Äkkiä kinkkuapua!!
Mulla on parin kilon kypsä harmaasuolattu kinkku. Mitä mä sille teen? En ole ikinä aiemmin valmistanut mitään kinkkua ja netistä ei löydy ohjeita kypsän kinkun valmistamiseen. Kauanko sitä pitää lämmittää uunissa että on kauttaaltaan kuuma, ja miten kuorrutus ym kun tuossa on verkko?
Avuton kiittää neuvoista!
Kommentit (10)
Se on valmis kinkku eikä laiteta enää uuniin. Verkko pois esim saksilla leikaten ja sitten mielellään pitkäteräisellä veitsellä leikkaat ohuita siivuja.
Vierailija kirjoitti:
Provo ja vähän kehno ei tuota kukaan tosissaan ota, mutta ei se muuta tarvitse kuin puukkoa, eli vetelet siivuja kyljestä ja heität sinapin kanssa naamariin.
No ei ole provo! Enkä halua kinkkua kylmänä syödä vaan nimenomaan lämmitysohjeita kaipaisin!
Ap
No siivuta kinkkua ja laita vähäksi aikaa ne uuniin miedolle lämmölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo ja vähän kehno ei tuota kukaan tosissaan ota, mutta ei se muuta tarvitse kuin puukkoa, eli vetelet siivuja kyljestä ja heität sinapin kanssa naamariin.
No ei ole provo! Enkä halua kinkkua kylmänä syödä vaan nimenomaan lämmitysohjeita kaipaisin!
Ap
Yleensä kyllä kinkku syödään kylmänä lämpimien lisukkeiden ja kuuman kastikkeen kera.
En suosittele laittamaan kypsää kinkkua enää uuniin. Jos haluat lämmintä kinkkua, niin viipaloi muutama siivu ja lämmitä niitä minuutti mikrossa.
Kypsäkinkkujen lisäaineet eivät maistu hyvälle.Kannattaa paistaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kypsäkinkkujen lisäaineet eivät maistu hyvälle.Kannattaa paistaa itse.
Niin että heitä pois kinkku ja mene hakemaan kaupasta uusi, vai? Ääliö.
Uuni 50 asteeseen ja lämmittelet leikatut kinkun siivut hetkenaikaa siellä. Mutta kuivuuvat jos alat tuntitolkulla lämpöisessä pitämään. Kuuma kastike kyllä lämmittää lautasella myös kinkunsiivut.