Miten on mahdollista, että kampaajat eivät osaa tehdä balayage-värjäystä, vaikka se on ollut jo kymmenen vuotta muotia?
Onko täällä kampaajia paikalla? Onko kyseisen tekniikan hallinta vaikeaa vai ettekö lisäkouluttaudu?
Kommentit (57)
Käyt väärissä kampaamoissa? Valitse trendikäs, kallis ja nykyaikainen, niin varmasti osaavat. 60-vuotiaat permanentteja vääntävät mummoparturit eivät osaa.
Tuota käytettiin jo 90-luvun alussa Ranskassa..
Eivät osaa. Varmasti isoimmissa kaupungeissa on osaajia enemmän kuin tarpeeksi, mutta jos etsit pienemmästä kaupungista tuon osaavaa kampaajaa, niin turha toivo.
Tilanne esim. omassa kotikaupungissa: Kampaamoja n. 12 kpl ja kunnon värjäystä et saa mistään.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen pyytänyt kolmessa eri kampaamossa (nykyaikaisia ja nuorekkaita) balayage-värjäystä ja joka kerta olen lähtenyt kampaamosta normiraidat päässä.
Olen nyt katsonut paljon videoita youtubesta ja lukenut ohjeita siitä, miten värjäys tehdään. Taidanpa kokeilla seuraavaksi itse kotona, kun ei tuo niin mahdottoman vaikealta hommalta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Käyt väärissä kampaamoissa? Valitse trendikäs, kallis ja nykyaikainen, niin varmasti osaavat. 60-vuotiaat permanentteja vääntävät mummoparturit eivät osaa.
Niin olen valinnutkin ja edellisessä trendikkässää paikassa osasivat tehdä eniten sinne päin, mutta eivät täysin oikeanlaista. On älyttömän vaikeaa löytää hyviä kampaajia, vaikka joka kaupunki on niitä täynnä.
Joku niitä selvästi osaa tehdä, kun ainakin Helsingissä on näkynyt sellaisia kolmetoista tusinassa.
Nätti ja ajaton kyllä, ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Joku niitä selvästi osaa tehdä, kun ainakin Helsingissä on näkynyt sellaisia kolmetoista tusinassa.
Nätti ja ajaton kyllä, ei siinä.
Saa ilmiantaa taitavia kampaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätti ja ajaton kyllä, ei siinä.Saa ilmiantaa taitavia kampaajia.
Meen heti käymään, jos joku osaa suositella varmasti balayage-tekniikan osaavaa kampaajaa!
Ja kampaajat, jos osaat tekniikan, niin mainostakaa ihmeessä itseänne ja työnäytteitänne kuvin somessa! Saatte paljon kävijöitä. Oon myös valmis maksamaan laadusta, niinku monet muut tuttavani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätti ja ajaton kyllä, ei siinä.Saa ilmiantaa taitavia kampaajia.
Dandyn Jonna
Helsingissä on yksi paikka, jossa osataan tehdä. Näin instagramissa kuvia, mutta en muista kampaamon nimeä.
Joo, löysin kampaajan, joka osas värjätä balayagetekniikalla, mutta ei ilmeisesti osaa tehdä nostoa samalla tekniikalla, koska halusi välttämättä laputtaa tyven... kiva tämä on näinkin ja liukuu nätisti, mutta seuraavaksi olisi hakusessa kampaaja, joka hallitsee tuon nostonkin...
Hairbytycki instagramista, on erittäin osaava, en usko että kukaan lähtee tyytymättömänä hänen penkistä. Töölössä liike en muista nimeä, mutta googlatkaa:)
Folk Helsingin Meeri, muilla ei kannata käydäkään. :) tässä hänen bloginsa: http://www.lily.fi/blogit/id-rather-hair-you-now
Tarkoitetaanko bayalagella sitä kun väri maalataan hiuksiin? Tampereella Estradissa hiukseni värjätään niin eikä ole tarvinnut pettyä!
Oon huomannut, että hyvin harva kampaaja lähtee opettelemaan uusia tekniikoita, pysytään niissä tutuissa ja turvallisissa. Taitaa osa kampaajista käyttää edelleen sitä uimalakkia, minkä läpi sitten vetävät hiukset ja värjäävät raidat. Kannustan tutkimaan somea ja sitä kautta valitsemaan kampaajan. Taitavasta värjäyksestä joutuu kyllä sitten maksamaan, ei päästä pikkukampaamon hinnoilla.
Hair Design Helsingissä osataan ilmeisesti myös tämä värjäystekniikka. Onko kukaan testannut kyseistä paikkaa?
Kannattaa kysyä jo varaus vaiheessa osaako tehdä freestyle balayage värjäystä. Mäkin kävin n. 5 paikassa ennen kuin tärppäsi.. viimeinen osasi tehdä ja teki freestylenä käsin (ei folioita) ja värin levittämisessä meni n. 15 min. Paljon nopeampaa kuin normi raidotus. Tyytyväinen olen! :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nosto?
No, "tyvikasvun värjäys" tai siis, kun ne hiukset on kasvaneet tarpeeksi, niin nostetaan niitä raitoja alkamaan korkeammalta. Sitten kun laittaakin lapuilla tyviraidat, niin tulee ihan erilainen lopputulos.
Mikään asia maailmassa ei ole kymmentä vuotta muotia.