Millainen ihminen inhoaa tv:n melua?
Itse rasitun nopsaan, jos samassa tilassa on tv tai muuta vaihtelevaa melua. Muistan esim Charles bukowskin sanoneen samaa. Tykkään hiljaisuudesta ja meluisastakin musiikista jos sitä voi kuunnella intensiivisesti.
Kommentit (18)
Meillä tv sammutetaan heti jos ei sitä katsota. En voi sietää aukiolevia töllöttimiä, varsinkin jos ne vielä "huutaa".
Mä en kestä melua ja mulla on myös tarkempi kuulo kuin muilla. Ikäänkuin kuuloni ei suodata pois hälyääntä. Koen ihmeen hiljaisetkin äänet esim naapurista häiritsevinä, joita muut eivät edes kuule. Olin kerran töissä avokonttorissa ja se oli yhtä tuskaa.
Häiritseekö teitä muita helposti häiriintyviä myös esim ruuan tai purkan mäsdytys? Se ajaa mut melkein seinähulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä melua ja mulla on myös tarkempi kuulo kuin muilla. Ikäänkuin kuuloni ei suodata pois hälyääntä. Koen ihmeen hiljaisetkin äänet esim naapurista häiritsevinä, joita muut eivät edes kuule. Olin kerran töissä avokonttorissa ja se oli yhtä tuskaa.
Häiritseekö teitä muita helposti häiriintyviä myös esim ruuan tai purkan mäsdytys? Se ajaa mut melkein seinähulluksi.
Kohtalotoveri!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu. Myös kellon tikitys ja jääkaapin tai pakastimen hurina ärsyttävät. Ja läppärin hiljainen ääni myös.
Mässytysäänet kiusaavat myös mua tosi paljon! Ap
tämmöisten ongelmatapausten ehdoilla normaalit joutuvat sitten elämään
Aargh ! Vihaan ihan sairaasti jos telkkarista tulee jääkiekko-ottelu tai muuta urheilua jossa on selostaja. En kestä sitä yhtään. Meillä muuten kyllä ikinä katsota suoraan tv-ohjelmia, koska sieltä tulee aika paljon paskaa ja mainoksissa se äänentaso on hirveä.
Lasten ohjelmista inhoan myös hirveää huutamista ja räiskintää (mm.pokemon). En voi sietää ollenkaan. :D
Ihan perusleffat netflix/viaplay tms menee, jos ei ole liikaa huutoa ja räiskimistä, sitä kestää kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Aargh ! Vihaan ihan sairaasti jos telkkarista tulee jääkiekko-ottelu tai muuta urheilua jossa on selostaja. En kestä sitä yhtään. Meillä muuten kyllä ikinä katsota suoraan tv-ohjelmia, koska sieltä tulee aika paljon paskaa ja mainoksissa se äänentaso on hirveä.
Lasten ohjelmista inhoan myös hirveää huutamista ja räiskintää (mm.pokemon). En voi sietää ollenkaan. :D
Ihan perusleffat netflix/viaplay tms menee, jos ei ole liikaa huutoa ja räiskimistä, sitä kestää kuunnella.
Urheiluohjelmat ovat ärsyttävintä melusaastetta mitä telkusta tulee. Myös meluisat toimintaelokuvat ovat vastenmielisiä. Eniten häiritsevät silloin kun joku muu niitä katsoo volyymit täysillä.
Ulkoiluvaatteiden kuten tekokuituisten kahisevien tuulipukujen tai toppavaatteiden melusaaste sattuu korviin ja koko kehoon.
Oltiin jouluaattona kylässä jossa oli lapsia ja meidän lapset ja koko porukka riehaantui juoksemaan ja kiljumaan. Lisäksi televisiosta soitettiin joululauluja, ja koska lapset mekastivat yli musiikin, isäntäväki laittoi musiikkia isommalle ja sitten lapset huusivat vielä isommasti saadakseen äänensä kuuluville. Että rauhallista joulua vaan. Oli ihanaa tulla kotiin.
Autojen äänet. Tulen suorastaan vihaiseksi, jos joudun kävelemään vilkasliikenteisen autotien viertä. Lenkillä aina napit korvilla. Pelastaa tilanteen.
Meillä luovuttiin telkkarista yli 10 vuotta sitten.
Minä myös häiriinnyn telkkarin äänistä, varsinkin jos en itse katso. Radiota voi kuunnella vain autossa, ei enä kotona kun on muuta hälyä.
Huomaan pyytäväni lapsia olemaan hiljempaa vähän väliä. Lapsilla einole juurikaan ääniä päästäviä leluja.
En tiedä onko minulla hyvä kuulo. Hajuaistini on superhyvä eikä se todellakaan ole siunaus.
Inhoan myös yli kaiken silmiin haijastuvia valoja. Loisteputkivalo on painajainen. Kuten spottivalotkin.
Normaalia tälläinen on, omilla ystävillä ja tutuilla on paljon samoja juttuja , osalla lievempänä osalla vahvempana.
Vierailija kirjoitti:
Selostajat huutavat kauhean levottomasti ja ns dynaamisesti, stressaavaa kuunnella sitä.
Myös tavalliset ohjelmat liian kovalla volyymillä...
Ei voi ajatella tikittävää kelloa. Käytän usein yöllä korvatulppia, kun miehen kuorsaus kuuluu toisesta huoneesta asti niin kovaa.
On tuskaa syödä yhdessä ihmisten kanssa, en kestä syömisen ääniä. En voi ymmärtää, että jotkut kutsuvat päivällisvieraita ihan huvikseen ja nauttivat yhdessä syömisestä.
Jostain syystä ratikan kolina ei häiritse mua yhtään, mutta autojen moottorin kiihdytys kyllä. Asuin kerran ihan moottoritien alun vierisessä talossa, siinä alussa kaikki autot kiihdyttivät moottorin nasta laudassa kolmestakympistä sataan, verenpaineeni oli suunnilleen koko ajan tapussaan.
Taidan olla erakkoluonne... Ehkä muutan metsän keskelle vanhana, nyt pitää asua kerrostalossa lapsen koulun vuoksi.
Kontrollifriikki. Sama ihminen kuitenkin kovaan ääneen selostaa kaikille kuinka ei mitenkään voi sietää meteliä. Se oma rakas ääni ei ole meteliä, mutta muiden tekemät äänet ovat meteliä.
Hyperakusia? Esiintyy toisinaan myös yhdessä alentuneen kuulon kanssa. Toisinaan hyperakusiasta kärsivillä on paniikkihäiriö.On ihan oikea ongelma, ei kontrollifriikkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiluvaatteiden kuten tekokuituisten kahisevien tuulipukujen tai toppavaatteiden melusaaste sattuu korviin ja koko kehoon.
Sama. Ja vihaan pipoja, ei niiden läpi kuule mitään. Paitsi sen v***n ulkovaatteista lähtevän tasaisen kahinan. Sviik-svaak, sviik-svaak, sviik-svaak...
Ihan tavallinen ihminen, joka ei voi sietää idioottitoosaa turhaan päällä. Kuten minä.