Millaisia ranskalaiset autot ovat?
Kommentit (33)
Kuka nyt taidemaalarien ja muiden humanistien tekniikkaa ostaa? Siinäpähän kärsitte!
Mun pösö on paras auto mitä mulla on koskaan ollut. Ei mitään vikoja muuta kuin muutama lamppu poksahtanut joskus, mutta ne poksuu muissakin autoissa.
Siitä hyviä että niissä ei ole mitään vikoja. Vain pelkkiä ominaisuuksia.
Meillä ollut Renault Laguna ja ei mitään vikaa.
Ainut oli se jousitus oli huono eli jos selkä kipeä niin kyllä tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jokus amispoikien keskustelu. Tavallisissa perheautoissa ei ole eroa oli se tehty sitten Ranskassa, Romaniassa tai Japanissa.
Kyllä mä havaitsen aika suuria eroja vaikkapa VW Passatin ja Citroën Xsara Picasson ajo-ominaisuuksissa. Passat on aivan älyttömän paljon vakaampi ajaa. Samoin se on turvallisempi.
3
Kyllä minäkin havaitsen aika suuria eroja vaikkapa Peugeot 508:n ja VW Touranin ajo-oikeus. Peugeot on aivan älyttömän paljon vakaampi ajaa. Samoin se on turvallisempi
Vierailija kirjoitti:
Eivät parhaimmillaan talvella. Meillä on ollut kaksi ranskalaista autoa (Rellu ja Sitikka), enkä kyllä enää ostaisi (nyt meillä on VW). Kyllähän niillä eteenpäin pääsee ja niissä voi olla ihan hyviä ominaisuuksia. Esim. noissa meidän autoissa (Kangoo ja Xsara Picasso) oli hyvät sisätilat ja hyvä näkyvyys ulos. [/quote
Volkkareissa on vikoja aivan tarpeeksi. Junttien keskuudessa Volkkarista, Scodasta ja Tojohojosta on tullut premium autoja kun katsoo mitä hintoja ikälopuista 300 000 ajetuista wolkkareista pyydetään. Mulle volkkarin diesel farmari toi mieleen traktorin. Vieläkö joku hölmö muuten ostaa "tiisseleitä "kun ajaa paljon (alle 20 000 km) vuodessa.
Citroenin moottori ja vaihteisto ainakin kestää eikä ruostu kuten Mersu tai Toyota tai Mazda. Edellisestä audistani hajosi DSG vaihteisto jo 40tkm kohdalla ja TSI joku ketju piti vaihtaa moottoriin ja tuli todella kalliiksi.
Ei enää ikinä VW tai Audia tänne talouteen
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut 20 vuotta citikka, ensin saxo, sitten berlingo ja nyt picasso. Mun kokemuksen mukaan ne taas on ihan helvetin hyviä talvisin. Ei ole ikinä jääneet käynnistymättä, vaikka olen lähtenyt epäsäännölliseen vuorotyöhön mihin vuorokauden aikaan tahansa ja usein niin, etten ole muistanut (tai mies) panna autoa lämpiämään. Hyvin starttaa, eikä jätä tien päälle. Eikä mitään vikaa sähkölukituksen kanssa!
Mitään tyyppivikoja emme ole huomanneet. Ja koska olemme pysyneet merkissä, niin voinette siitä päätellä, että olemme myös tykänneet.
Ainoa miinus on, että merkkihuolto on Vehossa, mikä on kalliin puoleinen.
Luuletko että joku ei edustuksia omaava huolto ei osaa korjata citikoita? Korjaajat ovat nähneet kaikki mahdolliset autot.
Jos miehellä on ransanperuna, niin on liki satavarma juttu, että vaimo pakottanut ostamaan.
Mulla on Peugeot, olen ihan tyytyväinen. Huollot eivät paljon maksa, tähän saakka on auto vienyt sinne minne pitääkin. Samoja moottoreita käyttävät muutkin merkit.
Volks**tanaa en huolisi vaikka maksettaisi, ne ovat aina tien tukkeena.
Tämä on minusta aina hauska juttu. Mikä varsinkin miesten aivotoiminnassa saa luulemaan, että olisi olemassa joku ylivertainen merkki, joka on kaikin puolin muita parempi, mutta silti valtaosa jostain mystisestä syystä ei sitä älyä ostaa...
Todellisuudessa semmoista ei olekaan. Autoissa on melko tasaisesti hyviä ja huonoja puolia ja se, mikä on kullekin paras, riippuu enemmän käyttötarkoituksesta, käyttäjän preferensseistä ja siitä, millainen yksilö hänelle on osunut.
17