Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut suuttuvat saamistaan joululahjoista?

Vierailija
20.12.2016 |

Jotkut aikuiset suuttuvat jos heille antaa joululahjan. Eli jos olet hankkinut henkilölle jonkun pienen muistamisen jouluksi, ja sillä hetkellä kun kuusen alta aattona paljastuu paketti myös hänelle, niin siitä hermostutaan ja nolostutaan. Miksi jotkut ovat sitä mieltä että aikuisille ei hankita lahjoja?

Tuntuu että on kahdenlaisia joulustelijoita. Niitä, joiden mielestä joulu on vain ja ainoastaan lasten juhla, ja kaikki tehdään vain lapsia varten. Sitten on niitä, jotka nauttivat joulusta ja pitävät joulua koko perheen/kaikkien juhlana. Liittyykö tämä lahjoista suuttuminen jotenkin tähän, että osan mielestä joulu ja varsinkaan joululahjat eivät kuulu kuin lapsille?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulkitsisin tuon vähän sellaiseksi nolostumiseksi. Kun itse ei olla ostettu lahjaa jollekin ja sitten saakin lahjan tältä ihmiseltä. Siinä harmistutaan siitä, että "eihän meidän pitänyt lahjoja ostella" ja ajatellaan, että se toinen odottaa lahjoja sinulta, vaikkei näin välttämättä ole ollenkaan.

Olen ystäväni pojan kummi ja tapanani on ollut ostaa ystävän kaikille lapsille joululahjat, ei siis vain tälle kummipojalle. Ystäväni ottaa tästä kauhean ongelman. Hän jotenkin kokee, että hänen pitää ostaa lahjat minun lapsilleni. Tulotasomme on aivan eri luokkaa ja minä ostan lahjat mielelläni. Olen mljoona kertaa sanonut, ettei hänen tarvitse ottaa minun lasten lahjoista ongelmaa, mutta näin vaan aina käy. Ymmärrän kuitenkin myös häntä. Siinä tulee se velvollisuuden tunne, että nyt minunkin on muistettava.

Tämä on sinänsä vähän harmillista.

Vierailija
2/2 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulkitsisin tuon vähän sellaiseksi nolostumiseksi. Kun itse ei olla ostettu lahjaa jollekin ja sitten saakin lahjan tältä ihmiseltä. Siinä harmistutaan siitä, että "eihän meidän pitänyt lahjoja ostella" ja ajatellaan, että se toinen odottaa lahjoja sinulta, vaikkei näin välttämättä ole ollenkaan.

Olen ystäväni pojan kummi ja tapanani on ollut ostaa ystävän kaikille lapsille joululahjat, ei siis vain tälle kummipojalle. Ystäväni ottaa tästä kauhean ongelman. Hän jotenkin kokee, että hänen pitää ostaa lahjat minun lapsilleni. Tulotasomme on aivan eri luokkaa ja minä ostan lahjat mielelläni. Olen mljoona kertaa sanonut, ettei hänen tarvitse ottaa minun lasten lahjoista ongelmaa, mutta näin vaan aina käy. Ymmärrän kuitenkin myös häntä. Siinä tulee se velvollisuuden tunne, että nyt minunkin on muistettava.

Tämä on sinänsä vähän harmillista.

Niin, ei joululahja ole mikään vaihtokauppa, että nyt mä annan sulle juhlapöydän konvehteja niin sun pitää kans antaa mulle jotain. Itse hankin lahjoja sellaisille ihmisille jotka ovat mulle tärkeitä. Tarkoitus on siis ilahduttaa muita, eikä lisätä ahdistusta ja harmitusta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla