Suomen menestynein konserninjohtaja, Ilkka Herlin, jyrähtää Kaidista ja puun poltosta
"Jos biotaloudella yritetään vain verhota vanhoja hankkeita uuteen kaapuun, olemme ennen pitkää vaikeuksissa. Varoittava esimerkki on Kaidi. Prosessi, jossa polttoaineen tuottamiseen kuluu enemmän energiaa kuin siinä syntyy ja vieläpä hiiltä päästävää energiaa sai jo lupauksen mittavasta EU-tuesta", Herlin arvioi.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/ilkka-herlin-kaidi-on-var…
Kommentit (13)
Ku suomi pistäs rahojaan johonkin oikeeseen uuteen teknologiaan, mut ei, me leikitään kehitysmaata ja pudotaan kohta auttamattomasti muun maan kelkasta.
Sipilä varmaan jupisee nyt "kaiken maailman yritysjohtajista"
Tuskin rakentaa Kaidi ikinä mitään laitosta Suomeen. Joten ollos huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin rakentaa Kaidi ikinä mitään laitosta Suomeen. Joten ollos huoleton.
perustuen mihin?
Jumatsuikka, eikö se ole itsestäänselvää, että tulevaisuus ei ole polttoaineissa. Autot siirtyvät sähköön ja muu energiantuotanto uusiutuviin energiamuotoihin. Suomessa vaan ajellaan "biopolttoaineilla", ja tietysti DIESELillä, kun niinhän se on aina ollut... taas jäädään jälkeen.
turvenuijakeskustan turvenuijaprojekti!!
Mielipide on ihan kurantti, mutta Ilkka Herlin ei kylläkään ole Suomen menestynein konsernijohtaja, eikä hänen sangen menestynyt isoveljensä Anttikaan ole konsernijohtaja vaan Koneen pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin rakentaa Kaidi ikinä mitään laitosta Suomeen. Joten ollos huoleton.
perustuen mihin?
Kiinalaisiin siellä taustalla.
Paljon puhetta, vähän tekoja. Selvitysasteelle jäänee.
Vierailija kirjoitti:
Jumatsuikka, eikö se ole itsestäänselvää, että tulevaisuus ei ole polttoaineissa. Autot siirtyvät sähköön ja muu energiantuotanto uusiutuviin energiamuotoihin. Suomessa vaan ajellaan "biopolttoaineilla", ja tietysti DIESELillä, kun niinhän se on aina ollut... taas jäädään jälkeen.
Milloin veikkaat, että rekat kulkevat täysin sähköllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumatsuikka, eikö se ole itsestäänselvää, että tulevaisuus ei ole polttoaineissa. Autot siirtyvät sähköön ja muu energiantuotanto uusiutuviin energiamuotoihin. Suomessa vaan ajellaan "biopolttoaineilla", ja tietysti DIESELillä, kun niinhän se on aina ollut... taas jäädään jälkeen.
Milloin veikkaat, että rekat kulkevat täysin sähköllä?
En ole se, keneltä kysyit, mutta itse veikkaan, että viimeistään tämän vuosisadan puolivälin tienoilla. Voi olla paljon aiemminkin. Riippuu tietenkin akkuteknologian kehityksestä.
Ei Ilkka ole konsernijohtaja, vaan ioveli Antti. Ilkka on historiotsija, joka johtaa Save the Baltic Sea ( tai jotin sellaista ) järjestöä. Ilkka opiskeli samaan aikaan hissaa kuin minä...
Vierailija kirjoitti:
Ei Ilkka ole konsernijohtaja, vaan ioveli Antti. Ilkka on historiotsija, joka johtaa Save the Baltic Sea ( tai jotin sellaista ) järjestöä. Ilkka opiskeli samaan aikaan hissaa kuin minä...
No olisit nyt hieman paremmin selvittänyt opiskelukaverisi nykyhistoriaa, ennen kuin tänne osatotuuksia kirjoittelet.
Eihän Ilkka varmaankaan Suomen menestynein konsernijohtaja ole, mutta konsernin johtaja kuitenkin. Isoveli Antti johtaa Konetta, mutta onhan Ilkallakin melkoinen konserni johdettavanaan, eli yli kymmenentuhannen työntekijän Cargotec, johon kuuluu Macgregor, Kalmar ja Hiab.
En siis ole ap, kunhan vaan halusin hieman korjata virheellistä korjausta.
Kiinalaiset kuppaa eu:n yritystukia projektiinsa.
Eikö ketään muuta epäilytä, että KIINA ulkoistaa toimintojaan? Saa olla harvinaisen pska diili kohdemaalle, eli Suomelle :D