Lasten kuuluu näkyä ja kuulua
Myös Suomessa. Saadaan loppumaan nämä kalliit masennukset kun ihminen tajuaa että hänellä on oikeus olla olemassa.
Kommentit (12)
Okei. Mutta ei alistumisen vaihtoehto ole huono käytöskään. Jotain siltä väliltä. Muut ihmiset on hyvä oppia ottamaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut lapsista kuin heidän tehtävänä olisi olla kuin pellejen sirkuksessa? - Kyllä minä ainakin myös sen, että lapsi saa olla halutessaan toisinaan myös hiljaa, eikä hänen tarvitse alinomaa kimaltaa kuin Joulukuusi.
HÄh?¿
"Miksi puhut lapsista kuin heidän tehtävänä olisi olla kuin pellejen sirkuksessa? - Kyllä minä ainakin salllin ja hyväksyn myös sen, että lapsi saa olla halutessaan toisinaan myös olla hiljaa, eikä hänen tarvitse alinomaa kimaltaa kuin Joulukuusi. "
"HÄh?"
Toisaalta jollei lapsi osaa itse toisinaan olla myös hiljaa ja käyttäytyä rauhallisesti, niin häntä on kehoitettava ja tarvittaessa ohjattava siihen.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi puhut lapsista kuin heidän tehtävänä olisi olla kuin pellejen sirkuksessa? - Kyllä minä ainakin salllin ja hyväksyn myös sen, että lapsi saa olla halutessaan toisinaan myös olla hiljaa, eikä hänen tarvitse alinomaa kimaltaa kuin Joulukuusi. "
"HÄh?"
Toisaalta jollei lapsi osaa itse toisinaan olla myös hiljaa ja käyttäytyä rauhallisesti, niin häntä on kehoitettava ja tarvittaessa ohjattava siihen.
Vanhusten kuuluu olla hiljaa että jaksamme jotenkuten maksaa heidän elätti aksunsa l. eläkkeen.
Samaa mieltä, mutta eivät lapset silti saa käyttäytyä huonosti julkisilla paikoilla ja häiritä muita. Aika pieni osa on sitä mieltä, ettei lapset saa näkyä ja kuulua. Suurin osa varmasti on sitä mieltä, että lasten perseily julkisilla paikoilla saisi loppua. Vanhemmuus on liian monelta täysin hukassa. Kuka tahansa lapsi saattaa joskus kiukutella julkisilla paikoilla, mutta vanhempien reaktio tähän kertoo yleensä enemmän kuin lapsen kiukun kesto. Olen itsekin ihan täynnä toisia terrorisoivia ja julkisilla paikoilla perseileviä lapsia, joiden vanhempia kiinnostaa enemmän puhelimeen syventyminen kuin lapsen tekemisten seuraaminen.
Kyllä teidän lisääntyjien on valitettavasti hoidettava se kasvatusvastuunne ja vaadittava lapsiltanne hyvää ja kohteliasta käyttäytymistä. Miettikää vain, millainen poru palstalla syntyisi, jos koiranomistajat alkaisivat julistaa, että koiralla on oikeus haukkua ja hyppiä ihmisiä vasten, sehän on sen normaalia käyttäytymistä.
On myös hassua kun tietyt tyypit tuntuvat ihan koko ajan törmäävän perseileviin törkimyksiin ja itse näen noita todella harvoin, siis sellaisia että mietin miksi vanhemmat eivät puutu ollenkaan. Taitaa kyllä vika olla siinä vaiheessa ihan peilissä jos tuntuu, että yleisesti vanhemmuus on hukassa. Viimeksi kaksi kuukautta sitten törmäsin sellaiseen kasvatukseen, että mietin pitäisikö puuttua asiaan. Kuitenkin satoja ellei tuhansia perheitä tullut nähtyä ja valtaosa käyttäytyy julkisella paikalla ihan normaalisti.
Pin kirjoitti:
On myös hassua kun tietyt tyypit tuntuvat ihan koko ajan törmäävän perseileviin törkimyksiin ja itse näen noita todella harvoin, siis sellaisia että mietin miksi vanhemmat eivät puutu ollenkaan. Taitaa kyllä vika olla siinä vaiheessa ihan peilissä jos tuntuu, että yleisesti vanhemmuus on hukassa. Viimeksi kaksi kuukautta sitten törmäsin sellaiseen kasvatukseen, että mietin pitäisikö puuttua asiaan. Kuitenkin satoja ellei tuhansia perheitä tullut nähtyä ja valtaosa käyttäytyy julkisella paikalla ihan normaalisti.
Perseilijälapsiin/lapseen törmää _joka kerta_, jos menee sisäleikkipuistoon tai ostoskeskuksen leikkipaikalle. Viimeeksi tänään oli leikkipaikalla n. 5-vuotias poika, joka päätti alkaa hakkaamaan muita lapsia isoilla pehmopalikoilla. Pojan äiti puhui vaan puhelimessa ja joi latteaan eikä katsonut leikkipaikalle päinkään. Olet varmaan itsekin tällainen perseilijälasten äiti, jos et näe ympärilläsi näitä lapsia. Tai sitten et käy koskaan missään.
Miksi puhut lapsista kuin heidän tehtävänä olisi olla kuin pellejen sirkuksessa? - Kyllä minä ainakin myös sen, että lapsi saa olla halutessaan toisinaan myös hiljaa, eikä hänen tarvitse alinomaa kimaltaa kuin Joulukuusi.