Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kouluja olet käynyt?

Vierailija
19.12.2016 |

Eli katotaas kuinka paljon palstalaiset on käyneet eri kouluja ja minkälaisia eri kouluja ylipäätään löytyy. Nyt siis kartoitetaan ainoastaan kouluja, ei opiskeluja. Eli esimerkiksi päiväkoti, kauppaopisto, tai yliopisto ei käy, esikoulu, kauppakoulu ja korkeakoulu kylläkin. Siis ainoastaan kouluja listataan nyt.

Oma saldoni tässä: leikkikoulu, pyhäkoulu, uimakoulu, kansakoulu, oppikoulu, peruskoulu, rippikoulu, ammattikoulu, autokoulu, aliupseerikoulu ja "elämänkoulu". Siis 10 eri virallista koulua ja yksi epävirallinen siihen päälle. Toivottavasti ei mikään unohtunut. Esikoulua ei ollut vielä minun lapsuudessa. Apukoulu oli, mutta sinne en sentään joutunut.

Hiihtokoulua vähän mietin, mutta vaikka sitä lapsena ja nuorena ihan kilpailumielessä harrastin, niin en millään muista, että moista olisin jossain vaiheessa käynyt. Liekö niitä sitten lapsuudessani vielä ollutkaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt aloitusta. Olen merkonomi (yo-pohjalta) ja olen käynyt nimenomaan kauppaoppilaitoksen (nykyisin käytössä oleva termi), en kauppakoulua..Ehkä tämä oli jotain aloittajan nokkeluutta? Jos siis väittäisin käyneeni kauppakoulun, olisi tutkintoni joku muu kuin mikä se on nyt.

Koulun nimi määrittelee siis myös sen, minkä tutkinnon  on hankkinut.

Olen käynyt myös korkeakoulun sen jälkeen.

Vierailija
2/4 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt aloitusta. Olen merkonomi (yo-pohjalta) ja olen käynyt nimenomaan kauppaoppilaitoksen (nykyisin käytössä oleva termi), en kauppakoulua..Ehkä tämä oli jotain aloittajan nokkeluutta? Jos siis väittäisin käyneeni kauppakoulun, olisi tutkintoni joku muu kuin mikä se on nyt.

Koulun nimi määrittelee siis myös sen, minkä tutkinnon  on hankkinut.

Olen käynyt myös korkeakoulun sen jälkeen.

Et siis oikein ymmärtänyt lukemaasi. Tässä nyt ei ole vähäisimmässäkään määrin kyse siitä mitä olet opiskellut, kuten aloituksessani selvästi kerroin, vaan kartoitetaan vaan, mitä erilaisia koulu liiteellä olevia asioita on elämäntaipaleesi varrelle mahtunut, kuten se varmaan leikkikoulusta, pyhäkoulusta, uimakoulusta jne hyvin selväksi kävi.

Ja ihan yksinkertaisesti, sinä et ole käynyt kauppakoulua, joten se ei tietenkään sinun listallesi kuulu. Ainoastaan koulu nimisistä jutuista siis kyse. Eikä tämä tietenkään mikään kuolemanvakava kysely ole :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkoulu, uimakoulu, kansakoulu, kansalaiskoulu, rippikoulu, autokoulu, emäntäkoulu ja kokkikoulu. Eli 8 koulua löytyi minulta

Vierailija
4/4 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pyhäkoulu, esikoulu, hiihtokoulu, uimakoulu, ratsastuskoulu, autokoulu, ammattikoulu (oli vielä siihen aikaan), yleisurheilukoulu, tenniskoulu, pianokoulu... jaa en muista myt enempää.