Mies suuttui kun lapsi lähtee collageissa kuusijuhlaan :(
Tänään kahdeksalta on alakoulun perinteinen kuusijuhla. Mä meen lapsen kanssa kun mies on töissä.
Ei ollut puhtaita, niin harmaassa collage housuissa ja hupparissa mennään.
Mies on vihanen kun ei ole kovin juhlavaa. No ei kai oo mut minkäs teet?
Ihme kitisijä ukko
Kommentit (16)
Se on college.
Collage on erään taidetyypin nimi... kollaasi.
Ihme mamma olet. Juhlasta on tiedetty jo muutama viikko, mutta et viitsinyt vaivautua. Asia kertoo sinusta paljon ihmisenä. Nolaat siellä niin itsesi kuin lapsesikin, mutta ehkäpä tämä on sinulle jo ennestään normaali asia. Juhliin pukeudutaan juhlavasti, muuten voi olla rääsyissä jos niin haluaa. Miehelläsi on edes jotakin tapoja, mutta aika tossun alla hän ilmeisesti teillä on. Nolo perhe olette..
No pitäisin nolona. Farkut ja siisti paita ois parempi. Tuskin juhlat tuli yllätyksenä eli taitaa syy olla muu kuin "minkäs teet"...
Etkö sä opeta lapsille mitään käytöstapoja? Tottakai joulujuhlaan laitetaan vähän paremmat vaatteet. Joskus aikanaan oltiin ihan ykkösissä, mutta minimissään farkut ja parempi paita.
Fiksujen perheiden lapsilla on aina siistimmät vaatteet muuten noissa juhlissa. Vanhempien sivistyksen ja tavan opettaa lapselle hyviä tapoja maailmaan näkyy juuri noissa asioissa.
Harmittaa erityisesti lapsen puolesta. Muut lapset parhaissa vaatteissa ja sit sun tenavas kollareissa. Oi aikoja, oi tapoja. Olet moukka.
Ohis mutta mikä toi kuusijuhla on? Onko se joku nykyajan versio joulujuhlasta vai ihan erillinen juhla? Olen lapseton eikä tuollaista ollut silloin kun itse olin koulussa joten siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta mikä toi kuusijuhla on? Onko se joku nykyajan versio joulujuhlasta vai ihan erillinen juhla? Olen lapseton eikä tuollaista ollut silloin kun itse olin koulussa joten siksi kysyn.
Kyllä meki jo 1980-90-luvulla puhuttiin sekasin joulu- ja kuusijuhlasta vaikka sama tapahtuma olikin.
Kuusijuhla on vanha nimitys. Meillä oli alakoulussa kuusijuhla jo 70-luvulla.
Saattaa käydä meillekkin noin koska aikoo sovittaa housuja vasta illalla.Sanoin että entäs jos ne lyhkäset lahkeista niin pitäisi sovittaa ajoissa mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuusijuhla on vanha nimitys. Meillä oli alakoulussa kuusijuhla jo 70-luvulla.
Meillä päin on alettu puhua taas kuusijuhlasta. Siis koulun joulujuhla kyseessä. Ainakin viimeksi kun olin mukana, niin juhlasalia koristi iso kuusi.
Naapurikunnassa alakoululaisilla on taas puurojuhla. Ensin syödään riisipuuroa ja sitten on ohjelmaa. Minusta sekin on hauska perinne.
No Ap, mites meni kuusijuhla noin niinkuin omasta mielestä?
Nolo provo. Ketään miestä ei tuollainen asia voisi vähempää kiinnostaa.
Miksi vaatteiden hommaaminen olisi juuri ap:n (eli naisen)? Kait se mieskin on ollut tietoinen juhlasta. Olisi voinut alkuviikosta jo katsoa vaatteet valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaatteiden hommaaminen olisi juuri ap:n (eli naisen)? Kait se mieskin on ollut tietoinen juhlasta. Olisi voinut alkuviikosta jo katsoa vaatteet valmiiksi.
*homma
No niin olisin minäkin suuttunut.