Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasan vika joulu kun kestitsen puolta sukua!!

Vierailija
25.12.2016 |

Huh kun helpotti nähdä miehen veljen perheen perävalojen katoavan mutkan taakse ja nyt voi vähän jo huokaista.. mieheni päätti vähän extempore kutsua vanhempiensa lisäksi myös veljensä (6-henkineä) iloiseen joulunviettoon meille. Eipä siinä.
Torstaina äkkiä vielä iltavuoron päälle hakemaan Prismasta täydennystä, sitten pe aamulla ylös viideltä ruokaa laittamaan, siivoamaan (mies haki lapset to hoidosta ja koti kaaos kun mies ei yhtään siivonnut lasten jälkiä) ja mölyyn heräs lapsetkin. Ukko kömpi ylös kymmeneltä, avasi kaljan ja alkoi "kinkun paistoon" eli vahtimaan leivinuunissa paistuvaa possua. Kinkun esivalmistelut tein minä. Illaksi tuli appivanhemmat ja serkkulan väki ja arvatkaapas kuka kattoi pöydän, kaitsi lapset ja ulkoilutti koirat ennen ruokailua. Ja korjasi pöydän, siivosi lahjapaperisotkut ja lämmitti saunan. Ja aamulla puurot yms kahvinkeitot.
Kukaan ei auttanut vaikka ensin vihjailin ja lopulta suoraan pyysin apua. Selitykset epämääräisiä "kun polvi on vähän huono", "tulee tärkeä ohjelma", "en osaa", "en sieltä keittiöstä mitään löydä". Lapset toki hyöri jaloissa...
Olisi pitänyt ottaa ja lähteä vaikka hotelliin. Huomenna onneksi pääsen töihin lepäämään! Ja syy miksi veli perheineen piti kutsua oli se että veljen perheessä on työttömyyttä ja sairastelua (masennus). Eivät selviä joulusta ilman apua..

Olisivat edes tuliaisia tuoneet tai kiitos sanoneet. Uskomaton sakki. Ja mieheni kaikista pahin :( lapset onneksi halasivat ja sanoivat että oli kiva joulu.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina iltavuoron jälkeen kauppaan, perjantaina kinkun paisto ja vieraat tuli ja lahjapaperit siivottiin. Meillä kyllä aatto oli vasta lauantaina. Perjantaina ihan normaali työpäivä vasta.

Vierailija
2/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna sama uudestaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama täällä! Ymmärrän sua ihan täysin. Just noi viime hetken muutokset on ärsyttäviä ja rahaa paloi älyttömästi kaikkiin kokkailuihin eikä kukaan ota osaa mihinkään vaikka kuinka yrittää ensin vihjailla ja sitten pyytää. Ei ees kiitoksia herunut. Vika kerta täälläkin.

Vierailija
4/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho siis päivät meni väärin. Olin ihan itsekin sekaisin vuorotyön vuoksi. -ap

Vierailija
5/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes mennyt? :D aattoilta eli perjantai meillä lahjat auottiin.

Vierailija
6/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ymmärtää että olet väsynyt ja sapettaa. Minua kuitenkin liikutti lapset, kuinka annoit heille ihanan joulun ja he sinulle sen avoimesti näyttivät. Kiitos sinulle siitä! Heillä olisi ollut toisenlainen joulu masentuneiden vanhempien kanssa.

Vierailija
7/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kamalia miehiä teillä.

Vierailija
8/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä edes mennyt? :D aattoilta eli perjantai meillä lahjat auottiin.

Tänä vuonna aatto oli kyllä lauantai, eli eilen.

Vierailija
9/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika marttyyrilta. Olisit laittanut miehesi edes hommiin, hän varmaan omassa kodissa löytää keittiöstä ja osaa omat koirat ulkoiluttaa yms.

Vierailija
10/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kiitos, että pelastit tuon perheen lasten joulun. <3

Vierailija
11/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnii miks miehes pahin on? Olisit sen laittanu touhuumaa kun sen sukuaki sinne änki. Minä en ole kuin kerran jouluna passannut muita. Vanhempiani. Ei tulis mieleenkään ottaa tänne ketään nurkkiin. Tosin. Jos erehtyisin ottamaan niin mun sukuni kyllä toisi ruokaa tullessaas ja auttaisivat pyytämättä.

Vierailija
12/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on itse vastuussa onnestaan.

Et voi syyttää muita siitä, että teet kaiken.

Vierailija
13/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä kannattaisi sanoa ääneen, että nyt ei tule mitään, en pysty yksin tätä kaikkea hoitamaan.

Vierailija
14/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitikin korjata sen verran et mulla kyllä mies teki osansa, todellakin. Et en ollut yksin. Mut muuten meidän osana oli olla pelkästään muille palvelijoita. Läheskään kaikki ei tuonut edes pientä lahjaa lapsille tai muistanut millään tavalla meidän panostusta. Ei ruokaa, ei apua, ei mitään. Kyllä tuntui ikävältä se itsekkyys.

Vierailija
15/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitikin korjata sen verran et mulla kyllä mies teki osansa, todellakin. Et en ollut yksin. Mut muuten meidän osana oli olla pelkästään muille palvelijoita. Läheskään kaikki ei tuonut edes pientä lahjaa lapsille tai muistanut millään tavalla meidän panostusta. Ei ruokaa, ei apua, ei mitään. Kyllä tuntui ikävältä se itsekkyys.

Siis tämä oli nro 3

Vierailija
16/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä kannattaisi sanoa ääneen, että nyt ei tule mitään, en pysty yksin tätä kaikkea hoitamaan.

No eikös ap sanonutkin?

Vierailija
17/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua tommosta että ei yhdessä laiteta, kateta pöytää ja siivota jälkiä ynm. Ei tulisi ikinä mieleenkään vain istua ja odottaa valmista. Ja vielä kun pyydetään apua, niin silti vain takapuolella istutaan :-/ , uskomatonta. Jos ei valmisteluissa pysty auttamaan, niin taatusti jälkien siivouksessa pystyy. Aivan outo toimintamalli meidän perheessä ja suvussa tuollainen yhden orjuutus. Pisteet ap:lle että kuitenkin jaksoi lasten vuoksi.

Vierailija
18/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi sanoa suoraan. Soittaa etukäteen ja kertoa, että olette lämpimästi tervetulleita, mutta työkiireiden vuoksi valmistelut laahaavat. Olisiko mahdollista, että toisitte mukananne porkkanalaatikkoa ja rosollia....

Kun vieraat saapuvat, et vihjaile, vaan annat kaikille selkeät tehtävät: Anna, kata sinä pöytä. Lautaset löytyvät vasemmasta yläkaapista jne.

Nykyisin ei enää uskalla mennä kenellekään kylään, kun on vaan vaivaksi. Minusta on ihana, kun pääsee auttamaan, jos annetaan selvät ohjeet mitä tehdä. Anoppi sanoi aina, että ei tarvitse auttaa, kun apua tarjosi. Sitten yhtäkkiä alkoi valittamaan, että ei jaksa enää passata muita.

Vierailija
19/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ison työn olet tehnyt! Todellakin, lähtekää ensi vuonna vaikka jonnekin matkalle. Ja miehelle teit toivottavasti selväksi, että osallistuu enemmän.

Vietin itse joulun yksin ja olen nauttinut pitkästä viikonlopusta. Olisi ollut mahdollista mennä pariinkin paikkaan kylään, mutta valitsin yksinolon, johon liiityi ulkoilua, liikuntaa, lukemista ja ruoanlaittoa.

Vierailija
20/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te suostutte tähän? Teitä käytetään tasan niin monta kertaa hyväksi kuin te suostutte. Sanokaa selkeästi jos tatvitsette/haluatte apua. Älkää ruvetko marttyyreiksi. Jos jotakuta ei kiinnosta yhteiseen jouluun osallistuminen, niin osoittakaa ovea! Ällöttää nämä uhrautujat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan