Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JSN:lle kantelu IS:n eutanasia-propagandasta

Vierailija
18.12.2016 |

Halukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä Julkisen sanan neuvostoon, kuka tahansa voi tehdä kantelun.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005010252.html

IS ja Ulla Appelsiin siis kirjoittaa pitkän ja yksipuolisen (isä haluaa eutanasiaa lapsen puolesta, joka ei kuolleena tietenkään voi puolustautua) jutun, jolla pyritään saamaan kannatusta lakiehdotukselle. Tietysti tämä toimi, ja senhän toimittaja arvasikin.

Jutun lopussa on teksti "Jos kannatat kansalaisaloitetta eutanasian laillistamisesta, pääset allekirjoittamaan aloitteen tästä linkistä" ja siitä pääsee siirtymään suoraan kansalaisaloitteeseen.

Kansalaisaloiteessa lukee, että
" - Potilas on oikeustoimikelpoinen, täysi-ikäinen ja kognitiivisesti kompetentti."

IS:n nyyhkyjutulla 3-vuotiaasta lapsesta edistetään siis valheellisesti lakialoitetta, joka ei häntä koske. Täysin hyvän lehtimiestavan vastaista!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ja sen jäsenet vastustavat kaikkea muutosta parempaan suuntaan kuten ovat tehneet kautta aikojen. 

Einon äiti on ev. lut. kirkon pappi ja haluaa myös eutanasiaa Suomeen. Ev. lut. kirkon liberaalit papit ja papittaret ovat koko ajan ajaneet Suomeen näitä "parempia" anti-Kristuksen arvoja. Esimerkiksi papittarista jo valtaosa haluaa vihkiä homopareja ja he olivat peukutusvideollaan ajamassa Tahdon2013-aloitetta, samaa tekee arkkipiispa Mäkinen. Tällä tavalla Saatana toimii, miehitetään kristilliset instituutiot sisältä päin.

Tämä meidän ev.lut kirkossa onkin ihanaa - se, että hyväksytään erilaisuutta ja kunnioitetaan ihmisiä ja hyvää elämää, oli se sitten eutanasian tai saman sukupuolen avioliiton kautta. Lähimmäisenrakkaus on Jeesuksen aidointa sanaa ja sitähän eutanasiakin pohjimmiltaan on.

Terv. saatanallinen papitar

"Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti. Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva, eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn."

http://raamattu.fi/1992/1Tim.2.html

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. --- "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

http://raamattu.fi/1992/Matt.7.html

Vierailija
22/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Olisin halunnut kommentoida paljon tuohon naispapin kommenttiin, mutta sitten rukoilin ja Jumala antoi nuo kohdat Raamatusta. Enkä aio nyt kirjoittaa mitään inhottavaa vastausta naispapille, vaan toivoa sydämen muutosta ja jättää Herran haltuun. -21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä: Auta Helenaa. En tiedä mitä tarkoittaa, ehkä joku tietää.

Vierailija
24/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ja sen jäsenet vastustavat kaikkea muutosta parempaan suuntaan kuten ovat tehneet kautta aikojen. 

Einon äiti on ev. lut. kirkon pappi ja haluaa myös eutanasiaa Suomeen. Ev. lut. kirkon liberaalit papit ja papittaret ovat koko ajan ajaneet Suomeen näitä "parempia" anti-Kristuksen arvoja. Esimerkiksi papittarista jo valtaosa haluaa vihkiä homopareja ja he olivat peukutusvideollaan ajamassa Tahdon2013-aloitetta, samaa tekee arkkipiispa Mäkinen. Tällä tavalla Saatana toimii, miehitetään kristilliset instituutiot sisältä päin.

Eikö teidänkin pääjehu kidutettu ristillä riiputtaen kuoliaaksi? Olisko vaan ollut parempi hänellekin jos kuolema olisi ollut jotenkin armeliaampi? Vai oletko sitä mieltä että ristillä riiputtaminen oli hyvä tapa kuolla?

Vierailija
25/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin eutanasiaa tehdään salaa lääkäreiden toimesta. Parempi että tähän saadaan jokin laillinen ja kontrolloitu mahdollisuus.

