Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentuneelle mammalle "kuntouttavaa" tekemistä?

Vierailija
22.12.2016 |

Tilanne on siis se, että pieninkin lapsi lähti kouluun syksyllä. Olen koko syksyn ollut siis arkipäivät yksin kotona nyhräämässä. Jotenkin seinät alkaa nyt kaatumaan kertakaikkiaan päälle. Olen vain ollut kotona ihan liian, todella liian pitkän ajan. Masennus on diagnosoitu ja useampia lääkkeitä kokeiltu tuloksetta. Olen hakenut useamman vuoden nyt töihin ja opiskelemaan, en pääse edes haastatteluihin. Oma koulutus auttamattomasti vanhentunut. "Mkään ei kiinnosta" myöskään.

Kysymykseni kuuluu siis, osaisitteko sanoa miten saisin itseni tästä lamautuneesta suosta ylös? Tarvitsisin ilmeisesti jonkun kurssin tai harrastuksen joka olisi mieluusti arkipäivisin.

Ei tää elämä voi tällaisena jatkua, nyt vaan tiuskin kotona lapsille ja miehelle, varmaan ero kohta tulee tällä tahdilla :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone? Eikö kukaan muu ole rämpinyt tällaisessa suossa :'(

Vierailija
2/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis työtön työnhakija? Eikö sille porukalle ole työkokeiluja, työharjoitteluja (vai millä nimellä ne nykyäään ovat) tai työllisyyskursseja vaikka kuinka paljon tarjolla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka piristämässä naapurin työtöntä Jarmoa. Saatte kumpikin puhtia elämään :)

Vierailija
4/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis työtön työnhakija? Eikö sille porukalle ole työkokeiluja, työharjoitteluja (vai millä nimellä ne nykyäään ovat) tai työllisyyskursseja vaikka kuinka paljon tarjolla? 

Ei valitettavasti ole. Jonkun piti soittaa mulle syyskuussa, ei soittanut. Nyt siellä lukee että sulle soitetaan kesäkuussa (!). Olen hakenut itse kursseille mutta tosiaan en ole päässyt edes haastatteluihin.

Minä en tiedä noista työharjoitteluista kun en koskaan ole ollut.

Ap

Vierailija
5/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että haluat tehdä jotain asialle!:) Voisit alkaa käymään vaikka kuntosalilla tai osallistua esim. ruoanlaittamiskurssille, niin että sun ei olisi pakko vain istuskella kotona päivät pitkät. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
6/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et elä enää töitä tai lapsia varten, säikähdit tyhjyyttä. Et tiedä miten elää itseäsi varten. Mikään ei tunnu kiinnostavan. Pelottaa kohdata itsesi, mutta ehkä olisi jo aika tutustua sinuun. Mistä sinä pidät? Mistä olet haaveillut? Minkä tekeminen saa sinut hyvälle mielelle? Lähde tavoittelemaan näitä asioita. Kokeile erilaisia juttuja, jos et muuten tiedä. Ota saamasi aika mahdollisuutena.

Vierailija
7/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole. Jonkun piti soittaa mulle syyskuussa, ei soittanut. Nyt siellä lukee että sulle soitetaan kesäkuussa (!). Olen hakenut itse kursseille mutta tosiaan en ole päässyt edes haastatteluihin.

Minä en tiedä noista työharjoitteluista kun en koskaan ole ollut.

Ap

Voisitko itse soittaa ja kysyä?

Vierailija
8/8 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

plääh kirjoitti:

Kun et elä enää töitä tai lapsia varten, säikähdit tyhjyyttä. Et tiedä miten elää itseäsi varten. Mikään ei tunnu kiinnostavan. Pelottaa kohdata itsesi, mutta ehkä olisi jo aika tutustua sinuun. Mistä sinä pidät? Mistä olet haaveillut? Minkä tekeminen saa sinut hyvälle mielelle? Lähde tavoittelemaan näitä asioita. Kokeile erilaisia juttuja, jos et muuten tiedä. Ota saamasi aika mahdollisuutena.

Bingo! Been there, done that.

Masentuneelle on TÄRKEINTÄ ajatella itseään ja omaa hyvinvointiaan. Ihan itsekkäästi niin!

Ap:lle tekisi hyvää pieni irtiotto kotiympyröistä, osallistu jollekin itseäsi kiinnostavalle kurssille (tavoitteena ei välttämättä töiden saaminen, vaan itsensä uudelleen löytäminen!)

Jos mahdollista, tee lomamatka paikkaan, mistä olet haaveillut. Lomalle kannattaa suunnitella ohjelmaa etukäteemån, ettei sitten vain istu yksin hotellissa tms.

Aloita harrastus, ihan itseäsi varten.

Vaikea ehdottaa tarkemmin, kun en tiedä minkätyyppiset jutut ovat sinusta mukavia.

Mutta ehdottomasti, etsi niitä! Mieti, 'mikä tuottaisi Minulle iloa' - ja toteuta se!