Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä lapsettomien viikonloput näyttävät?

Vierailija
22.12.2016 |

Minulle sellainen tyypillinen hyvä viikonloppu voisi olla vaikka sellainen, jossa perjantaina tulen töiden jälkeen valmiiksi siistiin kotiin, käyn lenkillä ja lenkkisaunassa, korkkaan oluen, laitan musiikkia soimaan, syvennyn kirjoittamiseen ja menetän ajantajun, kunnes alkaa väsyttää ja menen nukkumaan. Lauantaina jaksaa sitten olla sosiaalisempi: joko tapaan kavereita kokkailun, leffamartonin tai lautapelien merkeissä, tai jos jossakin on hyvät bileet tai klubi, menen tanssimaan, usein pilkkuun asti. Sunnuntaina maistuu yleensä kulttuuri, ja menen elokuvakerhon näytökseen, muuten leffaan, näyttelyyn tai ihan vain pitkälle kävelylle ottamaan valokuvia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä käyn kaverini kanssa ulkoilemassa, suunnistamassa , sienestämässä , hiihtämässä, kalassa tms. Ehkä ulkona syömässä. Illalla katselen leffoja tai joskus käyn baarissa.

Ennen nukkumaanmenoa käydään kissan kanssa ulkona.

Vierailija
22/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tein lapset vasta kolmekymppisenä. Ei tarvitse tuollaistakaan pohtia, kun on ns. saanut kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sinkun silmiin näyttää jotenkin säälittävältä tuo seksin mainitseminen erikseen. Että se on oikein viikonlopun ohjelmassa ja vieläpä molempina päivinä! Kyllä mulle parisuhteessa ollessani seksi on niin itsestään selvyys, etten sitä erikseen listaisi viikonlopun tekemisiin.

Niinpä! Onneksi syömisen mainitseminen on ihan ok. Huoh

Vierailija
24/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaisin minä ja mieheni olemme yleensä melko väsyneitä koulunkäynnistä, joten vietämme illan useimmiten ihan kotona rentoutuen. Noin kerran kuukaudessa joko menemme ravintolaan syömään tai haemme take awaytä. Muina kertoina kokkaamme itse jotain erityisherkkujamme, kuten lasagnea tai tortilloja. Joskus mies panostaa ja tekee meille seitania, mm. seitanpita on bravuurinsa :D

Ruoan jälkeen lösähdämme sohvalle, joko vierekkäin lusikassa makoillen tai istumme sohvan vastakkaisissa päissä ja kiedomme jalat yhteen ihan solmuun. Katsomme leffan tai jotain lempisarjaamme. Leffa haetaan videovuokraamosta take away -reissun yhteydessä, tai sitten etsimme tv:n/Viaplayn/Netflixin/nettitv-palvelujen tarjonnan joukosta jonkun sopivan.

Lauantaisin herkuttelemme pitkän kaavan mukaan kotoisalla brunssilla. Lauantai on myös useimmiten se "juhlapäivä" l. tapaamme ystäviä ja menemme joskus myös baariin. Turhan usein viihdynme yökerhossa pilkkuun asti :D Sitten vakipizzeriasta hakemaan lätty yöpalaksi, joskus heittäydytään hurjiksi ja käydään Hesessä.

Sunnuntai menee dagen efteriä kuositellessa. Tai siis mies kuosittaa itsensä, itse kun en krapulasta kärsi koskaan (ja ennen kuin joku vääräleuka ehtii, niin en minä kyllä sellaista nautikaan). Joskus hellyn darrapalleroa vierestä seurattuani ja käyn hakemassa falafeliä, pitsaa tai hampparit meille. Darrajaffa mukaan lähimarketista. Sunnuntaisin käydään usein asioilla, kaupungilla tai ainakin kaupassa tulevaa viikkoa varten. Jos on koulujuttuja tehtävänä, iltapäivä on pyhitetty niille. Lisäksi pieniä kotitöitä, kuten tiskausta ja pyykkäämistä. Imurointi ja pölyjen pyyhintä on tietysti hoidettu jo torstaina tai viimeistään perjantaina ;) Illalla rauhoitutaan taas tulevaa viikkoa varten, luemme kirjoja toisillemme vinyylisoittimen huristessa taustalla tai mies soittaa kitaraa ja minä neulon jotain. Nukkumaan mennessä höpöttelemme kaikista asioista maan ja taivaan väliltä ja nukahdamme lopulta sylikkäin.

Läppäriin tai puhelimeen emme juurikaan koske viikonloppuisin, niitä ehtii näprätä arkenakin aivan tarpeeksi. Lisäksi jos joku ihmettelee syömisen määrää viikonloppuinamme, niin arkisin syömme kevyesti esim. keittoja ja salaatteja tai jopa paastoamme muun mässäilyn vastapainoksi :D

Vierailija
25/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävän samanlaisia viikonloput täällä kuin itsellänikin. Pidän eniten siitä, että ei ole tarkkaa aikataulua eikä tarvitse olla syömässä joka välissä tai nukuttaa ketään päiväunille.

Vierailija
26/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huurteisilta näyttää.

Vierailija
27/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin treenintäyteisiltä.

Vierailija
28/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sinkun silmiin näyttää jotenkin säälittävältä tuo seksin mainitseminen erikseen. Että se on oikein viikonlopun ohjelmassa ja vieläpä molempina päivinä! Kyllä mulle parisuhteessa ollessani seksi on niin itsestään selvyys, etten sitä erikseen listaisi viikonlopun tekemisiin.

Lapsiperheen elämässä sen sijaan välttämättä ei.

Vierailija
29/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tein lapset vasta kolmekymppisenä. Ei tarvitse tuollaistakaan pohtia, kun on ns. saanut kaiken.

Jaa? Minä olen kolmikymppinen, enkä todellakaan tiedä, miksi heittäisin kaiken romukoppaan nyt, kun elämäni on viimeinkin sellaista kuin sen haluan olevan. En minä halua saada "kaikkea", vain sen, mikä on minusta kivaa ja antoisaa. Ei elämä ole mitään suoritusten keräämistä.

Vierailija
30/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä nauttivat alkoholin käyttämisestä eivätkä koe siitä mitään moraalista ahdistusta. :)

Vierailija
31/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viikonloput menee suhteellisen rennosti pitkään nukkuen, läheisyydestä nauttien (kuten joka päivä),lenkkeillen, treenaten, ruokaa tehden ja leffoja katsoen. Joskus käydään sitten kavereilla ja/tai vanhemmilla kyläilemässä, vietetään ravintolailtaa, shoppailupäivää jne. Tekemistä kyllä riittää ja varmasti pitkälti samoja puuhia, kuin lapsellisilla. Meillä vain ilman lapsia.

Vierailija
32/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mekin ollaan kolmekymppisiä eikä kaivata tähän mitään pikkulapsiarkea. Viikot ovat kiireisiä molemmilla töiden ja treenien vuoksi, joten viikonloppuna nimenomaan rentoudutaan. Kuinka rentouttavaa mahtaisi olla jos muksuja pyörisi jaloissa? t. 18

Vierailija
33/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen koulusta joskus klo 16 maissa. Yleensä juon kahvit ja syön jotain, tai sitten jätän kahvit väliin ja pistän hetkeksi päiväunille. Sitten käyn kaupassa, apteekissa yms. missä ikinä pitääkään käydä. Joskus lähdetään kavereiden kanssa käymään baarissa tai sitten menen käymään siskoni ja hänen poikansa luona iltateellä. Mieheni on siskonpojan kummi joten hän lähtee yleensä mukaan. Sitten käymme koiran ja miehen kanssa iltakävelyllä jonka jälkeen herkuttelemme ja pelaamme/katsomme leffaa tai sarjaa. Lauantaina ja sunnuntaina nukumme pitkään ja oleilemme. Yleensä katsomme sarjoja ja lenkkeilemme koiran kanssa. Teemme hyvää ruokaa ja syömme. Minä teen kouluhommia jos on vaikka esseitä kirjoitettavana. Saatamme myös käydä kahvilla tai syömässä kaupungilla. Ehkä myös saunomme, siinäpä se. Ei mitään maata kaatavaa :)

Vierailija
34/34 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PE: kauppareissu ja kaikkee hyvää tietysti, siivous, sauna, leffa

LA: kaverit/perhe, kaupungilla hengailua, sali, tapahtumat, pelaaminen (olen nainen, joka tykkää pelata, joskus saatan pelata koko v.loppu jos en oo sopinut tapaamisia tai ole taphtumia :D)

SU: nukun piiiiitkään, syön ruhtinaallisen aamiaisen, lusmuilen, luen lehtiä/kirjoja, sali jos en ole ehtinyt edellisenä päivänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä