Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhana lapsenne ovat oppineet luistelemaan?

Vierailija
24.12.2016 |

Ihan mielenkuinnosta kyselen. Meillä 10v on osannut jo ainakin viisi vuotta, kuten kaikki kaverinsakin. 13v taas ei ole puolestaan vieläkään oppinut, tai ehkä osaisi, mutta pelkää. Hänen luokallaan on tosin pari muutakin jotka eivät osaa, joten ei se niin haittaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12v ei osaa luistella,ei pyörällä ajoa jne. Kömpelö autisti. Repikää siitä.

Vierailija
22/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni menivät paikallisen luisteluseuran luistelukouluun noin kolmen vuoden ikäisinä ja reilussa puolessa vuodessa oppivat sirklaamaan etu- ja takaperin. Vuoden kuluttua osasivat jo alkeellisia hyppyjä ja piruetteja.

Ammattilaiset opettavat mukavissa jäähalliolosuhteissa homman tosi nopeasti. Muutenkin olen suosinut eri lajien opettamisessa niiden osaajia. Uimakouluja on jo 3-4-vuotiaille, laskettelunkin oppii parhaiten kun hiihdonopettaja kertoo oikeat niksit ja sama pätee moneen muuhun perustaitoon.

Ongelmana luistelun oppimisessa ovat usein surkeat välineet, halvat ja tylsät luistimen terät, muhkuraiset ulkojäät ja kärsimättömät tai ylisuojelevat vanhemmat. Jos puitteet ja varusteet ovat kunnossa, taidon oppii melko nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin luistelemaan laskemalla mäkeä. Olen nyt keski-ikäinen. Lapsena en luistellut oikeastaan lainkaan, vain muutamia kertoja vanhoilla lerppuvartisilla tylsillä luistimilla. Nilkat kipeytyivät ja luistelu oli muutenkin hankalaa. Mäenlaskusta sen sijaan pidin. Vietin talvi-illat läheisen mäen jäisillä lasku-urilla. Tasapainoilun kykyni ilmeisesti kehittyi tosi hyväksi.

Sitten vuosikymmenien jälkeen kokeilin jälleen luistelua. Nyt uusilla tetävillä luistimilla. Ja sehän sujui hienosti. En keksi muuta selitystä kuin lapsuuden mäenlaskun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi