Saako rivitalon takapihalle laittaa näköestettä?
Meillä asuu naapurissa mummo, joka nyt kauniisti sanottuna ei ole mikään penaalin terävin kynä. Hänellä on kaksi koiraa, kuten meilläkin. Mummo alkoi muutama viikko takaperin tahallaan laskea koiriaan takapihalleen räksyttämään, kun huomasi meidän koirien olevan siellä. Asiasta käytiin keskustelua mummon kanssa, mutta ei tuntunut menevän jakeluun. Lisättäköön vielä, että toisella koiristani on munuaissairaus ja sen vuoksi sen pitäisi päästä muutaman tunnin välein pissalle. Lenkillä toki käydään useita kertoja päivässä, mutta lenkkien välissä sen olisi hyvä käydä takapihalla.
Mummelin koirat kyttää ilmeisesti ikkunassa, koska jos omani kävelevät pihojen välissä olevan aidan luona tai pihan takaosassa, koirat alkavat haukkua sisällä ja mummeli laskee ne ulos. Omani otan heti sisälle siinä vaiheessa kun kuulen haukun alkavan.
Saisiko tuohon pihojen välille laittaa jotain näköestettä? Hermo alkaa olla totaalisen loppu, oon jo isännöitsijällekin tehnyt häiriköinnistä ilmoituksen, tähän liittyy muutakin kuin vain tämä koira-asia, mutta en ole saanut vastausta eikä mummon käytöksen perusteella ole valitus mennyt perille.
Kommentit (7)
Siis minun ja mummon pihojen väliin? Kysymättä mummolta lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis minun ja mummon pihojen väliin? Kysymättä mummolta lupaa?
Kunhan laitat omalle pihallesi, etkä "pihojen väliin". Ei ole olemassa oikeutta nähdä naapurin pihaan.
Mä olen laittanut omalle puolelle orapihlaja-aidan viereen semmoiset aidat, ettei läpi näy, eikä pääse. Ne pitää siis olla julkisivulautakunnan hyväksymiä, jos näkyy muualle.
Meni hermo, kun naapurin koira on pirun kiukkuinen koira ja aina kun omalla pihallaan vaan istuu, niin se haukkuu hampaat irvessä siinä puskan toisella puolella. Puhutin naapuria, muttei ottanut kuuleviin korviinsa. Heidän koira on jo vanhus (6 vuotias) ja se näkee mitä näkee ja haukkuu mitä haluaa. Eipä hauku enää, kun näköeste tuli.
Jotain sopivaa ainetta sisältävät lihapullat on aina hyvä ratkaisu koiraongelmiin. Kannattaa vaan pitää huolen, ettei ole mahdollisuutta jäädä kiinni.
Tietysti saa laittaa.