Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo osti lapselle henkkamaukkaa joululahjaksi

Vierailija
26.12.2016 |

Ja avot se oli parasta lapsen mielestä, tyylikästä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vikaa siinä on? Jos lapsi tykkää ja mummolla on varaa, niin mitä se sinulta pois on? Osta itse satasen merkkivaatteita.

Vierailija
2/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin lapsi sai mitä tahtoi? Eikä äidin ruutukuoseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmista on lapsille iso ilo. Eikös hiljattain kirjoitettu sellaisesta tutkimustuloksestakin, että isovanhemmilla on suuri merkitys lapsen pärjäämiseen elämässä (myöhemminkin). Enkä tarkoita vain

rahallista apua.

Vierailija
4/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ite molemmille lapsille joululahjaksi hillittömän paalin vaatetta Primarkilta. Tyylikästä joo, mutta lapset tykkäs... Nehän niitä pitää.

Vierailija
5/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? En hahmota yhtään että pitäiskö tätä kauhistella vai ihastella vai mitä? Enkä tiedä edes mikä tuo Primarkkikin on, ilmeisesti joku "halpis"-merkki, sarkasmista päätellen.

En ole koskaan ymmärtänyt merkkitietoutta, itse en edes muista minkä merkkisiä vaatteita minulta löytyy. Yleensä en muista sitäkään, mistä olen ne ostanut, ainakin kun aikaa vähän kuluu.

Vierailija
6/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen olisi pitänyt olla? Jos lapsi (huom! keskenkasvuinen lapsi) iloitsee henkkamaukan muotivaatteista, niin mitä vikaa siinä on? Tulee niin mieleen oma lapsuus ja nuoruus. Äiti osti ja käytti vain kalliita merkkivaatteita, ja katsoi hiljaa vaieten (ei sanonut mitään, mutta nonverbaalisesti kyllä) halpoja ei-merkkivaatteitani, joista iloitsin. Seuraus: yhä koen huonommuuden tunteita, enkä osaa pukeutua. Että tarkkuutta - ja pohdintaa - lapsen vaatekysymyksiin. Selvitä itsellesi aluksi, miksi et pidä henkkamaukan vaatteista. Sitten selvitä, millaisista vaatteista pidät. Pitääkö olla merkkivaatteita, mistä kaupasta vaatteet ostat, jne. Ja kasvata lapsesi niin, ettei hän vielä aikuisiällä koe huonommuutta vaatteistaan, valinnoistaan, osaamisestaan, makukysymyksistä, jne.

Vierailija
7/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen olisi pitänyt olla? Jos lapsi (huom! keskenkasvuinen lapsi) iloitsee henkkamaukan muotivaatteista, niin mitä vikaa siinä on? Tulee niin mieleen oma lapsuus ja nuoruus. Äiti osti ja käytti vain kalliita merkkivaatteita, ja katsoi hiljaa vaieten (ei sanonut mitään, mutta nonverbaalisesti kyllä) halpoja ei-merkkivaatteitani, joista iloitsin. Seuraus: yhä koen huonommuuden tunteita, enkä osaa pukeutua. Että tarkkuutta - ja pohdintaa - lapsen vaatekysymyksiin. Selvitä itsellesi aluksi, miksi et pidä henkkamaukan vaatteista. Sitten selvitä, millaisista vaatteista pidät. Pitääkö olla merkkivaatteita, mistä kaupasta vaatteet ostat, jne. Ja kasvata lapsesi niin, ettei hän vielä aikuisiällä koe huonommuutta vaatteistaan, valinnoistaan, osaamisestaan, makukysymyksistä, jne.

Missä kohtaa ap sanoi henkkamaukan olevan huonoja?

Vierailija
8/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vikaa siinä on? Jos lapsi tykkää ja mummolla on varaa, niin mitä se sinulta pois on? Osta itse satasen merkkivaatteita.

Sanoiko ap siinä olevan jotain vikaa?

Vierailija
9/9 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmista on lapsille iso ilo. Eikös hiljattain kirjoitettu sellaisesta tutkimustuloksestakin, että isovanhemmilla on suuri merkitys lapsen pärjäämiseen elämässä (myöhemminkin). Enkä tarkoita vain

rahallista apua.

Vähän ohis (vaikka eihän tässä ketjussa varsinaista aihetta ole), mutta varmasti tuossa on kyse siitäkin, että ns "hyvissä" perheissä usein ollaan usein enemmän tekemisissä isovanhempien kanssa. Tarkoitan että sellaisissa perheissä joissa on paljon sosiaalisia ongelmia (->lapsi ei pärjää elämässä) on ongelmia jo sielä isovanhempi-tasolla, eikä heidän kanssaan olla tekemisissä ihan syystä.

Toki hyvistä isovanhemmista on iloa lapsenlapsille, en siihen mitään väitä. Pääsääntöisesti jos isovanhemmista on iloa vanhemmille, on heistä myös iloa lapsenlapsille. Itse olen siunatti ihanilla vanhemmilla ja appivanhemmilla, ja kyllä heistä suuri ilo on lapsillemme. Mutta tuttavapiirissä on myös kovin erilaisiakin tarinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän