Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUPAKOITSIJAT!!! Pieni pyyntö. Voitteko lopettaa tupakoinnin julkisella paikalla?

Vierailija
20.12.2016 |

Ehdotan tätä ihan nätisti.
Suurinosa meistä ei polta.
Emmekä halua hengittellä pahalta haisevaa myrkkyllistä savuanne.
Joten lopettakaapa kiitos! :)
Tuntuu tosi pahalta hengittäessä, kun kolme ihmistä vetää röökiä ympärillä.
Mikä ihme siinä on, että teidän täytyy kiusata muita saastuttamalla ilmaa ja haisemalla tuhkakupilta?
Itsekkin oon joskus polttannu enkä tosiaan tajunnut hajuank kunnolla.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat, voitteko lopettaa autoilun?

Ehdotan tätä ihan nätisti.

Iso osa meistä ei autoile.

Emmekä halua henguttää pahanhajuista myrkyllistä pakokaasuanne (jonka myrkkyjä muuten ilmassa on huomattavasti enemmän kuin tupakan).

Joten lopettakaapa kiitos! :)

En tupakoi, enkä ole tupakoinut kymmemeen vuoteen, ja silti ärsyttää nämä ilmatilapoliisit.

Vierailija
22/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan aina syrjässä tai merkityllä tupakkapaikalla ja jos joku tulee siihen kylkeen kiehnäämään niin oma moka. En itsekään pidä siitä että röökiä vedetään bussipysäkeillä tai kauppakeskusten ovella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä pitkästä aikaa Helsingissä ja pakko sanoa, että kyllä se kieltämättä tuntuu vuonna 2016 vähän kummalliselta, että vaikkapa asemalaiturilla saa tupakoida missä haluaa. Luulenpa, että tätäkin tullaan tulevaisuudessa rajoittamaan. Nyt se, että ravintolassa on joskus saanut polttaa, tuntuu jo kummalliselta, vaikka siitä on kulunut vasta niin vähän aikaa.

Vierailija
24/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen tupakoitsija on oikeasti tyhmä, joka johonkin ihmisjoukkoon, oville, pysäkeille yms. menee polttamaan. Itse tupakoin, mutta katson tasan, että en ketään muuta pakota sitä haistelemaan.

T. Tupakoitsija 15- vuotta.

Vierailija
25/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei saa polttaa missän, joten lopettakaa itsenne ja muiden myrkyttäminen (tupakassa yli 200 myrkyllistä ainetta ja moni niistä on karsinogeeni aka syöpää aiheuttava).

Vierailija
26/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieläkin niin jälkeenjääneitä jotka polttaa?

Vierailija
27/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi, en käytä alkoholia, enkä ylensyö----eikä perheenikään. Ollaan semmosia "terveys"intoilijoita. Tästä lähipiiristäni kuollut silti 3 ihmistä syöpään ja itsellä todettiin rintasyöpä.

Tupakan/sikarin savu ei häiritse minua sen enempää kuin pakokaasu. Jos joku nauttii tupruttelusta niin be my guest.

Vierailija
28/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en ole koskaan tupakoinut, enkä tykkää tupakan savusta, mutta silti nyt jotakin rajaa typeryydelle. MISSÄ tupakoitsijat sinusta sitten saavat tupakoida? Keskellä autiomaata kello 04.21-04.22 karkausvuoden 29. päivänä?

Katsos kun niiltä tupakoitsijoilta on jo kielletty tupakointi sisätiloissa ja kulkuneuvoissa, niin ei paljon jää valinnanvaraa. Pakko tupakoida ulkona, ja jos kaupungista on kyse, niin kyllä, se on sitten julkisella paikalla.

Aina voi itse siirtyä vähän loitommas tai pyytää tupakoitsijaa - nätisti.

Minusta on aika kaksinaismoralistista, että tupakkaa on laillista myydä ja ostaa, muttei sitä saisi missään polttaa. 

Vierailija
29/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetapa se hiuslakan käyttö, meidän puudeli melkein kuoli metrossa kun yksi sietämätön ämmä oli sotkenut tukkansa täyteen ällöttävän hajuista lakkaa.

Lopeta myös hengittäminen, kun viet meiltä muilta happea.

Vierailija
30/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan ihmiset oli niin reloja 80-luvulla vaikka oli olkatoppausten kulta-aikaa ja porukka sai imeä röökiään missä mieli.

Vierailija
31/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa piereskelevät ihmiset jotka päästelevät estotta paukutellen pahoja hajujaan toisten aikana

Tai jossain bussissa tai hississä äänettömiä nenäkarvojen happotappajia salakavalan viaton "en se minä ollut, se oli pirkka" ilme naamalla.

Sakon uhalla (esimerkiksi yleinen järjestyshäiriö-pykälä)  suomessa kiellettävä piereskely vuonna 2017.

Tai sitten tuntuva karsinogeeni-päästö-kaasuvero maksettava!

Haloo sipilän hallitus herätkää  säätämään päästövero!!!!

