Bruttotulot 30 000e, veroprosentti 15, onko kohtuullinen?
En ole tehnyt muutamaan vuoteen töitä mutta kuulostaako että olis oikein? Ei muita vähennyksiä kuin joitain työmatkakuluja.
Kommentit (23)
Näköjään mulle laski 17,5, vaikka työmatkakulut jää pois ensi vuonna muuton seurauksena. Tosin muutan halvemmalle kunnallisveroalueelle. Bruttotulot ovat tarkalleen 32400, olettaen etten saa palkankorotuksia ensi vuonna. Tulipahan nyt laskettua tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään mulle laski 17,5, vaikka työmatkakulut jää pois ensi vuonna muuton seurauksena. Tosin muutan halvemmalle kunnallisveroalueelle. Bruttotulot ovat tarkalleen 32400, olettaen etten saa palkankorotuksia ensi vuonna. Tulipahan nyt laskettua tuokin.
Mun tarkka on 27 900e mutta laitoin yläkanttiin koska tulee vuosittain muutama satanen ylitöistä. Tai ainakin tänä vuonna tuli. Mätkyjä en halua mutta nyt ei toisaalta talous salli nostaa veroprosentti yhtään ylemmäksi. Opiskelevaa nuorta yritetään auttaa rahallisesti jotta ei joudu ottamaan opintolainaa. Eikä saa tukia koska on alle 18-vuotias.
ap
Jep. Jos sulla on edelleen samat vähennykset (ja sama kotikunta, kirkkoon kuuluminen/kuulumattomuus jne), pitäisi olla odotettavissa pienempi veroprosentti.