Naimisissa oleva opiskelija! Otatko nyt avioeron, jotta saisit asumistukesi?
Miksi? Tuleeko paljonkin säästöä, jos muutat yksin asumaan?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä asumistuen takia tarvitse kenenkään erota. - Riittää kun kumpikin tekee oman vuokrasopimuksen.
Kun ei riitä. Naimisissa olevien tulot huomioidaan joka tapauksessa.
Ei tarvitse, koska mikään ei muutu. Omistusasuntoon ei ole tähänkään asti saanut opintotuen asumislisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä asumistuen takia tarvitse kenenkään erota. - Riittää kun kumpikin tekee oman vuokrasopimuksen.
Väärin. Avo- sekä avioliitossa on elatusvelvollisuus. Avoliittoa ei ole jos asutaan eri osoitteessa, avioliitossa olet vaikka asuisit eri osoitteessa ja puolisoiden välinen elatusvelvollisuus pätee.
Mutta itse en, koska olen opintotukeni jo käyttänyt ja eletään omistusasunnossa niin ei vaikuta minuun.
Lykätään naimisiinmenoa. Ei varmaan sitten ees lopulta mennä naimisiin tai varsinkaan uskalleta lapsia hankkia.
En, vaan teen entistä enemmän töitä, koska en halua olla miehen elätettävänä. Töiden vuoksi luultavasti opiskeluaika pitenee. Mielummin antaisin oman tuöni jollekin työttömälle ja itse opiskelisin täyspäiväisesti ja valmistuisin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
En, vaan teen entistä enemmän töitä, koska en halua olla miehen elätettävänä. Töiden vuoksi luultavasti opiskeluaika pitenee. Mielummin antaisin oman tuöni jollekin työttömälle ja itse opiskelisin täyspäiväisesti ja valmistuisin aiemmin.
Niin jaloa. Antaisitko myös asumislisäsi sille työttömälle, jos sitä vielä saisit niin kuin ennen?
Vierailija kirjoitti:
Lykätään naimisiinmenoa. Ei varmaan sitten ees lopulta mennä naimisiin tai varsinkaan uskalleta lapsia hankkia.
Opiskeletko jotain kreikkalaista mytologiaa vai miksi et uskalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko jotain kreikkalaista mytologiaa vai miksi et uskalla?
Luonnontieteitä molemmat. Ajateltiin hankkia lapset opiskelujen loppuvaiheessa, voi sitten diplomityötä kirjoitella samalla. Mutta nyt menee siihen, että pitää uraa luoda ensin, kun ei sitä voi äidiksi ryhtyä heti kun valmistuu, ikinä sen jälkeen saa työtä.