Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ou mai gaad, mitä tästäkin pitäs taas ajatella...

Vierailija
13.03.2006 |

kaverini lopetti kaksiviikkoisen vauvan imettämisen, koska rinnanpäihin kuulemma sattui niin kovasti, maitoa olis kyllä tullu vaikka kuinka paljon mutta kun se sattui se vauvan imeminen... että pullo-vauva tuli siitäkin rassusta.

säälittää!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 2 viikon jälkeen noin heppoisesti lopettaa imetyksen ei todellista halua siihen ole. Eli anna olla, omapahan on lapsensa. Onneksi jokainen saa hoitaa omansa parhaakseen katsomalla tavalla.

Vierailija
2/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku lopettaa imettämisen sen takia, että se tuntuu alussa kipeältä?!

sen sijasta, että taas alettaisiin haukkua aloituksen tekijän (mun) asenteita, niin eikö ketään muuta ihmetytä tuo aloituksen SISÄLTÖ?

siis herranjestas, suomessa vauvoja imetetään alta kaikkien suositusten ja sitten nainen, jolta kyllä tulisi maitoa, lopettaa imetyksen 2, siis kahden!, viikon jälkeen koska se sattuu. Eikö häntä ole neuvolassa tuettu ja kerrottu esim rasvoista, rintakumeista jne??

Mikä mättää??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan niin rintafasisteja, että. Kukin ruokkikoot miten haluaa.

Vierailija
4/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin joku voi tuntea imetyksen niin kipeänä että päättää lopettaa.

Itselleni molempien lasteni kohdalla imettämisen alku ollut todella vaikeaa ja rinnat todella kipeät. Siis niin kipeät että olen itkenyt/huutanut imettäessä. Ei alussa auttanut voiteet, kumit ei sopineet, rinnat olivat rikki jne. Kaikesta huolimatta olen imettänyt molempia lapsia 1v asti.

Kaikesta huolimatta ja juuri sen vuoksi voin hyvin ymmärtää että joku lopettaa imetyksen kahden viikon jälkeen enkä pidä tätä tietämättömyyden, tuenpuutteen jne. seurauksena. Mielestäni mikään ei mätä ja me ihmiset olemme yksilöitä jotka kokevat asiat eri lailla.

Vierailija
5/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen imettänyt lapsiani (3kpl) n.14kk kaikkia ja en todella voi ymmärtää tuollaista, kyllä mullakin joka kerta alussa kirpaisi mutta ei se ollut syy lopettaa. Joten ihmettelen kyllä ap kanssasi kaverisi luovuttamista, mutta toisaalta uskon että neuvola olisi oikealla tuella voinut estää sen. Harmillista tosiaan. Mutta onneksi korvike ei sentään ole vahingollista noinkaan pienelle vauvalle.

Vierailija
6/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että ystäväsi kipu on ollut oikeasti ihan hirveetä! Voi olla että hän ei ole saanut mitään neuvoja, mitä en yhtään ihmettelisi koska musta tuntuu että äitejä ei haluta loukata ja pahoittaa heidän mieltäänja siksi hyvätkin neuvot jää joskus saamatta. Toisaalta hän on voinut saada neuvoja ja kokeilla kaikkea eikä sekään ole auttanut.

Itse olisin luultavasti tuossa tilanteessa tehnyt niin että olisin pumpannut maidot aluksi vaikka viikon verran ja antanut rintojen parantua ja jatkanut taas imetystä. Toisille sitten imetys ei ole sen arvoinen juttu että tekisivät niin. Mä pumppasin esikoiselle kuukauden ajan maidot mutta minulle imetys oli tosi tärkeä juttu ja olin aika paljon valmis kärsimään sen vuoksi.

Ekat pari viikkoa äiti on aika hormonimylläköissä ja jos kyseessä on esikoinen niin koko maailma heittää härän pyllyä. Sillon äidin kipu rinnoissa voi olla jo aivan liikaa (kun kipuja on varmaan muutenkin) eikä äiti yksinkertaisesti jaksa. Toisaalta kyllä luulen että edelleenkään tuoreet äidit eivät saa sitä infoa imetyksestä mitä tarvitsisivat.

Vierailija
7/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kunnioittaa ystävänsä yksityisyyttä.

Vierailija
8/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kun laittoi sitä sekä imetyksen jälkeen että ennen.

Vierailija
9/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun imetys oli jo lopetettu, täysin. Eli ystävien neuvoja ei pyydetty tai otettu missään vaiheessa vastaan. ap

Vierailija
10/10 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä tuossa ole mitään säälittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä