APUA äiti ei halua olla isoäiti lapselleni
Olen 17 vuotias ja minulle on 4 kuukautinen vauva. Hän ei koskaan kysele kuulumisia. Minä kyselen. Hänen sanojensa mukaan ei olisi halunnut tulla ristiäisiin. Ei ole kysynyt meitä jouluksi kylään eikä ole kysynyt lahja toiveita. Minä olen (taas kerran). Kaikki jutut on minun aloitteestani.
Ei hän pitänyt raskaus uutisista mutta kaikki sanoivat että vauvan synnttyä hän leppyisi. No ei vaan leppynyt :(
Mitä tehdä? Luovutanko? Annanko lisää aikaa leppymiseen??
Kommentit (10)
No ei ihme. Kun ihminen vihdoin viimein pääsee eroon omista lapsistaan, niin hän ei todellaksan halua niitä nähdä lisää.
Tämä ei tarkoita, etteikö äitisi olisi välittänyt sinusta. Se vasn tarkoittaa sitä, että hän vihdoin viimein haluaa alkaa elää. Sitä hän ei ole vielä ehtinyt tehdä.
Provo mutta itsellä olet elämäsi tyrinyt. En minäkään alkaisi tuossa iässä mummoksi.
Luovuta. Hän leppyy aikanaan jos leppyy. Elä sinä sillä välin elämääsi. Jos äitisi on sitä sorttia, että tarttee lepytellä niin ne on usein myös niitä, jotka nauttii, kun toinen ryömii edessä. Että ei kannata kamalasti aikaa tuohon uhrata.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme. Kun ihminen vihdoin viimein pääsee eroon omista lapsistaan, niin hän ei todellaksan halua niitä nähdä lisää.
Tämä ei tarkoita, etteikö äitisi olisi välittänyt sinusta. Se vasn tarkoittaa sitä, että hän vihdoin viimein haluaa alkaa elää. Sitä hän ei ole vielä ehtinyt tehdä.
Harvinaisen idiootti aivopieru.
Voi hyvinkin olla että hän on jonkinlaisessa kriisissä siitä, että on 35-vuotiaana mummo.
Toisaalta, hän on itsekin saanut lapsen suunnilleen saman ikäisenä kuin sinä. Ikävää ettei äitisi ole "leppynyt".
Vierailija kirjoitti:
Provo mutta itsellä olet elämäsi tyrinyt. En minäkään alkaisi tuossa iässä mummoksi.
Millä perusteella tyrinyt? Lapsen saaminen ei olemitään elämänsä tyrimistä,olkoonkin että on nuori iältään äidiksi tullessaan. Ja mummoksi alkaminenhan ei ole mikään valintakysymys, jos sulla on lapsenlapsi olet mummo, halusit tai et. Voi olla olemmatta tekemisissä mutta mummo olet silti.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä menormaalit ihmiset halutaan nähdä lapsenlapsimme. Lapset eivät ole meille jotain niin vastenmielistä että "kun niistä on vihdoin päässyt eroon, ei niitä halua nähdä lisää". Jotenkin kuulostaa sairaalta vanhemman suusta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvinkin olla että hän on jonkinlaisessa kriisissä siitä, että on 35-vuotiaana mummo.
Toisaalta, hän on itsekin saanut lapsen suunnilleen saman ikäisenä kuin sinä. Ikävää ettei äitisi ole "leppynyt".
Äiti epäilemättä toivoi tyttärelleen parempaa kuin teinimutsiutta. Nyt näyttää kovasti taipumukset periytyvän ja se ei ehkä tunnu kovin hyvältä. Sinulta jää helposti koulut käymättä, esimerkiksi.
En minä ainakaan yhtään odota isoäitiyttä. Odotan vielä, että lapset muuttavat pois. Ja sitte minäkin lähden kaukomaille... vaikea uskoa, että jäisin tänne lapsenlapsen takia.
N48
Niin ja äitini on 35 voiko johtua siitä että pitää itseään liian nuorena ollakseen mummo