Kummilapsen vanhemman käytös sai mielen matalaksi
Olen opiskelija, joten lahjabudjetti on pienehkö. Tapanani on kuitenkin hankkia kaikille läheisille pieni lahja jouluna.
Tein kummilapselleni (1v) villasukat, lapaset ja kaulaliinan. Lisäksi tein sisustustaulun hänen huoneeseensa, olemassa olevaa väriteemaa noudattaen. Kävin eilen illalla viemässä lahjat. Kummilapsen toinen vanhemmista avasi ne siltä istumalta. Tokaisi "Ai, no kaipa näillä jotain tekee, me ei kyllä käytetä muita kun *liuta kalliita vaatemerkkejä* ja "Anni (kummilapsi, nimi muutettu) ei oikein tällaisella taululla voi leikkiä koska jos lasi menee rikki niin voi satuttaa itsensä..." Tokaisin että ajattelinkin että taulu laitettaisiin Annin huoneen seinälle tms. Tämä vanhempi vain naurahti ja laittoi lahjat sivuun. Tänään kävin hakemassa heidän luokse unohtuneet hanskani. Lahjat nökötti edelleen samalla paikalla mihin ne oli eilen jätetty.
En olisi tehnyt yhtään mitään jos olisin tiennyt vastaanoton. Tuli aika paha mieli. Ennen noiden lahjojen antamista olin tyytyväinen ja iloinen siitä että pystyin muistamaan tätä kummilastani.
Kommentit (13)
Miksi ihmeessä avasi kummilapsesi lahjat jo nyt? Tosi moukkamaista käytöstä.
Minusta suloiset lahjat. Lämmittävät pientä ja taulusta jää mukava muisto.
Olen pahoillani puolestasi. Tuo kertoo vain kummilapsesi vanhemman käytöstavoista.
Helmiä sioille..
Tosi kiva lahja pienelle. Olisin tykännyt jos lapseni tuollaisen olisi saanut. Ei kannata välittää.
Harmittaa puolestasi minuakin. On noita ääliöitä olemassa joka sorttia. Toivottavasti lapsesta kasvaa vanhempiaan fiksumpi sitten joskus.
Tiedätpä sitten ensi vuonna, ettei kannata nähdä noin vaivaa heidän eteensä, kun eivät osaa mitään arvostaa. Minusta oli kivankuuloiset lahjat. Pitäisiköhän toivoa oikein kovia pakkasia täksi talveksi, niin ne x-ja-y-merkkiset merkkivaatteet eivät lämmitäkään niin paljon kuin oikeat villavaatteet. :)
Ihanat lahjat ja ihana sinä, harvinaisen tomppelit vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
En ihan oikeasti usko, että noin torveloita ihmisiä on.
Miehen sukulaiset on juuri tuollaisia, oikeastaan pahempia.
Kerran tein anopille lahjakorin jossa oli punaviiniä (hän juo punaviiniä), suklaata, Partyliten tuoksukynttilä ja The Bodyshopin käsivoide. Katsoi koria, ei avannut. Sitten se alkoi. Glögi oli väärää merkkiä. Mikä halvatun glögi kun se oli punaviiniä?! :D Suklaan olisi pitänyt olla vaaleaa, oli sellainen lajitelma missä oli vaaleaaKIN suklaata. Lisäksi Ikean kynttilät on parempia kuulemma. Käsivoide sentään oli ok. Tai sitten oli niin pieni ettei nähnyt sitä kunnolla :D.
Voi herran jestas! Olen kyllä pahoillani puolestasi! Mutta jos voisit ajatella niin, että ainoa joka tässä tilanteessa menettää ovat nuo vanhemmat. Sinä olet antanut hyvästä sydämestäsi, nähden vaivaa. Lapsi olisi varmasti ilahtunut jos ei ole opetettu jo pieneksi pissikseksi. Itsekin muistan vielä kummitädin tekemän mekon nukelleni. Se oli ihan paras lahja. Muita lahjoja oli vuosien saatossa, mutta se on jäänyt ainoana mieleen.
Sinulle onnellista joulua. Sinussa asuu oikea pieni joulun henki.
Idiootteja riittää. Tätini on idioottien kuningatar kuitenkin.
Antaa itse aina oikeasti tosi paskoja lahjoja. Tyyliin vanhaksi mennyttä suklaata, joulukuusen koristeita (ei mitään hienoja vaan jotain omia vanhojaan), vanhoja vaatteitaan jne.
Muiden lahjoissa on silti aina vikaa. Jos ostaa lahjakortin niin valittaa miksi vain 50€.
Kerran sai sellaiset pörrösukat. Kysyi onko kuittia, kun haluaisi muuttaa mielummin rahaksi. Sellaisethan maksaa jotain pari €?!
En usko. Nyt ylitulkitsit jitenkin heidän sanomisiaan.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Nyt ylitulkitsit jitenkin heidän sanomisiaan.
Miten tuollaista voi ylitulkita?
Sellaiset ihmiset jotka eivät itse ole ikinä tehneet käsitöitä eivät valitettavan usein osaa niitä arvostaakaan. Eivät näe sitä mikä työ siinä on ollut. Kokemusta itselläkin vastaavasta.
Suloinen lahja 😍 Toiset eivät arvosta käsitöitä, vaikka minusta ne on miljoona kertaa arvokkaampia kuin jonkun tietyn merkin valmistamat.
En ihan oikeasti usko, että noin torveloita ihmisiä on.