Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pappi: Kirkon rahat kuluvat työntekijöiden hemmotteluun

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku joska uskaltaa sanoa kuten asit on kirkossa.

Vierailija
2/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko ensivuonna pappien hemmottelusta itsesi kipeäksi kirkollisveroissa?

eroakirkosta.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös piispat ostelleet pääsiäismunia ja vetänet ravintolassa viiniä kirkon piikkiin. Ei taida ehtoollisviinien loput enää riittää....

Vierailija
4/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL-selvitys: Kirkolla paljon viinaostoksia - arkkipiispan seurueelle vodkaa kello 6.45, Askolalla kosteita lounaita

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml

Vierailija
5/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loput sitten turhiin seiniin ja niiden lämmittämiseen. Käyttöaste monin paikoin todella huono.

Vierailija
6/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mulla on Face kaverina pari pappia ja juuri tuota se meininki on. Työntekijät on milloin missäkin kilistelemässä laseja ja kuka maksaa. Ja kun halutaan kerätä pisteitä muilta raahataan joulupöytään pari turvapaikanhakijaa. En käsitä. Paljon yksinäisiä mummoja, jotka kuuluvat seurakuntaan. Mutta ei tietenkään kutsuta heitä. Nää turvikset eivät edes vietä joulua ja varmasti heillä seuraa toisistaan.

Vierailija
7/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kirkon työntekijöitä neuvotaan sulkemaan kirkkojen ovet kunnolla yöksi, etteivät asunnottomat pääse sisään.

Mutta laittomia matuja kyllä asutetaan suuren mediafanfaarin kera. Hyi HELVETTI.

Vierailija
8/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mulla on Face kaverina pari pappia ja juuri tuota se meininki on. Työntekijät on milloin missäkin kilistelemässä laseja ja kuka maksaa. Ja kun halutaan kerätä pisteitä muilta raahataan joulupöytään pari turvapaikanhakijaa. En käsitä. Paljon yksinäisiä mummoja, jotka kuuluvat seurakuntaan. Mutta ei tietenkään kutsuta heitä. Nää turvikset eivät edes vietä joulua ja varmasti heillä seuraa toisistaan.

Suurin osa ulkomaalaisistahan ei kuulu luterilaiseen kirkkoon vaikka saattavat olla kovinkin kristinuskoisia.

Vierailija
9/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

loput rahat menee ulkomaalaisten rikollisten piilotteluun ja elättämiseen kirkon tiloissa

Vierailija
10/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

loput rahat menee ulkomaalaisten rikollisten piilotteluun ja elättämiseen kirkon tiloissa

Heitä ei piilotella. Työntekijät ilmoittavat heti poliisille, keitä heillä on hallussa. Kyse ei myöskään ole rikollisista.

Minä maksan edelleen mielelläni kirkollisveroa ja myös käytän kirkon palveluita. Miksi tämä kirkollisveroasia kuumentaa aina niiden tunteita niin kovasti, jotka eivät edes maksa kyseistä veroa? Minä tunnen kyllä saaneeni verolleni vastinetta.

Vierailija
11/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin toisaalta veemäistä, että Suomessa on niin paljon köyhiä, joista ei valtio huolehdi. Sitten kirkon pitäisi.

Vierailija
12/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä ei piilotella. Työntekijät ilmoittavat heti poliisille, keitä heillä on hallussa. Kyse ei myöskään ole rikollisista.

Minä maksan edelleen mielelläni kirkollisveroa ja myös käytän kirkon palveluita. Miksi tämä kirkollisveroasia kuumentaa aina niiden tunteita niin kovasti, jotka eivät edes maksa kyseistä veroa? Minä tunnen kyllä saaneeni verolleni vastinetta.

Mietin ihan samaa. Minä ne verot tulojeni mukaan maksan, mutta sitten kirkkoon kuulumattomat nostavat ison äläkän rahojen käytöstä. Nimenomaan se porukka, joka ei veroja maksa, on valmis ottamaan vastaan kirkon tarjoamia palveluja ilmaisesta kerhotoiminnasta ruoka-apuun ja diakoniatoiminnan tarjoamiin rahallisiin avustuksiin. Tietenkin ne kirkon työntekijöiden virkistyspäivät on pois siltä juopolta, joka on ryypännyt rahansa ja hakee tukea saadakseen lisää viinaa.

Vierailija
13/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu!

Mä haluan töihin seurakuntaan. Pysykää te muut maksupuolella.

Vierailija
14/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aikoinaan auttoi diakonitaloudellisesti ja henkisesti. Nyt kun olen työssä ajattelin lahjoittaa nämä saamani rahat (ja vähän ekstraa diakoniatyölle ja erota kirkosta. Voisin jopa joka vuosi lahjoittaa pienen summan diakonityölle, mutta näiden pappien luksuselämää en tule rahoittamaan.