Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikki lihat kaupoissa on pilattu noilla paskoilla marinadeilla?

Vierailija
18.12.2016 |

Puhdasta lihaa ei ole tai se maksaa ihan enemmän.Ärsyttää

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä taas melkein kaikkea saa myös ilman marinadia. Ei ole ollut vaikeuksia löytää, siellähän niitä on rivissä monta metriä. 

Vierailija
2/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne marinoi ne vanhat lihat ettei tarvi heittää rodeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maustaminen on mukavaa ja paremman makustakin

Vierailija
4/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avuttomat juntit eivät osaa itse marinoida. Eivät uskalla itse maustaa mitään, ettei tule "erikoinen" maku. Ovat tottuneet syömään yhtä tai kahta makua, perunaa ja possua. Possua ja perunaa.

Nytten vasta totuttelevat varovaisella herkällä suomijuntin suullansa grillimausteisiin.

Yrttibroiskua eivät osaisi itse, tehdä koska joutuisi ostamaan ehkä yrttejäkin, mitä ne on?

Vierailija
5/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat lihat marinoidaan. Olen itse kauppiaalta tämän kuullut jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
6/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään osta noita marinadi-ihmeitä. Ikinä. Koskaan. Tai no keskimäärin kerran viidessä vuodessa edehdyn ostamaan, ja kadun sitä aina syvästi.

Mutta totta kai marinoimaton on kalliimpaa: suolaamattoman lihan säilyvyys on heikompi, ja lisäksi se itse marinadi ei siinä paina, joten kilohinnassa on periaatteessa vain lihan hinta.

Vierailija
7/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään marinaadissa uiskentelevia lihaklimppejä. Haluan nähdä, miltä ostamani liha/ kana näyttää ja maustan sen itse.

Vierailija
8/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupassa myytävä liha, myös ilman marinadia oleva on dumpattu vedellä. Käsittelemätöntä lihaa ei enää kaupassa myydä. Valitettava totuus. Onhan se selvää jos suolan avulla voidaan lihaan lisätä painoa melkein 20%, niin se kannattaa taloudellisesti h*lvetin hyvin.

Vierailija
9/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kerrankin aloitus, jonka kanssa olen ihan täysin samaa mieltä!

Onneksi on meitä muitakin näköjään. Ne samat punaiset marinadit on kautta linjan suuressa osassa lihoja. Onneksi sentään löytyy puhtaampiakin.

Kaipaisin kyllä sellaista kaupan lämmintä grillibroileria, joka ei olisi sillä läädyllä pilattua.

Vierailija
10/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan oksettavan hajuisista suojakaasuista

Vierailija
11/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tekin saisitte joskus oikeaa lihaa käsiteltäväksi ja syötäväksi.

Vierailija
12/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati Nappa ja Jaakko Kolmonen varoittivat tästä jo 20v sitten mutta silloin heitä pidettiin ihan juntteina.

Vierailija
13/14 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset pitävät valmiiksi marinoiduista lihasta ja ostavat sitä. Kauppa tykkää myydä sitä koska siinä on parempi  kate.Jos se jäisi kauppaan, loppuisi sen myynti aika nopsaan.

Minä ostan nykyisin lihani Lidlista tarjouksesta aina kun voin, en suostu maksamaan marinoimattomasta broiskusta 15e/kg ja liejulihoihin en koske.

Vierailija
14/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oot niin tyhmä että ostat niitä?

Jokainen älykäs ihminen tajuaa mikä tässä on takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi