Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei joulusta saisi olla tykkäämättä?

Vierailija
24.12.2016 |

Sama se missä sanot, ettet juurikaan joulusta välitä, niin saat kuulla negatiivinen ja keskenkasvuinen kakara, joka yrittää negatiivisuudellaan pilata muiden ilon.

Miksi pitäisi rakastaa sitä stressiä, joka joulusta useimmalle tulee, meilläkin lapsuudessa koko joulunalusviikko oli ihan helvettiä kun sen joulun piti olla niiiiiiiiiuun täydellistä kiillotettune koteinen ja alusta asti stressillä valmistettuine ruokineen. Hommia paiskottiin yötä myöten, nukkumaan ei lapsilla ollut asiaa ennen kuin hommat oli täysin tiptop -vaiheessa. Siinä sitten kymmenvuotiaana kuprin helvetinmoista kasaa perunoita ja porkkanoita, kello melkein yksi yöllä ja väsymys oli luokkaa että yrjöt tulee kohta.

Ja aattona sitten äiti pisti rähinän pystyyn kun jokainen asia ei mennytkään hänen haluamallaan tavalla, paiskoi tavaroita ja niitä vaivalla tehtyjä ruokia ja painui mököttämään. Me muut siinä sitten hiljaa pöydän ääressä, siisti talo sotkettuna paiskottujen tavaroiden takia, jouluruoat heitettynä pitkin seiniä.

Ja silti sama kierros joka ikinen vuosi. Oli joulu niiin tärkeää laittaa.

Luoja ties monenko kodissa tämä sama skenaario tänäänkin toistuu.

Vaan silti pitäisi koulusta tykätä, eikä saa sanoa ääneen ettei välitä koko stressikiirekiirekaikenoltavatäydellistäsaatana!!!!! -pyhästä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikakapitalistit tienaavat joululla ja vain takapajuiset suomalaiset viettävät sitä. Ei sovi mitenkään nykysuomeen.

Vierailija
2/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tykkäämättä mutta älä pilaa muiden joulua. Huono käytös ei ole ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50- vuotias ja joulustressini stressannut. En ole erikseen edes imuroinut joulua varten, siitä kiillotuksesta tarpeeksi saaneena. Minun puolestani kaikki saavat tehdä mitä huvittaa jouluna kuten muinakin päivinä. 

Vierailija
4/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpanumpeen ja ole ihan itsekseen tykkäämättä. Taidat tykätä vain ilon pilaamisesta

Vierailija
5/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla pitämättä, mutta mikään ei ole ikävämpää kuin se, että omalle jouluinnolle tuhahdellaan ja halveksitaan. Ihan kuin joku ei muka voisi ihan aidosti pitää joulusta. Eli jos kunnioitat toisten halua iloita joulusta, niin heidän pitäisi ehdottomasti kunnioittaa sinun haluaisi olla juhlimatta.

Vierailija
6/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tykkäämättä mutta älä pilaa muiden joulua. Huono käytös ei ole ok

Sanoo ettei välitä joulusta = huonoa käytöstä.

Juuri tätä asennetta tarkoitin, kun ihmettelin miksei joulusta saa olla tykkäämättä. Miksi sinun joulusta tykkääminen ei ole huonoa käytöstä?

Vierailija
7/7 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä joulusta, vaikka meillä ei ollut yhtään tuollaista enkä itsekään stressaa joulusta. Olen tänään kipeä ja hyvä puoli siinä on se, ettei minun tarvinnut lähteä sukulaisille joulunviettoon ja nyt vauvailen täällä kotona yksin. :)

Ei pahalla, mutta äitisi ei kuulosta mieleltään terveeltä. Ei mikään ihme, että sinulle on jäänyt kauheat traumat joulusta. Kannattaisi varmaan hakea jotain keskusteluapua, koska jos äiti reagoi noin voimakkaasti jouluna, oli hänellä varmasti myös samansuuntaisia ongelmia arkena. Avun tarkoitus ei ole saada sinua rakastamaan joulua, vaan purkamaan äitisi aikaansaamia traumoja. Eikä ole terveellistä reagoida noin voimakkaasti yhteen juhlapyhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän