, kylläkin parikymppinen. Vaivat: migreeni, joka estää koulutehtävien tekemisen. Fibromyalgia, joka estää toisinaan koulussa käymisen. Uniapnea, joka estää nukkumisen. Välilevynpullistumia, estävät toisinaan kävelyn. Ylipaino, jota vain kertyy vaikka olisi nutrilettdieetillä kuukausia lääkärin määräämänä. Allergia ja astma, joka estää ulkoilun keväällä. Lisäksi, jos kerrot omasta ongelmasta, hänellä on ollut sama ongelma, mutta pahempana.

Ihan kivaa ihminen muutoin

Vierailija
5/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ns. Huonot geenit: oli jo kolmekymppisenä astma,migreeni ja vaikeita tuki- ja liikuntaelinongelmia. Lisäksi riemunani on paha ibs ja uniongelmat.

Mutta: olen kokopäiväisesti töissä, sairauslomia on harvoin. Olen muokannut omaa elämääni niin, että pystyn tekemään lähes kaikkea. Liikuntaa harrastan 5 kertaa viikossa ja se on vieläpä rankkaa, teen töitä5vain seisten (toimistossa) ja olen rajoittanut ruokavaliotani ja muuttanut elämänrytmiäni niin, että se on mahdollisimman terveellinen ja tasapainoinen. Vältän sairastelusta puhumista.

Kaikilla ei ole tällaiseen halua tai jaksamista. Olen välillä hyvin väsynyt jatkuvaan pinnistelyyn, mutta on palkitsevaa viettää lähes normaalia elämää.

Vierailija
6/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sairaudet vaan se miten niihin suhtautuu!

Jotkut rakentaa identiteettiä sairauden ympärille, jos ei ole muuta elämää. Marttyyrius on vallankäyttöä.

Hänellä ei ilmeisesti ole elämänkipinää, intohimoa mihinkään jolloin sairauksista puhuminen on elämänsisältö. Omilla sairaushöpinöillä voi yrittää peittää yleissivistyksen puutetta.

Ihminen voi vaikuttaa omaan vointiinsa liikunnalla ja ruokavaliolla. Tärkeintä on kuitenkin myönteinen asenne.

Vierailija
7/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku mikä asenne sulla!

Toinen vähän purkaa omia harmejaan ja sä tulet tänne juoruamaan ja päivittelemään, että olipas kamala ihminen!

Kyllä viisikymppisillä jo on vaiva poikinensa jos niitä lähtee kyselemään. Vaikka sinänsä minäkin olen ihan terve niin kuitenkaan en ole. Eikä lääkäreiltä enää nykyään niin helposti apua saa.

Vierailija
8/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä työhyvinvointiluennolla joku Kelan asiantuntija puhui näistä vähän vanhemmista ihmisistä, jotka eivät enää selviydy työstään, koska eivät esim. osaa käyttää uusimpia tietokoneohjelmia tms. ja keskittyvät sen sijaan kaikkien ihme oireidensa tutkimiseen, ei niiden hoitamiseen.

Joillekin nämä sairaudet näyttävät olevan harrastuksen asemassa. Kuulen välillä niin ufoa juttua kaiken maailman ihmeellisistä "elimistön romahtamisista", jolle lääketiede ei voi mitään. Rasittavia ihmisiä.

Vierailija
9/9 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään se, että arvauskeskus ei osaa hoitaa kilpirauhasongelmaa edes lääkityksellä kuntoon, kaataa kaiken muun ja pahentaa ja jopa aiheuttaa kaikkea muuta oiretta (uniapneaa, kipuja,päänsärkyjä...)

kun se kilpirauhanen vaikuttaa kehon jokaiseen soluun tavalla ja toisella, niin onko ihme,että oireita tulee vähän kaikkiin paikkoihin elimistössä kun kilpirauhaslääkitys ei ole kunnossa?

Läheisen sukulaiseni tilannetta vierestä seuranneena ei voi muuta kuin ihmetellä lääkärien osaamattomuutta hoitaa kilpirauhassairauksia. Kaikkia liitännäisongelmia hoidetaan eri lääkityksillä ja lääkeyhtiöt kiittävät. Kuntoon ei ole tullut vaan pahemmaksi vaan mennyt tällä "hoidolla".

Kun sen sijaan voitaisiin nostaa se kilpirauhaslääkitys sille tasolle, että oireet oikeasti poistuvat (ja t4 ja t3 kudoshormonit nousevat, tsh-arvolla kun ei ole mitään merkitystä lääkityksellä ollessa, saa painua vaikka mittaamattomiin jos olo hyvä) tai kokeilla yhdistelmähoitoa t4+ T3 lääkkeillä.

Itse olin löysässä hirressä pari vuotta, kunnes otin asioista selvää , vaihdoin oikealle lääkärille ja nostin thyroxin annosta HITAASTI niin pitkään, että kaikki vajaatoimintaoireet loppuivat. Tsh painui alle 0, 03 ja t4v ja t3v nousivat tarpeeksi. Loppuivat rytmihäiriöt, päänsäryt ,lihaskivut, jatkuva "hapen haukkominen", turvotus, ummetus , palelu ja kuukautisetkin muuttuivat säännöllisiksi.

Uni parani, jatkuva väsymys ja alakulo loppuivat. Stressiä kannattaa välttää ja lievittää, se sotkee myös kilpirauhashormonien toimintaa.

Ja jos vasta -aineet koholla niin gluteeni pois ruokavaliosta.

Rautavarastot(ferritiini) ja B 12 -vitamiini kannattaa mittauttaa ja hoitaa kuntoon.

Ja syödä d-vitamiinia 50-100 ng/vrk.

Nyt oloni on terve, kiitos ei todellakaan kuulu tk-lääkärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi