Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa sanoa olevansa ulosotossa?

Vierailija
21.12.2016 |

Siis kuinka idiootti pitää olla, että hommaa itsensä ulosottoon (joo, on sellasi, jotka ei ote voinu asialle mitään) ja miten tyhmö on vielä että sen viitsii kertoa? Ja haukkua kaikki, kun ulosotto kehtaa viedä köyhältä. Siis jos on itse asiansa kussut niin kärsikööt!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhkömpi melkein voisi luulla, että jotkut sitten nauttivat kun pääsevät iloittelemaan toisten hölmöilyillä.  - Kuten nyt vaikka sillä, että toinen on syystä tai toisesta päätynyt ulosottoon. 

Vierailija
2/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pöpi.

Vierailija
4/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mokasin ja maksoin velat (n 10000) kiltisti pois pienestä palkastani. Ei olisi tullut mieleenikään valittaa, miten köyhältä viedään, oma vikanihan se oli! En huudellut asiasta, mutta en salannutkaan töppäilyjäni.

5/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä nyt on. Taitavat maksuhäiriöt olla nykyään jo niin yleisiä.

Vierailija
6/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut henkilön joka on ulosottoon päätynyt. Ei pitänyt sitä oikein minään, ehkä "kuoppana" tiessä. Ulosottoon päätyminen alkoi kulutusluotoista, nyt velkaa useita satoja tuhansia.

Ei luonnollisestikaan suunnittele maksavansa velkoja koskaan pois, laskeskelee minä vuonna pääsee veloistaan (mikä ei muuten ole totta vaan velkominen jatkuu helposti seuraavat 15 vuotta). Elää sossulla+ pimeillä töillä, pyytelee luottotiedot omaavilta henkilöiltä isompia ja pienempiä lainoja ja kulutusluottoja joilla ostelee ns. ylellisyystavaroita. Ei ole muuten suomalainen vaan erään ei-niin-arvostetun maan kansalainen.

Vierailija
7/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Vielä muutama vuosi sitten "sossun luukulla käymistä" häpeiltiin, mutta nykyään tietyissä piireissä toimeentulotuen saaminen tuntuu olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus. Kaikenlainen kerjääminen ja pummailu tuntuu muutenkin olevan in.

Vierailija
8/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla taitaa olla aika paljon vanhoja ihmisiä kirjoittelemassa :D

Vierailija
9/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha onkin tärkeintä elämässä.

Vierailija
10/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, miksi en kehtaisi? :D

Halusin tai en ja vaikka kuinka olisikin kyse "nuoruuden hölmöilyistä" niin ulosotossa on velkaa silti. En minä itsestäni ala valehtelemaan. Jos asia on jollekulle ongelma (en ole vielä tällaiseen tapaukseen tosielämässä törmännyt) niin se kertoo kyllä enemmän kyseisestä ihmisestä ja siitä millaiset asiat hänelle ovat elämässä tärkeitä.

Vierailija
11/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ulosotossa ja mitä tuohon nyt sanoisi? Sellaista sattuu. Ei siinä isoista summista ollut kyse ja velat eivät olleet tulleet mistään pikavipeistä tms., mutta tuo aika on ollut historiaa jo kauan. En minä asiaa ole huomannut hävetä, vaan olen siitä monen kanssa saanut hyvät keskustelut ja myös hersyvää huumoria on keskustelujen ohessa tullut.

En ota elämää niin äärettömän vakavasti muutenkaan, en jaksaisi olla samanlainen tosikko kuin ap, se olisi pelottavaa. :)

Vierailija
12/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Vielä muutama vuosi sitten "sossun luukulla käymistä" häpeiltiin, mutta nykyään tietyissä piireissä toimeentulotuen saaminen tuntuu olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus. Kaikenlainen kerjääminen ja pummailu tuntuu muutenkin olevan in.

Mielestäni on erittäin tervettä kehitystä, ettei köyhyyttä tai vaikeita elämäntilanteita tarvitsisi vielä kaiken päälle hävetä. Vai tekeekö keskiluokan ja rikkaiden olon epämukavaksi se tieto, että osalle ei mene niin hyvin eivätkä silti suostu häpeämään? Kai tiesit, että toimeentulotuki on muuten vielä alikäytetty tukimuoto? Viimeinen lause taas on täyttä paskaa.

