Söin vahingossa rv 13 alkoholipitoista jälkiruokaa
Söin siis Pirkan Pannacotan, josta vasta syötyäni huomasin, että siinä on alkoholia 1,3%. Nyt rv 13+1. Ja vaikka tiedän, että se on pöljää, niin silti huolestuttaa, että voiko tuo alkoholimäärä aiheuttaa vaurioita sikiölle?
Kommentit (20)
No ei todellakaan tee yhtään mitään, relax!
Ei voi aiheuttaa mitään vaurioita sikiölle, määrä ei vastaa edes teelusikkaa. Kerta-annoksena se on aivan mitätön.
Tuskinpa. Istukkahan suodattaa osan myrkyistä. Siis koko alkoholimäärä ei kuitenkaan päädy sikiön elimistöön. Eikä tuossa paljon alkoholia ollutkaan. Tuskin on mitään hätää.
No ei. Edes skumppalasi ei aiheuta yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Istukkahan suodattaa osan myrkyistä. Siis koko alkoholimäärä ei kuitenkaan päädy sikiön elimistöön. Eikä tuossa paljon alkoholia ollutkaan. Tuskin on mitään hätää.
Istukka ei suodata alkoholia ollenkaan vaan sikiön veren alkoholipitoisuus on vähintään yhtä suuri kuin äidin. Mutta ap:n tapauksessa määrä on niin pieni, että ei siitä vaaraa ole.
Vierailija kirjoitti:
Voi aiheuttaa.
Alkoholista ei tunneta turvallista annosta raskauden aikana, joten suositus on, että ei pisaraakaan. Mutta tuo määrä on sen verran pieni, että relax, bitch.
Ei todellakaan haittaa mitään.
Älä stressaa tuosta asiasta tai muistakaan marginaalijutuista,
koska sikiö tarvitsee rauhallisen olotilan. Minun vaimoni lauloi
vauvalle jo kun hän oli vielä mahassa. :)
Rennosti vaan, ei huolta, noin mitätön määrä ei vaikuta mitenkään eikä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo talidomi sielttä tulee.
sehän on se jääkiekkoilija
No joka tapauksessa aina kun lapsellasi epäillään tai puhkeaa joku sairaus muistat aina tämän hetken. Toivottavasti herkku oli sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi aiheuttaa.
No tietysti, jos niitä ottaa pullollisen verran joka päivä.
Eikö listerian pelko olisi aiheellisempi, jos välttämättä haluaa pelätä ja olla hysteerinen?
Stressi aiheuttaa enemmän vaurioo ku itse jälkiruoka
Et voi olla tosissasi! Nuo hysteeriset nollarajat ovat vaarallisempia kuin joku "olut viikossa", sillä ne aiheuttavat enemmän turhaa huolta. Äidin stressi on varmasti isompi haitta kuin mitättömän pieni annos absoluuttista alkoholia. Voit itse laskea, montako grammaa siitä tuli tuosta annoksesta.
Eikö suurissa viini- ja olutmaissa terveinä syntyvät lapset ole paras todiste siitä, että täydellinen nollaraja on hätävarjelun liioittelua? Niissä kun juodaan ruokajuomina enemmän tai vähemmän alkoholipitoisia juomia, oltiinpa raskaana tai ei.
Jos ei olisi olemassa jotain turvallista annosta, suurin osa niissä maissa syntyneistä lapsista olisi jollakin tavalla vammaisia tai sairaita.
Aloittaja tulee olemaan huutavassa hukassa sitten, kun lapsi syntyy. Kun hän yrittää epätoivoisesti noudattaa jokaista saamaansa ristiriitaistakin ohjetta, hänestä tulee sekapäinen ennen kuin lapsi oppii kävelemään. Kiinteään ruokaan siirtyminen tulee olemaan kriittinen vaihe varsinkin jos imetys ei onnistu.
No öh, tuon jälkiruoan voisi syödä vaikka pieni lapsikin eli älä nyt ole hysteerinen, hassu! Hyvää joulua sinulle ja syö vaikka toinenkin tuollainen jälkiruoka ihan huoletta.
Kaikki pelottelijat voivat katsoa peiliin ja vähän miettiä järjenkäyttöään.
Ja juu, itse olin raskaana täysin nollatoleranssilla, mutta eipä tullut mieleen edes tutkia jonkun jugurttihyllyn tuotteiden alkoholiprosentteja.
Rajana voi todella pitää sitä, että voit huoletta nauttia samaa mitä pieni lapsi lain mukaan.
Joo talidomi sielttä tulee.