Joulu introvertille yhtä he*vettiä
Rakastan perhettäni ja olen onnellinen ja ylpeä lapsistani. Mutta lapset muuttivat pari, kolme vuotta sitten pois kotoa ja olen jo tottunut tähän rauhaan kotona.
Nyt sitten jouluna opiskelevat lapset tulivat joulunviettoon ja haluavat pelata lautapelejä koko perheen voimin, tänään on tulossa heidän koulukavereitaan tänne kyläilemään ja koko ajan puhutaan puhelimessa ja toivotellaan jouluja ja musiikki ja tv on auki jne. ja nauru raikaa.
Alkaa hermostuttaa toden teolla jo. Introvertille tällainen on niin raskasta, niin kuin perhettäni rakastankin!
Kohtalotovereita?
Kommentit (17)
Onneksi mun opiskelijalapset pelaavat keskenään videopelejä eivätkä patista mua mihinkään lautapelisessioihin. Mutta on tämä muuten kieltämättä aika väsyttävää aikaa, vaikka niin paljon lapsistani tykkäänkin. Ihanaa, kun itselläni sentään loma jatkuu vielä pari viikkoa, niin saan rauhassa toipua joulusta.
Ap:n pitää lähettää poppoonsa ekan vastaajan luo peleineen ja musiikkeineen ;-)
Ai kamalaa kun piti mennä lapsia hankkimaan! Kuka olisi uskonut, että lasten kanssa pitää olla tekemisissä aikuisinakin. Voi kamala!
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa kun piti mennä lapsia hankkimaan! Kuka olisi uskonut, että lasten kanssa pitää olla tekemisissä aikuisinakin. Voi kamala!
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin"
Ihme jeesustelijoita täälä liikenteessä. Tässä taas selvästi yks ekstrovertti joka haluaa tunkea kaikki samaan ekstroverttimuottiin.
Jaksuja ap :) Minä vetäydyn välillä makuuhuoneeseen lepäämään, ennen joulua alkanut flunssa on hyvä tekosyy. Kirjan ja oman suklaarasian kanssa lataan akkuja ja sitten jaksaa taas
Musta joulu on just loistava introvertille, lyhyt siedettävissä oleva spurtti tärkeiden ihmisten kanssa.
Suomi on kyllä tasan ainoa maa, jossa introverttiyttä pidetään jotankin tavoiteltavana ja paapottavana ominaisuutena. Ilmankos meidän itsemurhaluvut ovat mitä ovat, kun ihmisen kohtaaminen on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä tasan ainoa maa, jossa introverttiyttä pidetään jotankin tavoiteltavana ja paapottavana ominaisuutena. Ilmankos meidän itsemurhaluvut ovat mitä ovat, kun ihmisen kohtaaminen on niin vaikeaa.
Ja introverttiys on yhteydessä itsemurhatilastoihin siten että..?
Ap kysyi kohtalotovereita, mutta ekstrovertit tietysti tulivatkin tänne riehumaan ja syyttelemään.
Itse olen introvertti ja kokenut että joulu on jo ihan tarpeellinen mibulle.
Minä jätin lapset tekemättä, saan olla rauhassa :D
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä ainoa maa jossa...
Mulla on vahvasti molempia piirteitä. Yleensä ärsyynnyn kun keskusteluissa päivystää sellaiset häijyläiset introvertit, joilla on päässä niin paljon sotkua, ettei sitä mikään oma aika näköjään suorista. Tänään kyllä kismittää tämä ekstropaasaus. Olin jouluhulinoissa hetken niin tööt, että silmät seisoivat päässä. Kyllä se siitä sitten laukesi kun alkoi herkkujen mussutus.
Vierailija kirjoitti:
Eikös introvertin ole juuri hyvä elää Suomessa, kun kukaan ei odota hänen jauhavan turhaa (paskaa) smalltalkia? Lisäksi introvertti selviää nimenomaan paremmin kuin ekstrovertti ilman jatkuvia sosiaalisia kontaktakteja.
Toivon todella sinun olevan provo. Muuten elämäsi tulee olemaan vaikeaa kun et tunnu pystyvän hyväksymään erilaisia persoonallisuuksia.
Introvertti täällä! Olen nauttinut joulusta omassa erinomaisessa seurassani. Aattona poikkesin kutsuttuna sukulaisissa jouluaterialla ja kahvilla. Olisin kyllä ihan mielelläni pysynyt kotosalla, mutta kun iäkäs sukulainen kutsui, menin. Viihdyn pienissä piireissä. Aattona meitä oli koossa neljä.
On tämä mullekin helvettiä. Yritin kutsua kavereita kylään, mutta kukaan ei pääse, kun ovat sukuloimassa tai jossain muussa. Pari päivää olen möllöttänyt täällä yksin, tänään pakko päästä jonnekin
T. ekstrovertti