Onneli ja Anneli oli liian tylsä lapselle :(
Eli tyttäreni, 7v, mielestäni Onneli ja Anneli kirja oli liian tylsä. Tämä kirjasarja oli omia suosikkejani pienenä. Ajaton, mielenkiintoinen, upeita yksityiskohtia, jännittävä jne. Sai myös leikkiä ajatuksella jos saisi "asua yksin parhaan kaverin kanssa". Olin vähän pettynyt kun muuten fiksu tyttö jne mutta ilmeisesti hänellekin kaiken pitäisi olla sellaista adhd-kamaa, mitä televisiosta tulee nykyään.
No, Youtubesta sentään on mennyt hyvin kaupaksi kolme muskettisoturikoiraa, Maailman ympäri 80 päivässä ja monet muut kasari- ja ysäriklassikot.
Kommentit (5)
Mun suosikki myös. Kuunneltiin satukuunnelmana pitkillä automatkoilla. Mielikuvitus sai lentää.
Minustakin Onneli ja Anneli-kirjat olivat ja ovat ihania! Ja Minna Pinna oli pelottava! Miten Marjatta Kureniemen Putti-kirjat? Sijoittuvat samaan ympäristöön, mutta ovat jännittävämpiä. Ja itse rakastin Margaret Mahyn satukirjaa Jättiläisen kylpyamme. http://www.huuto.net/kohteet/m-mahy-jattilaisen-kylpyamme-ja-muita-tari…;
No, tietysti voi olla kyse siitä, että nykylapsille pitää olla enemmän vauhtia, ja silloin tarkoituksella voisi tehdä välillä "hitaampia" juttuja, koska pian ei muuten enää mikään vauhti riitä. Toisaalta voi olla niinkin, ettei lapsi muuten vaan tykännyt; tylsä voi lapsen kielessä tarkoittaa vähän kaikenlaista. Omien poikieni kanssa olen tottunut siihen, että monella itselleni tärkeällä, kivalla jutulla lapsuudesta voi lähinnä pyyhkiä pöytää. Se pitää vaan hyväksyä, eikä liittää liikaa omia odotuksia ja muistoja mukaan. Toki joskus käy niinkin, että lapsi yllättää ja on kiinnostunut juuri jostain samasta.
Oli myös mun suosikki. Hoitolapseni ovat olleet siitä innoissaan myös (5-vuotiaat)