Vierailija
13/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin voisi kysyä miksi joku kehtaa kertoa ottavansa pikavippejä ja pienlainoja.

Tällainen henkilöhän usein velkaantuu hallitsemattomasti. Ulosotossa oleva ei useinkaan velkaannu lisää.

Vierailija
14/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on erittäin tervettä kehitystä, ettei köyhyyttä tai vaikeita elämäntilanteita tarvitsisi vielä kaiken päälle hävetä. Vai tekeekö keskiluokan ja rikkaiden olon epämukavaksi se tieto, että osalle ei mene niin hyvin eivätkä silti suostu häpeämään? Kai tiesit, että toimeentulotuki on muuten vielä alikäytetty tukimuoto? Viimeinen lause taas on täyttä paskaa.

Toimeentulotuki on todellakin alikäytetty tuki. Myös työmarkkinatuki ja asumistuki ovat alikäytettyjä. Monet eläkeläiset eivät tiedä, että olisivat oikeutettuja vaikka asumistukeen ja joskus sen lisäksi toimeentulotukeen.

Vierailija
15/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny periaatteessa samaa. Vähän aikaa sitten yhdessä fb ryhmässö joku kertoi, että on elänyt jo 15 vuotta ulosotossa ja on pienillä tuloilla, niin niitä ei edes peritä takaisin. Siis miten joku kehtaa kertoa olevansa noin älykääpiö, joka ei suostu maksamaan velkojaan takaisin? Herran jestas sentään...

Vierailija
16/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä munkaan mielestä pitäisi hävetä, mutta kyllä ennen oli enemmän kunnian asia, että itse elätetään itsensä ja perheensä. Nykyään esim. tehdään lapsia vailla huolta huomisesta, kun "kyllä asiat aina järjestyvät".

Vierailija
17/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse makselin aikanaan pikkusiskon pikavippejä pois neljän tonnin edestä, ennen kuin tajusin että sisko ottaa vain lisää ja lisää näitä vippejä, niin kauan kuin saa. Emme ole olleet vuosiin väleissä, koska siskoni silmissä minä kusin hänen luottotietonsa ja hän on siksi ulosotossa. Summa on pienehkö, ehkä kuuden tonnin luokkaa mutta hänellä ei tule ikinä olemaan sellaisia rahoja että voisi tai haluaisi maksaa tötöilyistään.

Vierailija
18/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny periaatteessa samaa. Vähän aikaa sitten yhdessä fb ryhmässö joku kertoi, että on elänyt jo 15 vuotta ulosotossa ja on pienillä tuloilla, niin niitä ei edes peritä takaisin. Siis miten joku kehtaa kertoa olevansa noin älykääpiö, joka ei suostu maksamaan velkojaan takaisin? Herran jestas sentään...

Sitten oli se yksi, joka meni oikein lehteen itkemään, miten ilkeä ulosottomies perii vaivalla toimeentulotuesta säästettyjä rahoja takaisin.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/ulosottomies-vei-velkaantuneen-isan-vai…

Jätkällä siis ulosotossa NELJÄN LAPSEN ELATUSMAKSUT USEAN VUODEN AJALTA.

Vierailija
19/19 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten oli se yksi, joka meni oikein lehteen itkemään, miten ilkeä ulosottomies perii vaivalla toimeentulotuesta säästettyjä rahoja takaisin.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/ulosottomies-vei-velkaantuneen-isan-vai…

Jätkällä siis ulosotossa NELJÄN LAPSEN ELATUSMAKSUT USEAN VUODEN AJALTA.

Iteki nauroin tolle miehelle. Siis voi ei ja yhyy. Sääliks köy vähän lasta, kun ei mitään ylimääräistä voi saada kun isä kussut kaikki asiat. Syyttää varmaan lapsillekin tästä ilkeää ulosottomiestä ja kasvattaa lapsistaan lisää sosiaalipummeja -.-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan