Vanhuus ahdistaa ja pelottaa
En tiedä miksi.. jopa kuolema tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin vanhana eläminen
Kommentit (5)
Mua ahdistaa myös, että millä sitä silloin pärjää, vaikka töissä oonkin ollut, mut matalapalkka-alalla vain. Ei houkuta myöskään elämä vanhainkodissa sängyssä makaamassa kyvyttömiä tekemään itse mitään...
No kun elämä tuntuu kiitävän ohi sitä nopeammin mitä vanhempi on, niin se muutama vuosi vanhana vanhainkodissa ennen kuolemaa on loppujen lopuksi todella lyhyt hetki jos niin huonokuntoiseksi edes koskaan päätyy.
Itseä ei vanhuus pelota, tosin johtunee siitä että olen aika varma että kuolen äkilliseen sairauskohtaukseen jo kauan ennen kuin joudun vanhainkotiin. Siksi ei ole myöskään mitään tarvetta varmistella vanhuutta ja hankkia lapsia sitä varten että ne joskus käy sitten vanhainkodissa katsomassa, ja hoitaa lapsenlapsia jotta varmasti välit säilyy hyvinä ja ne käy sitten katsomassa vanhana vanhainkodissa yms. muuta tällaista vanhuuden varmistelua mitä ihmiset tuntuu tekevän koko elämänsä ajan. Mulla on tunne että pitää elää nyt omaa elämää kun vielä saa ja pystyy eikä elää vanhuutta pohtien, koska se huonokuntoinen vanhuus on todellisuudessa äkkiä ohi jos sinne asti koskaan edes päätyy.
Mikä siinä ahdistaa?