Heh, kirjoitin sähköpostia eräälle bloggarille, että voisiko hän kirjoittaa aiheesta x. En odottanut välttämättä edes
mitään vastausta, mutta häneltä tulikin sitten vastaus. Kertoi, että aihe ei ole postauksen arvoinen ja että on maininnut tämän blogissaan. Menin katsomaan, mitä hän oli kirjoittanut ja toden totta: bloggari kirjoitti siellä, että on saanut lukijalta toiveen kirjoittaa eräästä aiheesta ja että hän ei aio kirjoittaa siitä, koska aihe on tylsä. Kysyi kuitenkin lukijoilta, että pitäisikö aiheesta kirjoittaa. Kommenttikentässä kaikki olivat sitä mieltä, että kyllä siitä pitäisi kirjoittaa ja ihmettelivät miksi bloggari haluaa haukkua lukijaansa julkisesti.
Oli ensimmäinen kerta, kun lähestyin sähköpostilla ketään bloggaajaa ja näin kävi... ihmettelen vähän.
Kommentit (15)
Olen käsittänyt, että bloggarit saavat lukijoilta paljon toiveita, joten auttakaa minua ymmärtämään mitä tein väärin? Viestini oli vielä tosi ystävällinen. Olen lukenut tätä blogia pitkään. ap
Vierailija kirjoitti:
Eka kerta vai? :D
Kyllä, eka kerta kellekään bloggaajalle ikinä. ap
Oliko kyse meikistä? Tämä?
No kerro nyt sit että kuka bloggari?
Vierailija kirjoitti:
No mikä aihe?
Meikkiblogi ja pyysin tutorialia yhden julkkiksen meikistä. Bloggaajan mielestä meikki oli tylsä ja liian helppo. Silti julkaisi kuvan tästä meikistä ja kysyi lukijoilta, että pitäisikö tehdä tutorial. Lukijat olivat sitä mieltä, että joo. ap
Eikös ole ihan yleistä että lukijat esittävät postaustoiveita blogeihin ja niitä myös bloggarit toteuttavat.
Sen ymmärrän ettei haluta ehkä haluta kirjoittaa mistään liian henkilökohtaisesta, voisiko olla kyse siitä?
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyse meikistä? Tämä?
Kyllä. ap
Mä kirjotin blogiin kommentin ja hämmästyin suuresti, kun bloggaaja käytti mun kommenttia juttunsa aiheena. Tuli hyvä olo siitä.
No aika kummallista. Sen ymmärrän, jos ei halua blogata ehdotetusta aiheesta, mutta miksi siitä pitää erikseen vielä mainita blogista ja kysellä että teenkö sittenkin blogauksen?
No, jos yhtään helpottaa, on minullekin eräs bloggaaja näpsäyttänyt takaisin ihan kohteliaaseen kehuun. Vuoden sisään kyseinen bloggari sitten lopettikin bloginsa, oli varmaan jo vastatessaan kyllästynyt blogiinsa.
Mulla samantyylinen kokemus, eri blogisti. Seurasin häntä myös fbssä ja kun tuli eräästä asiasta puhe, siis hänen aloittamanaan, sanotaan nyt vaikka aihe x, niin kysyin että voisiko hän muuten tehdä joskus postauksen aiheesta x liittyen tekijään y. Molemmat siis hänen ns erikoisalaansa ja aihe kiinnosti minua harrastuspohjalta. Vastaus oli tosi ivallinen ja seuraavana päivänä minut oli poistettu hänen fb-seinältään. Olin kyllä tosi ihmeissäni! Jos itse bloggaisin niin, että siitä tulee tuloja, siis jos oma blogini liittyisi harjoittamaani ammattiin ja kassavirta tulisi sieltä, niin vastaisin ehdotuksiin asiallisesti. Olisihan minulle käynyt myös vastaukseksi jotain tyyliin "Minua ei kyllä kiinnosta kirjoittaa tästä aiheesta mitä ehdotit, kiitos kuitenkin" tms jotain neutraalia.
aha