Vierailija
32/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin käymässä pitkästä aikaa Helsingissä ja pakko sanoa, että kyllä se kieltämättä tuntuu vuonna 2016 vähän kummalliselta, että vaikkapa asemalaiturilla saa tupakoida missä haluaa. Luulenpa, että tätäkin tullaan tulevaisuudessa rajoittamaan. Nyt se, että ravintolassa on joskus saanut polttaa, tuntuu jo kummalliselta, vaikka siitä on kulunut vasta niin vähän aikaa.

Ainakaan päärautatieasemalla ei saa laitureilla polttaa.

Vierailija
33/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa polttaa kaikki.

Kahviloissa ja baareissa.

Siksi ne on kai niin hoikkia.

Vierailija
34/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat ovat vitun tyhmiä ja itsekkäitä. Tämä ketjukin sen jo osoittaa. "Sähkörööki on täysin harmitonta." Niinpä niin.

Millä oikeudella tupakoijat vaarantavat muiden terveyden? Jokainen on vapaa nauttimaan myrkkynsä siinä muodossa kuin haluaa, kunhan ei samalla altista muita myrkylleen ja sen haitoille.

Toivottavasti tupakointi julkisilla paikoilla kielletään. Idiootit voivat polttaa sisällä kotonaan. Evoluution kannalta on toki hyvä, että tyhmempi kansanosa jouduttaa omaa kuolemaansa.

Vierailija
35/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tupsuttelen julkisilla paikoilla, mutta toki koitan aina mennä sivuun, ettei vain savu kulkeutuisi muiden eteen.

Eniten minua vituttaa:

- hitaat mummot, älkää käykö missään, vituttaa ohitella ja töniä teitä

- teinit, jotka syleskelee pitkin ja poikin, riehuu isoissa porukoissa eikä kenelläkään ole käytöstavoista tietoakaan

- ihmiset, jotka valittaa toisista ihmisistä (niinkuin itse nyt, kun sorruin tämän ketjun avaamaan)

- kananpersetukka av-mammat baarissa

- vanhemmat, jotka ei pidä jälkikasvulleen kuria

- parveketupakointi (tätä en tee itsekään)

- kotibileet, jotka kestää koko yön (teen vuorotyötä, myös viikonloppuisin)

Vierailija
36/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrän pössyttelijät niin kaukaa kuin mahdollista, mutta moniin kauppoihin on vain yksi sisäänkäynti ja silloin se kiertäminen ei onnistu, on pakko henkeä pidätellen tunkeuduttava sankan savuverhon läpi. Aina ei myöskään voi valita toista liikettä, on vain yksi. Tavarataloon kun pääsee savuverhon läpi sisälle, niin tuulikaapissa pitää vetää henkeä kunnolla, että voi taas pidättää henkeä, kun heti ulko-oven jälkeen on tarjolla monen sortin hajuja ja tuoksuja, siis kemikalio-osasto. Hyi helkkari sitä tuoksujen sinfoniaa, vai pitäisikö sanoa kakofoniaa, jos siitä pääsee pyörtymättä läpi, niin muilla osastoilla pystyy sitten taas hengittämään ja keräämään happea ja voimia, että pääsee niiden hajuverhojen läpi kadulle kauas, kauas pössyttelijöistä ja parfyymeistä.

Vierailija
37/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kierrän pössyttelijät niin kaukaa kuin mahdollista, mutta moniin kauppoihin on vain yksi sisäänkäynti ja silloin se kiertäminen ei onnistu, on pakko henkeä pidätellen tunkeuduttava sankan savuverhon läpi. Aina ei myöskään voi valita toista liikettä, on vain yksi. Tavarataloon kun pääsee savuverhon läpi sisälle, niin tuulikaapissa pitää vetää henkeä kunnolla, että voi taas pidättää henkeä, kun heti ulko-oven jälkeen on tarjolla monen sortin hajuja ja tuoksuja, siis kemikalio-osasto. Hyi helkkari sitä tuoksujen sinfoniaa, vai pitäisikö sanoa kakofoniaa, jos siitä pääsee pyörtymättä läpi, niin muilla osastoilla pystyy sitten taas hengittämään ja keräämään happea ja voimia, että pääsee niiden hajuverhojen läpi kadulle kauas, kauas pössyttelijöistä ja parfyymeistä.

Hyvä ettet liiottele yhtään niin viestisi otetaan vakavasti

Vierailija
38/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jumala. On sun elämäs vaikeeta. Katsos kun tätä maailmaa ei saa hajuttomaksi ja mauttomaksi sitten millään. Pysyisit kotonasi.

Vierailija
39/39 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa on ilmeisesti asiat hyvin. Senkus vaikka ammutte minut kun olen tupakka kädessä, evvk. Ainoita asioita joiden takia sängystä nousen, tuntuu vähän hassulta että joku valittaa tupakan hajusta. Tulee mieleen joku keski-ikäinen harakanpersepää hienojen korujen kanssa ja joku vitun marimekkotakki vai mitä näitä tanttamuotimerkkejä onkaan. Helpolla olette elämässä päässeet.