Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit tylyjä sairaanhoitajille - entäs toisinpäin?

Vierailija
24.12.2016 |

Pakko oli aloittaa tällainen keskustelu (ja kyllä, on jouluaatto, mutta kaikki eivät ole vapaalla). Aina puhutaan siitä miten lääkärit tylyttävät sairaanhoitajia. Kyllä sitä tapahtuu toiseen suuntaankin. Olen kahta vaille lääkäri, ja opiskelijat tuntuvat olevan kyllä sairaanhoitajien mielestä todellista pohjasakkaa. Tänään tuli kylmää kohtelua osastolla, kun yritin selvittää muutamia paperiasioita. Eikä todellakaan ole ensimmäinen kerta. Huvittavaa on se, että he olettavat että lääkärit kohtelisivat hyvin, vaikka itse suurinpiirtein haistattelevat ensin. Itse en alennu samalle tasolle, ymmärrän kyllä että ärsyttää tehdä töitä aattona, mutta tänään tuli mitta täyteen! Ja tämä on kärjistetysti kirjoitettu teksti, on myös aivan uskomattomia hoitajia, joiden kanssa työskententely on mahtavaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua

Vierailija
2/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tylyttävät on tylyjä kaikille. Et ole erityistapaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummen K-kaupan kassalla istui iät ja ajat täti, joka kohteli tylysti kaikkia. Ei se ole koulutuksesta kiinni, vaan luonteesta. 

Vierailija
4/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla, jos menet kahvipöytään istumaan, niin kyllä siellä huomattavasti todennäköisimmin ovat hoitajat lääkäreistä (ja muista) jauhamassa sontaa selän takana kuin toisinpäin.

Vierailija
5/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla, jos menet kahvipöytään istumaan, niin kyllä siellä huomattavasti todennäköisimmin ovat hoitajat lääkäreistä (ja muista) jauhamassa sontaa selän takana kuin toisinpäin.

TÄMÄ. Itse olen ollut sairaalalla vain täysin muissa hommissa kuin hoitoalalla, mutta nauratti kuunnella kahvipöytäkeskusteluja...

Vierailija
6/9 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni rajoittuu pelkästään omaan kaveripiiriin, mutta olen yhdessä erään yliopistossa opiskelevan ystävän kanssa ihmetellyt mitä ihmettä on tapahtunut. Nämä sairaanhoitajaopiskelijat tietävät kaikesta kaiken, ovat parempia kuin kaikki muut, nuoria lääkäreitä sai taas neuvoa siinä ja tässä, eivät taas osanneet edes sitä ja tota. Sairaanhoitajien työ on niin paljon raskaampaa ja vaikeampaa kuin muiden, he ovat niin paljon parempia ihmisiä kuin muut. Tuo oksettava asenne on todella luotaantyöntävä. Kaiken kukkuraksi se pahin näistä esittää puhdasta pulmusta, mutta on todellisuudessa on älyttömän kiero ja röyhkeä. En edes tiedä miksi häntä enää kutsutaan minnekkään. Lisäksi vaahtoavat illanvietoissa potilaistaan ja muista työntekijöistä, omaisista, kaikesta.

Koomista tässä on se, että kauppiksessa, oikiksessa ja vastaavissa opiskelevat käyttäytyvät kaveriporukassa aivan kuten aiemminkin. Toki kertovat opinnoistaan kysyttäessä, mutta ei ole mitään sairaalloista tarvetta tuoda omaa paremmuuttaan ja ainutlaatuisuuttaan esille 24/7 (muita siinä ohessa väheksyen.) Suuremmalla otannalla voisi varmasti todeta, että kusipäitä löytyy joka alalta. Meidän porukassa kusipäät ovat kuitenkin hoitoalan ihmisiä. Onneksi muut ovat todella ihania ja asiallisia, jolloin voi tapaamisissa pääosin seurustella heidän kanssaan jättäen nuo yhdet juoruamaan ja vertailemaan keskinäistä paremmuttaan.

Vierailija
7/9 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä menestyvillä yleensä ole tarvetta puhua pahaa. Yleensä ne, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä ovat valmiimpia haukkumaan kaikkia muita. Kateutta tai katkeruutta, jokaisella on valmiudet tehdä omat valinnat elämässänsä.

Vierailija
8/9 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäistä porukkaa. Mitä muuta voit odottaa täysin naisvaltaisesta alasta?

Vierailija
9/9 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kyllä toistensa pahimpia vihollisia..