Mun on vaikea uskoa taivaaseen vaikka kuin yrittäisin
Tuntuu vaan että lähipiirissä joko uskotaan jumalaan tai enkeleihin. Itse sairastuin masennukseen ja usko meni sen mukana.
Kommentit (3)
Vaikeaahan sellaiseen on uskoa jota ei ole olemassa. Kyllä mun on vaikea usko joulupukkiin, hammaskeijuun tai iku-tursoonkaan.
On normaalia, ettei usko olemattomiin asioihin. Masennus tuntuu pahalta, mutta on toisaalta sukua realismille. Mietipä, onko sinulla yhtään yliluonnollista kokemusta. Oletko nähnyt jumalia, enkeleitä tai muita olentoja? Järjellä ajateltuna kaikkien uskontojen jutut ovat toinen toistaan älyttömämpiä. Ne on aikanaan keksitty kolmesta syystä: selittämään maailman syntyä ja rakennetta yms. asioita, koska tiedettä ei vielä ollut ja lohduttamaan ihmisiä kärsimyksissä (saat taivaassa palkinnon) ja ihmisten hallitsemiseksi (noudata sääntöjä tai jumala/kirkko rankaisee). Miten ihmeessä voisi edes ratkaista, mikä uskonnoista on oikeassa? Jokainen porukkahan arvelee olevansa ainoa, joka pelastuu. Uskomatonta hybristä ja älyllistä epärehellisyyttä.
No, eipä sun kuule tarvitsekaan uskoa, joten mitä sitä stressaamaan. Ole mieluummin onnellinen, ettei aivosi logiikkapiireissä ole vikaa.