Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "annamme tilaa toisillemme"?

Vierailija
20.12.2016 |

Luin juuri lehdestä kuinka uusioperheen äiti kertoi että tässä suhteessa annetaan toiselle tilaa.

Jäin miettimään, mitä se on.

Oma mieheni reissaa 150 päivää vuodessa, harrastaa omaa harrastustaan ja silti välillä sanoo etten anna hänelle tarpeeksi tilaa.

Voisiko joku selventää miten tilaa annetaan silloin kun ei muutenkaan kyhnätä koko ajan yhdessä mutta yhteiset lapset ja koti tulisi silti hoitaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapauksessa - muuten ero, mutta kun yhteiset lapset. voivoi

Vierailija
2/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun eksäni kun nosti saman asian esille 20 aviovuoden jälkeen, jolloin olimme kuin paita ja peppu, niin hänellä oli toinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo 150 reissupäivää on työmatkoja eikä vapaa-ajan reissuja, niin eivät ne ole omaa aikaa vaan työaikaa. Oikeasti reissutyö on paljon rankempaa kuin 8-16 -työ.

Vierailija
4/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä nyt on ap:lla ollut tapetilla 20 vuotta. Ei siis mikään uusi asia. Jokin käyttäytymisessäni tasaisesti häiritsee miestäni vaikka pääsääntöisesti menee hyvin.

Mutta kyllä näistä tilan antamisista kuulee useinkin, lehdistä tai ystäviltä jotka ovat uudessa suhteessa. Ja siksi haluaisin tietää mitä se käytänmössä tarkoittaa.

AP

Vierailija
5/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tarkoittaa omaa aikaa, ihan yksin. Yli 20 vuotta mekin ollaan oltu yhdessä ja tiivis pariskunta ollaan, mutta on kiva joskus olla ihan itsekseen ja yksikseen, ilman miestä ja lapsia. Käydä vaikka ihan  shoppailemassa, leffassa, lenkillä tai olla vaikka yksin kotona. Mua ainakin alkaa ahdistaa jos joku on koko ajan selän takana hyörimässä ja höpöttämässä eikä ole sekuntiakaan omaa rauhaa. Harmillisen harvoin tätä tilaa saan...

Vierailija
6/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen asian siten että on esim. omia harrastuksia ilman kumppania,mieheni metsästää ja minä meditoin hiljaisuudessa,lomaillaan myös vko vuodessa yksin,yhdessä oltu 25v ja vaalittu omaakin aikaa

Vierailija
7/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jostain henkisestä tilan antamisesta? Ei kysele mitään? Ei vaadi mitään? Ei halua kokea, että häntä yritetään muuttaa?

Jokainen tahtoo olla oma itsensä.

Vierailija
8/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisessä mielessä toiselle pitäisi osata antaa tilaa missä vain, missä on toisten kanssa tekemisissä. Se tarkoittaa minusta sitä, että hyväksytään se, että olemme erilaisia, ei tallota varpaille eikä ojenneta toista aikuista kuin pikkulasta, tai yritetä jollain konstilla muuttaa toista, kajota toisen persoonaan.

Käyttäytymiseen voi toki pyytää korjausta, jos toisen käytös on haitallista tai loukkaavaa yms Mutta persoona sinänsä on eri asia.

Avioliitossa fyysisen tilan vaatiminen itselleen, siis jatkuva pois meneminen toisen luota, on minusta huolestuttavaa ja itsekästä. Ei tilan antaminen sitä tarkoita parisuhteessa, että tehdään kaikki asiat erikseen. 

Vierailija
9/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi panna muitakin.

Vierailija
10/10 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se tarkoittaa omaa aikaa, ihan yksin. Yli 20 vuotta mekin ollaan oltu yhdessä ja tiivis pariskunta ollaan, mutta on kiva joskus olla ihan itsekseen ja yksikseen, ilman miestä ja lapsia. Käydä vaikka ihan  shoppailemassa, leffassa, lenkillä tai olla vaikka yksin kotona. Mua ainakin alkaa ahdistaa jos joku on koko ajan selän takana hyörimässä ja höpöttämässä eikä ole sekuntiakaan omaa rauhaa. Harmillisen harvoin tätä tilaa saan...

Tämä, niin paljon tämä. Yksin, omien kavereiden kanssa, omia asioita ja mielenkiinnon kohteita toteuttaen. Kotona myös mahdollisuus olla rauhassa, vaikka toinen/lapset olisikin paikalla. Lukea kirjaa, katsoa elokuva tms. niin että toinen hoitaa häiriötekijät. Myös lupa olla lähtemättä jonnekin jos ei huvita, ja myös lähteä sitten yksin jos toinen ei halua mukaan. Ilman natinaa siis. Esim. minä haluan ulkomaille jollekin keikalle. Toista ei kiinnosta. Hänen ei ole pakko lähteä mukaan, mutta minä saan lähteä jos haluan, ilman että kumpikaan natisee asiasta. Kaiketi tämä liittyy eniten siihen, että kokee saavansa olla se mikä on, ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on. Meillä ainakin meidän persoonat ovat hyvin erilaiset. Toinen on ekstrovertti ja toinen introvertti. Kumpikin hyväksyy toisensa ja erilaisuutensa. Toinen viihtyy yksin kotona ja toinen painaa kavereiden kanssa ympäriinsä enemmän. Tässä pitää vaan löytää se tasapaino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi