Lapsi 6v sitten rikkoi tahallaan Hatchimals-munansa kun ei malttanut odottaa että se kuoriutuu, ostaako uusi vai ei?
On muutenkin kaikkihetimulle-nyt tyyppiä. Synttärit olisi tammikuussa, ostanko uuden munan? Ostaisitko sinä tällaisessa tilanteessa? Nyt toki jälkikäteen harmittaa ja tuli itku.
Kommentit (19)
Tuoteselosteen mukaan kuoriutuminen kestää 20-30 minuuttia ja ovh näytti olen noin 60 euroa. Aika hyvä tuntihinta lelulle. Mä antaisin synttärilahjaksi puupalikoita.
En ostaisi, on kuitenkin jo 6-vuotias. Ostaisin jonkun muun mieleisen lelun. Voisi itse vaikka säästää rahaa ja ostaa uuden jos vielä haluaa. Näin ulkopuolisena ajateltuna lapsi saisi muuten luvan rikkoa lelun ja sitten vain ostetaan uusi.
Lankean nyt provoon, mutta vastaan kuitenkin. En tietenkään ostaisi! Lohduttaisin lasta, koska harmistuminen on hirveän ymmärrettävää. Kertoisin, että paha mieli menee kyllä ohi. Ohjaisin lapsen huomiota lelulla leikkimiseen. Riippuen tilanteesta saattaisin ottaa esiin malttamattomuuden, näin kasvatusmielessä, tai sitten säästäisin sen keskustelun toiseen kertaan.
Ehkä synttäreille voisin ostaa mutta en nyt heti.
Et todellakaan osta uutta, et edes syntymäpäivälahjaksi. Toki jotain muuta voit tietysti ostaa. Mutta kuten joku aiempi jo kirjoittikin, tässä on hyvä tilaisuus puhua lapsen kanssa malttamattomuudesta, rahan arvosta, pettymyksen ja harmistuksen tunteiden käsittelystä ja vastuusta lapsen kehitystasolle sopivalla tavalla. 6-vuotias on vielä pieni, mutta ymmärtää jo normaalia puhetta. Jos lapsi saa uuden, se viestittää hänelle, että mitä vaan voi tehdä, ja lopputulos on silti hänelle mieluinen.
Ei missään nimessä uutta. Lapsen tulee opetella kärsivällisyyttä ja opetella näkemään tekojensa seuraukset. Kaivat itsellesi kuopan ostamalla uuden. Mulla on 2 poikaa ja toinen 7v. rikkoi aikanaan rubikin kuutionsa, kun ei mennyt kuin strömsössä. Se oli sitten pitkään rikki, kunnes itse tuli pyytämään käytöstään anteeksi ja kysyi voiko korjata. Se leikki sitten hieman rikkinäisellä, mutta muisti pitkään, ettei kannata hajottaa.
Jos se on 6 vuotta sitten tapahtunut niin ehkä sitten voisi jo uuden ostaa, jos sellainen enää sen ikäistä kiinnostaa.
Enemmänkin ihmetettyy koko lelu. Niin opettavainen että...
Et osta. Oppiipahan. Itse söin5-vuotiaana veljen suklaakalenterin suklaat, jonka jälkeen minun kalenterini siirtyikin veljelle. Opin kerrasta.
Veljen lapset tosin lahjoittivat minulle kaksi joulukalenteria, "ettei tarvitse muilta pölliä". Nauratti vielä 35 vuodrn jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
On muutenkin kaikkihetimulle-nyt tyyppiä. Synttärit olisi tammikuussa, ostanko uuden munan? Ostaisitko sinä tällaisessa tilanteessa? Nyt toki jälkikäteen harmittaa ja tuli itku.
uusi munia tulee myyntiin vasta maaliskuussa, joten synntäreille ei osto kuitenkaan onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä uutta. Lapsen tulee opetella kärsivällisyyttä ja opetella näkemään tekojensa seuraukset. Kaivat itsellesi kuopan ostamalla uuden. Mulla on 2 poikaa ja toinen 7v. rikkoi aikanaan rubikin kuutionsa, kun ei mennyt kuin strömsössä. Se oli sitten pitkään rikki, kunnes itse tuli pyytämään käytöstään anteeksi ja kysyi voiko korjata. Se leikki sitten hieman rikkinäisellä, mutta muisti pitkään, ettei kannata hajottaa.
Miksi ihmeessä hän sinulta pyysi käytöstään anteeksi? Miten se sinua haittasi, että hän rikkoi oman lelunsa? Sehän oli tunnekuohu. Niitä pitää siis katua? Eihän tuosta koitunut kellekään muille haittaa kuin lelunrikkojalle itselleen, noin periaatteessa. Ellet sä sitten vetänyt siitä kilaria, ettei sun antamaa lelua arvosteta enempää. Niin, nyyh, SUN antama lelu. Ei saa rikkoa!
Siis eihän se mene rikki vaikka kuoren rikkoo. Nokkii vaan aikansa ilman kuorta ja sitten tulee syntymä eli se laulun luritus. Terveisiä porvoon jouluun.
Porvoo-trollit tunnistaa siitä että otsikossa on sana "sitten" ja ongelma on sellainen että jopa kanan aivoilla varustettu yksilö pystyisi itse ratkaisemaan asian kysymättä neuvoa tuntemattomilta. Hohhoijaa.
Se, että mode poisti AP:n pyynnöstä retardikommentin, ei poista tosiseikkaa että lapsesi on retardi.
Meillä taas tuo muna oli jumissa, surisi ja särisi muttei alkanut nokkimaan vaikka kuinka hinkkasi tunninkin. Oli pakko rikkoa itse. Nyt toimii ok, on kovaääninen ja helkatin ärsyttävä mutta lapselle mieleen joten mikäs siinä... :D Miksi siis pitäisi ostaa uusi muna, toimiihan tuo ilman kuortakin?
Vastaa itsellesi sinne Porvooseen.