Vierailija
26/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidänkin pääjehu kidutettu ristillä riiputtaen kuoliaaksi? Olisko vaan ollut parempi hänellekin jos kuolema olisi ollut jotenkin armeliaampi? Vai oletko sitä mieltä että ristillä riiputtaminen oli hyvä tapa kuolla?

Kristinuskon mukaan elämä ei pääty kuolemaan. Tämän maailman kärsimykset ovat hyvin lyhytaikaisia. Kukaan ei voi luvata, ettei eutanasian tehnyt joudu vielä pahempaan kidutukseen.

Vierailija
27/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: Auta Helenaa. En tiedä mitä tarkoittaa, ehkä joku tietää.

Kyllä se tarkoittaa, että ota sinä lääkkeet. Skitsofrenia tuottaa harhoja ja vaikutuselämyksiä.

Vierailija
28/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon mukaan elämä ei pääty kuolemaan. Tämän maailman kärsimykset ovat hyvin lyhytaikaisia. Kukaan ei voi luvata, ettei eutanasian tehnyt joudu vielä pahempaan kidutukseen.

Et vastannut hyvin yksinkertaiseen kysymykseen. Oliko näin aiheutettu kuolema ja ihmisen kidutus oikein ja hyväksytkö siis tämänkaltaisen kivun ja kärsimyksen?

Vierailija
29/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi luvata, Jumala hyväksyy eutanasian ja rankaisee julmasti homofoobikoita ja eutanasian vastustajia.

Vierailija
30/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustetaan eutnasiaa ja aborttia, mutta ei tehdä mitään adoptio lapsien hyväksi saatikka omata empatiaa, että ymmärtäisi miten hirveää kivulias hidas kuolema on. Mutta hei siitä tulee niin hyvä mieli itselle, kun vastustetaan noita kahta. Ei mitään väliä kivuliaasti kuolevista ihmisitä tai lapsista, jotka päätyvät elämään koko loppu elämänsä todennäköisesti huonoissa olotiloissa, kunhan vaan itselle tulee hyvä mieli!!

Vierailija
31/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Nähdäänkö nyt sitten eutanasian myötä joku uusi aito avioliitto-tyylinen hörhöporukka? 😂

Mitä te nuoret ja terveet kuvittelette tietävänne sairaan ja väsyneen ihmisen elämästä?

Minäkin kannatin nuorena eutanasiaa. Sitten sairastuin ja nyt olen kärsinyt kivuista lähes päivittäin jo yli 15 vuotta. Kova järkytys on ollut, miten huonosti potilaan kipua Suomessa lääkitään. Esimerkiksi erään yleisen toimenpiteen tekeminen minulle aiheuttaa kovaa kipua, mutta lääkäri huudattaa minua ennemmin kuin antaa pyytämäni puudutuksen. Leikkauksen jälkeen saa buranaa tai panadolia, kun muualla maailmassa annetaan opiaatteja, jne. Suomalainen hoitokulttuuri on aivan kammottava potilaan kannalta, hän on eläimen asemassa.

Eutanasia ei tule parantamaan tilannetta, koska se mahdollistaa sen, että kivunhoitoon kiinnitetään jatkossa yhä vähemmän huomiota. Jos et ole tuottava yksilö, on aivan sama miten paljon ehdit kärsiä ennen kuin suostut eutanasiaan. Minua todella pelottaa tämä kehitys, ja on loukkaavaa leimata minut ja muut epäilevät ja huolestuneet hihhuleiksi.

Vierailija
32/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Nähdäänkö nyt sitten eutanasian myötä joku uusi aito avioliitto-tyylinen hörhöporukka? 😂

Mitä te nuoret ja terveet kuvittelette tietävänne sairaan ja väsyneen ihmisen elämästä?

Minäkin kannatin nuorena eutanasiaa. Sitten sairastuin ja nyt olen kärsinyt kivuista lähes päivittäin jo yli 15 vuotta. Kova järkytys on ollut, miten huonosti potilaan kipua Suomessa lääkitään. Esimerkiksi erään yleisen toimenpiteen tekeminen minulle aiheuttaa kovaa kipua, mutta lääkäri huudattaa minua ennemmin kuin antaa pyytämäni puudutuksen. Leikkauksen jälkeen saa buranaa tai panadolia, kun muualla maailmassa annetaan opiaatteja, jne. Suomalainen hoitokulttuuri on aivan kammottava potilaan kannalta, hän on eläimen asemassa.

Eutanasia ei tule parantamaan tilannetta, koska se mahdollistaa sen, että kivunhoitoon kiinnitetään jatkossa yhä vähemmän huomiota. Jos et ole tuottava yksilö, on aivan sama miten paljon ehdit kärsiä ennen kuin suostut eutanasiaan. Minua todella pelottaa tämä kehitys, ja on loukkaavaa leimata minut ja muut epäilevät ja huolestuneet hihhuleiksi.

Voi tätä sun propagandaa. Sem eutnasianhan saisi vain ne, joilla on sairaus jota ei voi parantaa ja mikä vie heidät hautaan. Ei ne, joilla on vain joitain sairauksia tai kipuja sitä saisi. 

Sulla on varmaan huono lääkäri tai jotain, meinaa itse olen aina saanut kunnon lääkkeet kipuihin, mutta en suostu käyttämään kuin pakkotilanteessa, koska keho niihin tottuu ja pitää aina saada isompia ja isompia annoksia. ehkä olet koukussa kipulääkkeisiin ja lääkärit huomannut sen?

Vierailija
33/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ap on yksi jonka voisi lopettaa heti kärkeen.

Hienosti paljastit, missä arvossa pidät muiden ihmisten elämää. Entä kun asia tulee ajankohtaiseksi omalla kohdallasi, vieläkö kuolema houkuttelee?

Vierailija
34/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskahan alkaa Räsäsen vinkuminen asiasta?

Vierailija
35/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä sun propagandaa. Sem eutnasianhan saisi vain ne, joilla on sairaus jota ei voi parantaa ja mikä vie heidät hautaan. Ei ne, joilla on vain joitain sairauksia tai kipuja sitä saisi. 

Sulla on varmaan huono lääkäri tai jotain, meinaa itse olen aina saanut kunnon lääkkeet kipuihin, mutta en suostu käyttämään kuin pakkotilanteessa, koska keho niihin tottuu ja pitää aina saada isompia ja isompia annoksia. ehkä olet koukussa kipulääkkeisiin ja lääkärit huomannut sen?

Miten mä voisin olla kipulääkekoukussa, kun en ole koskaan saanut mitään muuta kuin sitä buranaa? Kerrotko mullekin, miten niitä lääkkeitä pitää pyytää, että niitä saa? Esimerkiksi viiden ja toisen kuuden viikon sairausloman aiheuttaneisiin leikkauksiin en saanut mitään kunnon kipulääkettä kotiin.

Ja miten kehtaat kutsua propagandaksi omasta kohtalostaan huolestuneen ihmisen kirjoitusta? Luuletko, että tässä ketjussa on vain 1 eutanasian vastustaja äänessä? Ilmeisesti äänessä onkin vain 1 kannattaja, sinä.

Vierailija
36/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle toivotaan, että lähiomainen kärsii oikein pitkän ja tuskallisen kuoleman. Taitaa muuttua paskanjauhaminen sen jälkeen.

Vierailija
37/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella typerä ja ylimielinen vastaus huolestuneelle. Juuri sinunlaistesi takia sitä lakia tulee olemaan helppo käyttää myös väärin, kun kannattajat ovat noin fanaattisia.

Vierailija
38/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sattumaa, että tätä puuhataan juuri nyt, kun arvot ovat muutenkin natsistuneet. Ilkka Taipaleet sun muut jotka ovat tätä edistäneet eivät ole ajatelleet tätä ihan loppuun asti.

Vierailija
39/39 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kupataan varat hoitomaksuihin, sitten mummo kuivataan nesteepoistolääkityksellä hautaan. Sanon vaan aiheeseen, että kannattaa _jokaisen_ merkitä OmaKantaan hoitotahto, että kaikki käytetyt lääkkeet ja hoitotoimenpiteet pitää saattaa viipymättä omaisten tietoon. Potilasasiakirjat ovat salassapidettäviä myös omaisilta, jos näin ei tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä